Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امروز چهارشنبه بزرگترین پایگاه نظامی را در منطقه دریای سرخ افتتاح کرد.

در مراسم افتتاح این پایگاه، محمد بن زائد ولیعهد ابوظبی حضور پیدا کرد.

پایگاه نظامی برنیس یکی از پایگاه‌های نظامی جدید مصر است که بزرگترین آن در خاورمیانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پایگاه نظامی با نام «برنیس» که مشرف به دریای سرخ واقع شده یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های نظامی در «خاورمیانه» محسوب می‌شود و در عرض یک سال ساخته شده است. منابع خبری چیزی درباره کمک مالی امارات برای ساخت این پایگاه نظامی ننوشته‌اند.

مهم‌ترین وظیفه این مرکز نظامی، پشتیبانی و تأمین امنیت سواحل جنوبی مصر و همچنین مقابله با تهدیدات امنیتی در دریای سرخ و تأمین امنیت کشتیرانی خواهد بود.

پایگاه نظامی «برنیس» همچنین دارای بیمارستان نظامی و اسکله، و دارای پایگاه دریایی و هوایی و نیز میدان تیر و آموزش همه تسلیحات است و بیش از ۶۰ هزار هکتار مساحت دارد. هدف راهبردی از احداث این پایگاه نظامی، حمایت از سواحل جنوبی مصر و سرمایه گذاری اقتصادی و منابع طبیعی این کشور و مقابله با چالشهای امنیتی در دریای سرخ و تأمین کشتیرانی بین المللی در دریای سرخ تا کانال سوئز و مناطق اقتصادی مرتبط با آن در چارچوب چشم انداز ۲۰۲۰ مصر عنوان شده است.

کد خبر 4826785

منبع: مهر

کلیدواژه: مصر دریای سرخ قاسم سلیمانی ایالات متحده آمریکا ایران عراق دونالد ترامپ سردار سلیمانی انتقام سخت موشکی رژیم صهیونیستی سوریه لیبی انگلیس مایک پمپئو روسیه برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: چهارمین پایگاه موتورلانس اورژانس استان، صبح امروز در شهرستان مهاباد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، فرزین رضازاده، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در افتتاح مرکز موتور آمبولانس شهرستان مهاباد اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های موتور آمبولانس در کشور و در شهرهای پرترافیک در راستای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط کارشناسان اورژانس راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در تلاش هستیم با استفاده از موتورلانس‌ها در شهرستان‌های پرترافیک استان و در ساعات پیک ترافیک، شاخص زمانی رسیدن بر بالین بیمار را کاهش دهیم.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: موتورلانس‌ها در شرایط بدی آب‌وهوا اعم از باران و برف به‌دلیل احتمال حادثه برای کارشناسان موتورلانس فعالیت ندارند و در شیفت‌های صبح و عصر فعال هستند.

رضازاده ادامه داد: این پایگاه، نخستین پایگاه موتورلانسی در جنوب استان و شهرستان مهاباد و چهارمین پایگاه موتورلانسی فعال در استان آذربایجان‌غربی است و پیش از این سه پایگاه موتورلانس در مرکز استان فعال شده است.

به گزارش ایمنا، شهرستان مهاباد با دارا بودن ۱۰ پایگاه اورژانس شامل چهار پایگاه شهری، پنج پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه موتورلانس به صورت شبانه‌روزی خدمات اورژانسی را به نیازمندان و مصدومان ارائه می‌دهد.

کد خبر 748662

دیگر خبرها

  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • افتتاح پایگاه اورژانس۱۱۵ در شهرستان اردل
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد