Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «یپ کوفود» وزیر امور خارجه دانمارک در حاشیه اجلاس گفتگوی «رایسینا» در هند با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار، گفتگوی صریحی در خصوص عوامل تنش و ناامنی در منطقه خلیج فارس به ویژه نقش و حضور آمریکا و متحدان غربی آن در منطقه، برجام و بی عملی اروپایی ها در قبال تعهدات خود و ترس از آمریکا و دیگر موضوعات مورد علاقه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، وزیر امور خارجه شب گذشته برای شرکت در پنجمین اجلاس گفتگوی بین‌المللی «رایسینای هند» وارد دهلی نو شد؛ او در دیدار با «نیلس آنن» وزیر مشاور در امور خارجی دولت فدرال آلمان با انتقاد از بی عملی اروپایی‌ها در قبال تعهداتشان در برجام، اقدام آنها برای استفاده از مکانیزم حل و فصل اختلافات را از نظر حقوقی بی مبنا و از نظر سیاسی اشتباه راهبردی خواند.

ظریف امروز (چهارشنبه) در دیدار با «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان درباره تحولات منطقه‌ای، به‌ویژه پس از ترور سپهبد شهید سلیمانی و آخرین شرایط سیاسی و گفتگوهای صلح در افغانستان گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی به‌طور خصوصی با «آجیت دوال» مشاور امنیت ملی هند نیز دیدار و گفتگو کرد.

همچنین بعدازظهر امروز «اورماس رینسالو» وزیر امور خارجه استونی در دیدار با ظریف درباره روابط دوجانبه، تحولات برجام و شرایط منطقه‌ای گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی همچنین در دیدار با «نارندرا مودی» نخست وزیر هندوستان دیدار و در مورد روابط دوجانبه، همکاری‌های تجاری و اقتصادی به‌ویژه در حوزه انرژی، همکاری در چابهار و مهم‌ترین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.

کد خبر 4826817 محسن احدی

منبع: مهر

کلیدواژه: حمدالله محب برجام قاسم سلیمانی مجلس شورای اسلامی سردار سلیمانی ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران محمدجواد ظریف ایران محمد جواد ظریف انتقام سخت موشکی علی لاریجانی شورای نگهبان هیئت دولت مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی در روزهای ۲۸ تا ۲۹ آوریل، قرار است به ابتکارات آنکارا برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین ادامه دهد.

منابع دیپلماتیک ترکیه در این خصوص اعلام کردند که فیدان یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در ریاض با اعضای گروه تماس تشکیل شده از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای پایان دادن به کشتار مردم مظلوم غزه و تضمین صلح دائمی دیدار و گفتگوخواهد کرد.

به گفته این منابع قرار است گروه تماس با وزرای خارجه کشورهای غربی نیز دیدار کند.

گفته می‌ شود وزیر امور خارجه ترکیه در ریاض دیدارهای دوجانبه ای نیز خواهد داشت و محور گفتگوها هم آخرین وضعیت تحولات در نوار غزه خواهد بود.

کد خبر 6090379

دیگر خبرها

  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی