Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی مدرک گرایی را آفت جامعه دانست و گفت: ۶۰۰ آموزشگاه آزاد در استان فعالیت می کنند از این رو باید فضای بیشتری به بخش خصوصی بدهیم تا بتوانند بیش از این در مسیر توسعه مهارت آموزی گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» امروز (چهارشنبه ۲۵ دی) در اولین جلسه شورای مهارت خوزستان اظهار کرد: همانگونه که خانواده ها خود را ملزم به تحصیل فرزندان در کلاس های درس می دانند، باید بحث مهارت هم به یک ارزش تبدیل شود و اقداماتی در این زمینه صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان مدرک گرایی را آفت جامعه دانست و اضافه کرد: خانواده ها به هر طریقی از درآمد خانوار می زنند و فرزندانشان را به سمت دانشگاه می فرستند ما نمی گوئیم کار خطایی است اما این دانش باید به یک تکنیک، کارآفرینی و مهارت ختم شود و بازده و برون دهی داشته باشد.

 

وی بر قدم برداشتن در جهت تولید ناخالص ملی تاکید کرد و با بیان اینکه این موضوع فقط با مهارت افزایی محقق می شود افزود: از آنجا که خوزستان استان بزرگی است، پروژه های بزرگی نیز به دلیل پتانسیل های بالایی که دارد در آن اجرا می شود.

 

شریعتی تصریح کرد: در این استان همه به فکر کارهای بزرگ هستند در صورتی که  مهارت های تخصصی کوچک در کنارهم کار بزرگی را فراهم می کند و کار بزرگ متشکل از کارها و مهارت های کوچک است.

 

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات مورد شماتت قرار می گیریم که چرا در پروژه های در حال اجرای استان نیروی انسانی از مناطقی غیر از خوزستان تامین می شود ابراز کرد: وقتی از مسئول پروژه در این خصوص سوال می شود می گوید برای یک شغل رشته ای را با یک مهارت خواسته ایم و بعد از فراخوان این افراد مراجعه کردند، پس کسانی که تحصیلات دانشگاهی داشته باشند زیاد هستند اما کسانی که مهارت داشته اند را پیدا نکردیم پس مجبور شدیم از این افراد استفاده کنیم.

 

استاندار خوزستان با تاکید براینکه باید به مهارت در سطح کیفیت بالا در جامعه معادل با یک مدرک دانشگاهی ارزش بدهیم اضافه کرد :اول باید مساله تغییر ذهن را در جامعه حل کنیم زیرا همه فکر می کنیم شغل یعنی پشت میز نشستن که این فضا باید تغییر کند، با تغییر این فضا تمام انتظارات ما از مشاغل و افراد کارآمد محقق می شود.

 

وی با بیان اینکه خوزستان بیشترین تولید محصول کشاورزی کشور را با ۱۷ میلیون تن داراست ابراز کرد: برنامه ریزی بر این است که با اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتار تولید ما طی هفت سال به ۲۱ میلیون تن برسد به این علت که سال های ابتدایی اجرایی طرح شوری زمین کم می شود و به تدریج به سمت شیرین شدن و تولید در هکتار بالاتر می رود.

 

شریعتی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود بعد از اجرای طرح برداشت گندم به هفت تن برسد عنوان کرد: تاکنون۳۰۰ هزار هکتار آن تمام شده و ۲۶۹ هزار هکتار آن در خوزستان است و هم اکنون سطح زیر کشت خوزستان 1.3 دهم میلیون هکتار است پس اینکه دپارتمان کشاورزی در اینجا زده شود، حق خوزستان است.

 

وی با بیان اینکه اگر مهارت ها و آموزش ها را در بخش های کشاورزی بالا ببریم حتما بهره وری ما در مصرف آب و تولید محصول بیشتر خواهد شد خاطر نشان کرد: ما سیستم هایمان را در این بخش مدرن کردیم و باید ذهن هایمان را هم مدرن کنیم.

 

استاندار خوزستان ادامه داد: متناسب با سیستم های سرمایه گذاری شده بناست پروژه های زیادی را در استان اجرا کنیم که از جمله آن فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی بندرماهشهر است که تاکنون با مشکلاتی روبه رو بوده اما مطالعات آن آغاز شده و فاز دوم آن از ماهشهر به سمت هندیجان حداقل در ۶۰۰ هکتار انجام می شود.

 

وی دومین پروژه در حال اجرا را شهرک انرژی بین امیدیه و ماهشهر دانست که مصوبه دولت است و تصریح کرد :فاز دوم غرب کارون که بنا بود فاینانس شود اما با توجه به تحریم ها، تصمیم گرفته شده با استفاده از طرح توسعه انجام شود .

 

شریعتی حجم سرمایه گذاری ها در غرب کارون را ۱۵ میلیارد دلار دانست و با اشاره به اینکه فاز دوم پتروشیمی 5.7 دهم میلیارد دلار است تاکید کرد: طرح توسعه مخازن نفتی که از سال گذشته آغاز شده، طرحی سه ساله است که یک سال آن گذشته است.

 

وی با اشاره به اینکه باید مهارت را به جوانان این منطقه آموزش دهیم تا بتوانیم در این مشاغل از آنها استفاده کنیم یاد آور شد: از هم اکنون باید بررسی شود که چه مهارت هایی مورد نیاز است و جوانان منطقه و استان را برای مشاغل مهم آموزش دهیم تا در این مشاغل و مجموعه هایی که قرار است تاسیس شود، از آن استفاده کنیم.

 

استاندار خوزستان از توجه اداره کل فنی و حرفه ای در خصوص تاسیس کارگاه در مناطق حاشیه ای تقدیر کرد و اظهار داشت: اگر مهارت را به ارزش و فرهنگ تبدیل نکنیم از این کارگاه ها استقبال نمی شود، گرچه به تدریج این استقبال بهتر شده است.

 

وی به آموزشکده فنی و حرفه ای اهواز اشاره کرد و گفت: به این آموزشکده توجه ویژه ای داشتیم گرچه زیر نظر وزارت علوم است ولی توانستیم فضای فیزیکی آن را گسترش دهیم و در خرید تجهیزات در زمینه های مختلف کار و سرمایه گذاری اقدامات خوبی انجام داده ایم.

 

شریعتی با بیان اینکه سعی شده دانشگاه علمی کاربردی را به سمت مهارت آموزی سوق دهیم تصریح کرد: در حوزه دانش بنیان و پارک علم و فناوری در این زمینه تلاش شده تا ارتباط هماهنگ ایجاد شود و به یک تکنیک، فناوری و خلق ثروتی برسیم.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه چمران و جهاد دانشگاهی اقدامات موثری در حوزه نفت اقدامات موثری را انجام داده اند اضافه کرد :خوزستان علاوه بر حوزه کشاوری، نفت، گاز و پتروشیمی در حوزه صنایع معدنی هم ظرفیت قابل ملاحظه ای دارد چرا که دومین تولید کننده فولاد کشور است.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه بیشترین مصرف اینترنت بعد از تهران در خوزستان است به همین علت در حوزه آی تی و مشاغل استارتاپی ظرفیت بالایی دارد اظهار داشت: ما از صرف مصرف اینترنت به سمت تولید شغل در این زمینه حرکت کرده ایم و در این زمینه ظرف ۲ سال بیش از ۹ هزار شغل  خوزستان اجرا شد.

 

وی با تاکید بر اینکه ما به شرکت های شتاب دهنده بیشتری در استان نیازمند هستیم عنوان کرد: با توجه به حجم کارهای صورت گرفته یک شتاب دهنده کم است و مقرر بود فنی و حرفه ای هم شتاب دهنده ای را اضافه کند که محقق نشد.

 

شریعتی از تفاهم نامه پایلوتی اجرا شده بین فنی و حرفه ای و اداره کل روستایی خبر داد و خاطر نشان کرد: طبق این تفاهم نامه در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار از دی ماه ۹۶ تاکنون بیش از هفت هزار و ۲۷۴ نفر آموزش فنی و حرفه ای داده شده است.

 

وی با بیان اینکه 600 آموزشگاه آزاد در استان فعالیت می کنند ادامه داد: در این راستا باید دولتی ها کنار بکشند و به این آموزشگاه ها فضای کار بدهند که استانداری و دستگاه های دولتی فضای بیشتری به بخش خصوصی بدهد تا بتوانند بیش از این در مسیر توسعه مهارت آموزی گام بردارند و ما باید سیاستگذار و ناظر باشیم.

 

استاندار خوزستان از اجرای ماده ۱۶۰ در خصوص ترک اعتیاد در استان خبر داد و ابراز کرد: این طرح تا ۲۰ روز آینده اجرا می شود، به این صورت که معتادان علاوه بر ترک اعتیاد با یک مهارتی از آن مرکز خارج خواهند شد.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد طرح ملی فهما مسجد فهما سردار سلیمانی فهما مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد فهما غلامرضا شریعتی مهارت آموزی اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۱۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است

حسین ایثارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان طالقانی و شماری از دیگر مدارس شهر ششتمد، گفت: یکی از الزامات توسعه، مهارت آموزی است و توجه به این مقوله، زمینه رشد تولید و اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کرده و از نگرانی های جامعه در مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان می کاهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، اظهار کرد: لازم است در کنار توجه به مباحث علمی و تئوری، آموزش های مهارتی و نیازمحور نیز مورد توجه آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار رشته های نظری، باید هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی و تولیدی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز بازار کار به نیروی انسانی از این طریق تامین شود.

ایثارگر افزود: ایجاد برخی واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری معدنی و صنایع دیگر در شهرستان ششتمد در دست انجام است که تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از تلاش های جامعه فرهنگی، افزود: معلمان با تربیت نسل آینده در مسیر آگاهی و روشنی بخشی جامعه و توسعه و بالندگی کشور ایفای نقش می کنند.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • جزئیات فعالیت ۴ کارگروه تخصصی اجلاس سراسری معماری و شهرسازی
  • دانشگاه آزاد حلقه گمشده جدایی جامعه و دانشگاه را یافته است/ تشریح جایگاه طرح صدرا میان دانشجویان
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • نگاهی به پدیدهٔ جدید اجتماعی: بِلایند دِیت یا ملاقات کور/ میل سوزان به تجمل خواهی بیمارگونه
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد