Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@01:35:32 GMT

آلوده ترین کلانشهر کشور؟

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۱۸۵۴

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: اصفهان آلوده ترین کلانشهر در بین هشت کلانشهر کشور است. ناطقان: ایرج حشمتی مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست استان اصفهان، اصفهان را آلوده‌ترین کلانشهر در بین هشت کلانشهر کشور دانست و گفت: در ۱۰ ماه گذشته هیچ روز پاکی برای این شهر ثبت نشده است.

ایرج حشمتی در نشست شورای اداری استان اصفهان افزود: حال محیط زیست استان مطلوب نیست و در کنار تمامی موفقیت‌های این استان در زمینه صنعت و معدن، در حوزه محیط‌زیست ضعف داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: آبان امسال رئیس جمهور سیاستی کلی برای محیط‌ زیست معین کرد که الزامی است تا پایان دولت عملی شود؛ مهار ریزگردها، کنترل آلودگی هوا، حق آبه تالاب‌ها و مدیریت پسماند که متأسفانه استان اصفهان در این موارد با مشکلاتی روبرو است.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان تأکید کرد: در استان اصفهان بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی، ۶۰۵ معدن و دو هزار واحد سنگ‌بری همچنین یک میلیون خودرو و ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت فعال است، بنابراین اگر در کنار فعالیت‌های اقتصادی مراقب محیط‌زیست نباشیم مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.

ایرج حشمتی گفت: قانون هوای پاک که مرداد ۱۳۹۶ به تصویب رسید هنوز مغفول مانده است و به‌جز فعالیت در بخش سوخت در دیگر بخش‌ها نتوانسته ایم به امکانات دست یابیم و خودرو‌های استاندارد تولید کنیم.

او بخشی از مشکلات اداره حفاظت محیط‌زیست را منطقه‌ای بیان و تاکید کرد که از مجموعه فعالیت‌های اقتصادی، سهم محیط‌زیست پرداخت شود و صنایع هم با توجه به قانون یک در هزار از فروش خود، مشکلات محیط‌زیستی را رفع کنند همچنین بخشی از عوارض آلایندگی‌ها هم الزامی است صرف رفع مشکلات محیط‌زیستی شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: آلوده ترین ، کلانشهر ، اصفهان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آلوده ترین کلانشهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۱۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک ۵۰۰ سال زمان لازم است