Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه ۱۴۳ واحد صنعتی مشکل‌دار در کشور شناسایی شده، گفت: از این تعداد ۱۰۴ واحد مشکل سرمایه گذاری دارند، ۳۱ واحد تولید کمتر از ظرفیت اسمی دارند و هشت واحد هم راکد هستند.

بابک دین پرست امروز در جلسه مشترک رفع موانع تولید و سرمایه گذاری و شورای گفتگو که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه علی رغم همه تلاش ها عمق تالاب از ۱۲ متر به یک متر رسیده و با اقداماتی که از تیرماه امسال آغاز شده، اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی وزیر کشور افزود: باید با عوامل اصلی که باعث شدند تالاب به این وضعیت برسد، برخورد صورت گیرد. همچنین برنامه ریزی لازم برای استمرار اقدامات پیشگیرانه ورود رسوبات به تالاب انجام گیرد. وی در خصوص آزادسازی نوار ساحلی گفت: در طول تاریخ برای اولین بار توانستیم بانک اطلاعاتی تصرف غیرقانونی نوار ساحلی را احصا کنیم.

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به وجود ۸۹۰ کیلومتر نوار ساحلی خزر، خاطرنشان کرد:  از مجموع نوار ساحلی خزر ۱۸۰ کیلومتر معادل ۹۵۸ هکتار در تصرف است که به معنی تصرف غیرقانونی نیست، بخشی به دلیل عدم ارائه مستندات به استانداری هاست.

 وی در خصوص فعالیت واحدهای صنعتی گیلان بیان کرد: استان گیلان در حوزه طرح های مصوب سرمایه گذاری خارجی با اعتبار ۳۰۵ میلیون یورو رتبه اول کشور را دارد.

دین پرست ادامه داد: در گیلان 15 هزار و 265 بنگاه اقتصادی وجود دارد که از این تعداد  13 هزار و 264 بنگاه فعال و ۲۰۰۱ واحد راکد هستند.

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: شهرستان های رشت، صومعه سرا و شفت به ترتیب بیشترین واحدهای صنعتی را در استان دارند، همچنین رودسر، رضوانشهر و ماسال کمترین واحدهای صنعتی را دارند.

وی اضافه کرد: صومعه سرا، سیاهکل و شفت بیشترین واحدهای راکد را در گیلان دارند. ۱۳۳ واحد تملک شده در استان داریم که لنگرود، صومعه سرا و انزلی دارای بیشترین واحدهای تملکی هستند‌.

وی تاکید کرد: باید طرح تلفیقی زیست محیطی-اشتغالزایی ویژه شمال کشور برای کسانی که معیشت شان در ارتباط مستقبم با شکار پرندگان است، برنامه ریزی شود.

وی در پایان از تعدد سرعت کاه ها در گیلان انتقاد کرد و گفت: باید از تعداد این سرعت کاه ها کاسته شود و بر دوربرگردان ها یا نیروهای راهور افزوده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فرصت های سرمایه گذاری واحد صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه این اراضی در ۱۰ استان کشور واقع شدند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به پنج‌هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، صنعت‌شهرها را یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور دانست و افزود: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی، استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در ساخت پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه‌ها توسط بخش صنعت را از مزایای این مشارکت برشمرد و ادامه‌داد: در این راستا دولت نیز همه امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می‌گیرد.

مالکی همچنین برای تأمین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت در دیگر استان‌ها نیز اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 6097492 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل