Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@20:55:02 GMT

شهرداری‌ها باید به درآمدزایی پایدار توجه کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۲۳۶۸

شهرداری‌ها باید به درآمدزایی پایدار توجه کنند

میثم کرمانی روز چهارشنبه در جلسه مشترک مدیران بخش‌های مختلف سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی و شهرداران جنوب این استان در گناباد افزود: مشارکت بیشتر شهرداری‌ها در فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری موجب توسعه کمی و کیفی و کاهش مشکلات فعالیت‌های آنها از جمله در زمینه عمرانی می‌شود.

وی ادامه داد: ۸۵ درصد درآمدهای سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی طی یک سال گذشته از محل فروش سوخت و سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با آن و ۱۰ درصد مربوط به شهرداری مشهد و پنج درصد مربوط به سایر شهرداری‌های استان بوده است لذا تلاش می‌شود درآمدزایی این سازمان را به سایر نقاط استان گسترش دهیم و شهرداری‌های سایر نقاط هم در فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مشارکت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رویکرد سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی برای ایجاد منابع پایدار از بازار سرمایه و بورس و فرآبورس برای شهرداری‌های استان گفت: شهرداری‌ها با توجه به ظرفیت‌های خود به اندازه ده‌ها بنگاه اقتصادی می‌توانند طرح و برنامه در این بخش ارایه دهند.

کرمانی اجرای طرح فروش محصولات سنتی نقاط مختلف خراسان رضوی با برندهای خاص به صورت اینترنتی را دیگر اقدامات در دست انجام این سازمان ذکر کرد و افزود: بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در این بخش قابلیت سرمایه‌گذاری وجود دارد.

وی طرح تجمیع منابع بانکی شهرداری‌های خراسان رضوی و اختصاص مبالغی از این محل به صورت سود برای اجرای طرح‌های عمرانی را دیگر برنامه‌های سازمان همیاری شهرداری‌های استان برشمرد.

وی ادامه داد: از دیگر محورها و برنامه‌های این سازمان طی سالجاری اصلاح لوازم بوستان‌ها، هوشمند سازی خدمات شهری و یکپارچه سازی نرم افزار جامع برای ماشین‌آلات و طرح ممیزی املاک شهرداری‌های استان است.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی با اشاره به اجرای صدها میلیارد تومان طرح عمرانی طی سالجاری توسط این سازمان در استان، برای تکمیل بخش‌هایی از ساختمان فرودگاه در دست احداث گناباد توسط این سازمان به صورت تهاتری اعلام آمادگی کرد.

وی مهمترین هدف از راه‌اندازی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی را تجمیع فعالیت‌های شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: هم افزایی و درک مشترک از این اقدامات اثر بخشی آنها را افزایش می‌دهد.

نشست هم اندیشی مدیران سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی با شهرداران جنوب خراسان رضوی با حضور شهرداران شهرهای گناباد، بیدخت، کاخک، یونسی، بجستان و فیض آباد به مدت یک روز در گناباد برگزار شد.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 خراسان رضوی سرمایه سرمایه گذاری شهرداری نرم افزار قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

شرکت‌های گاز استان‌های خراسان جنوبی و کرمان اعلام کردند که سیل چند روز اخیر آسیبی به تأسیسات و ابنیه صنعت گاز وارد نکرده و جریان گاز هم در این استان‌ها پایدار است.

به گزارش شانا، شرکت گاز استان خراسان جنوبی اعلام کرد که با وجود وقوع سیل و مسدود شدن برخی راه‌های مواصلاتی در این استان، جریان گاز در شهرها و روستاها پایدار است و آسیبی به پروژه‌های در حال اجرا، وارد نشده است.

استقرار گروه‌های امداد شرکت گاز کرمان

محمدرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان نیز از اعزام تیم‌های امداد و گروه‌های پیشتاز این شرکت در قالب یک تیم ۴۰ نفره به شهرهای جنوبی استان خبر داد.

وی گفت: با اعلام ستاد بحران استان و پیش‌بینی سیل در جنوب کرمان تیم‌های عملیاتی امداد و گروه‌های پیشتاز شرکت گاز استان کرمان به جنوب استان رفتند و در شهر کهنوج مستقر شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان بیان کرد: از دلایل حائز اهمیت حضور تیم‌های امدادی شرکت گاز در شهرستان‌های سیل‌زده، می‌توان به تلاش این تیم‌ها برای استمرار گازرسانی در شهرهای جنوبی همچنین استقرار ماشین‌آلات اجرایی مانند بیل‌های مکانیکی برای رفع انسداد معابر شهری در این منطقه اشاره کرد.

سلیمانی تصریح کرد: از سویی همسو با وظایف و انجام مسئولیت‌های اجتماعی شرکت، لیست همه ماشین‌آلات و تجهیزات این شرکت به ستاد بحران استان و فرمانداران و شهردارهای شهرهای جنوبی اعلام شده تا در صورت نیاز در اختیارشان قرار گیرد و تاکنون هم در شهرهایی که دچار انسداد راه شده بودند، توانسته‌ایم به کمک مردم و مجموعه شهرستان برویم.

وی ادامه داد: همکاران ما در حوزه مهندسی در مرحله نخست دستور ایمن‌سازی را صادر کرده‌اند و همه لوله‌ها و تجهیزات مرتبط با پروژه‌های گازرسانی منطقه جمع‌آوری و به اماکن امن برده شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان اعلام کرد: تیم‌های امداد شرکت گاز استان کرمان با مجموعه تجهیزات شامل ۲ خودروی پیشرفته مدیریت بحران، اقلام یدکی و ۱ خودروی مخابراتی بحران تا پایان بحران در منطقه جنوب مستقر هستند.

سلیمانی گفت: به همه واحدها نیز اعلام شده تا پس از اتمام بارندگی‌ها، شبکه‌های توزیع و تغذیه را بررسی کنن گد تا اگر به دلیل سیل مشکلی پیش‌آمده بود، رفع و اصلاح شود.

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • ۴ چایخانه رضوی در کرج راه اندازی می شود
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی