Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس آموزش فنی و حرفه ای کشور بر لزوم تحقق "هر شهروند منطقه آزاد یک مهارت" تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، علی اوسط هاشمی امشب  در گردهمایی مدیران و استانی و ستادی سازمان فنی و حرفه ای کشور در محل آمفی تئاتر سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: مردم در خطه ی خوزستان که آمیخته با خون شهدا و هشت سال دفاع مقدس است آنگونه درخشیدند که نگاه جهان را به خود مبذول داشتند؛ خرمشهری که ایستاد و مقاومت کرد و راه را برای خوزستان گران هزینه کرد، با مردمان شجاع، معتقد و با اراده اش و شهدایی که نام خرمشهر را در نگاه ها به زیبایی نشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: امروز اگر قدرتی داریم که هرچند آن را کتمان می کنند و به راحتی تن به این مهم می دهند که ایران در قامت جهانی قد پیدا کرده و در جستجوی استقلال خویش است، اگر این وزن جهانی امروز حاصل است، به برکت دوران مقاومت است که دوام دار گشت تا امروز شما ببینید منهای ایران قدرتی یارای تولید امنیت منطقه ای را در خاورمیانه داشته باشد.

اوسط هاشمی افزود: در این هفت سال، بحرانی حاصل از رویش داعش که برخودار بودند از حمایت های جهانی مانند زمان حمله عراق به ایران بودند. تجربه کرده ایم؛ آن هجوم خنثی گشت و بعد از بهم خوردن معادلات سیاسی منطقه و تغییر ساختارها برای آنها قابل قبول نبود که ایران در سطح منطقه به یک مرجعیت و محوریت تبدیل شود که همه آن ریشه در این خون شهدا دارد و دنباله همان حضور با برکت بود.

رییس آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: هر چند سخت می گذرد ولی مقاومت منتج به هویت ملی ایرانیان و نشان و عیار به دست آوردن بدون خرج هم نیست؛ که شک نداریم می توانیم نایل شویم به آرمان ها چون با نگاه های بلند ایرانیان قرابت دارد. شهید سلیمانی بر نوع ادبیات حاکم بر گفتار ترامپ بسیار اثرگذار بود؛ قدرت حاصل از اراده ملت در تغییر این ادبیات به خوبی هویدا بود.

او اضافه کرد: هیچ قدرتی وزن قدرت برگرفته از خضوع مسوولانه و اراده مطلق دسته جمعی مردم را ندارد که خود را در اوج در خیابان ها نمایان کرد که هستیم، و این هستیم قیمت دارد و حکومت باید از این قیمت صیانت کند، نگذاریم با این ارزش های حاصل از شعور مردم و عبور از خطاهای ما بازی سیاسی شود؛ این مردم  به عنوان اصیل ترین سرمایه و ارزشمندترین زیربنای اقتدار و پیشرفت همیشه همراه کشور و نظام داشته باشیم که بی شک پاسداران واقعی صیانت از راه خون شهدای این دیار و سپهبد سلیمانی ها مردم هستند چون شهدا از مردم هستند.

اوسط هاشمی با بیان اینکه جایگاه آموزش فنی و حرفه ای جایگاهی با بُرد بین الملی است، که حاصل شراکت کار ما با سازمان ها و نهادهای بین المللی است، افزود: در تلاشیم که این شراکت را ملی کنیم و از محصول این نگاه آنچه که شایسته ملت و جوانان و توسعه و پیشرفت کشور است به خوبی استفاده کنیم، ساختاری متفاوت و نظام آموزشی متفاوت که می تواند با استعداد، نبوغ، اشتیاق، میل و رغبت با خلق کثرت نزدیکی داشته باشد و از انسان سرمایه های توانمندی را ایجاد کند.

رییس آموزش فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر اینکه نگاه اصلی ما معطوف به این مهم است، تصریح کرد: نیتمان آن است تا  از ظرفیت حاصل در این مجموعه فرصت هایی را برای کشور ایجاد کنیم که در شرایط سحت حاصل از تحریم انسداد فضا و بستن راه ها به روی ایران به توانمندی ملت ایران و سرمایه انسانی آن روی بیاوریم و بتوانیم از سواد و دانش سرمایه ای که بر مسیر کسب علم واقع شده بهترین استفاده را ببریم.

اوسط هاشمی ادامه داد: مدیریت را در شرایط بحران باید به رخ کشید؛ هر کسی در شرایط نرمال می تواند کار کند و تا حدی از آن عنصرهایی که در خدمتش است برای ایجاد زمینه های درست برای بکار گرفتن استفاده کنیم ولی آن کسی مدیریت را می تواند به اثبات برساند که در شرایط سخت مردم و کشور از خود قابلیت ارایه دهد که به نظر من امروز روز امتحان ماست که نگذاریم جامعه جوان و جویای کار در کسالت سیر کند.

او افزود: اگر از امید سخن به میان می آوریم این امید زمانی است که جوان احساس هویت کند و در یک موضعی استقرار یابد که با تکیه بر آن قابلیت فردی خویش اثرگذار باشد.

اوسط هاشمی توضیح داد: ظرفیتی که در اختیار مدیران مراکز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاه های آزاد قرار دارد، سرمایه ارزشمندی در این سازمان محسوب می شود که امروز باید از آن به درستی بهره مند شویم. باید جامعه شناس باشیم و ضرورت های امروز و فردای نه چندان دور را به خوبی برنامه ریزی کنیم و اهداف سازمانی را تدوین و در راستای اجرای آن تمام تلاش خود را به کار بگیریم، در این مسیر خوشحالیم که بگوییم از جمله سازمان هایی هستیم که شرکای قوی در بخش خصوصی داریم و اقبال بخش خصوصی با تأسیس آموزشگاه ها خیلی خوب است.

رییس آموزش فنی و حرفه ای کشور یادآور شد: آموزشگاه های آزاد و مراکز آموزش فنی و حرفه ای می توانند زمینه موج و جریان سازی در کشور فراهم کنند و اراده ما بر این استوار است.

هاشمی گفت:  منطقه آزاد اروند پرجمعیت ترین منطقه آزاد کشور است و انتظار داریم که متفاوت از دیگر مناطق آزاد باشد به گونه ای که برای سرزمین خود حرف برای گفتن داشته باشد.

او با اشاره به انقعاد تفاهمنامه های مختلف با آموزش و پرورش به منظور استفاده از ظرفیت های ملی برای ارتقای مهارت در سطح دانش آموزی گفت: به سمتی حرکت می کنیم که تحولی در آموزشگاه های آزاد و کارگاه های ثابت خود ایجاد کنیم که مشاغل جدید و بروز شده را راه اندازی کنیم.

رییس آموزش فنی و حرفه ای کشور با تأکید بر لزوم تحقق "هر شهروند منطقه آزاد یک مهارت" ادامه داد: باید این مسئله را نهادینه کنیم که شرط بودن در موضع فعال و بهره مندی از تسهیلات منطقه آزاد بهره مندی از مهارت با نمره بالای 70 است.

اوسط هاشمی همچنین با اشاره به اینکه تفاوت گواهینامه های مهارت با دانشنامه های دانشگاه در ارزش فرامرزی آنها است، گفت: صیانت از نیروی انسانی با مهارت و متخصص به عنوان اصلی ترین سرمایه ملی به عنوان یکی از خطوط قرمز سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

رییس آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند می تواند نقش اصلی مهارت آموزی را حتی در کشورهای همسایه ایفا کند، افزود: می توانیم با منطقه آزاداروند بر مبنای اینکه در مسیر صنعت و تولید است، ایجاد مراکز مهارتی در این منطقه را محقق کنیم؛ همچنین راه اندازی دپارتمان دریایی، بندری و صیادی نیز می تواند دیگر برنامه اجرایی برای منطقه آزاد اروند باشد.

هاشمی در پایان با اشاره بر لزوم برنامه ریزی برای حوزه کشاورزی و ارایه آموزش های لازم برای تحقق مهاجرت معکوس افزود: جوانان می توانند با تکیه بر بازوهای خود از طریق خلاقیت و مهارت آموزی نسبت به اشتغالزایی اقدام و دیگر به دنبال جذب در ادارات دولتی نباشند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ادبیات جامعه سرمایه شهروند فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از آغاز برنامه‌های آموزش مهارتی نیروگاه‌های برق خورشیدی در استان خبر داد و گفت: دوره آموزش انرژی خورشیدی و پاک از برنامه‌های مهم امسال است. - اخبار استانها -

عبدالمجید دراهکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهرف فراهم شدن اشتغال جوانان را از سیاست‌های مهم آموزش مهارت‌آموزی دانست و اظهار کرد: در راستای توانمندسازی نیروی انسانی، آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار ارائه می‌شود و این مهارت‌ها برای ورود به بازار کار در اختیار بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

وی فراهم شدن اشتغال بیش از 70 درصد مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای را از مزیت‌های این آموزش‌ها دانست و خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های مهم استان بوشهر در سال جاری ویژه مددجویان نصب نیروگاه‌های برق خورشیدی است که بر این اساس آموزش این حرفه برای جامعه هدف در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از آغاز نصب و راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی آموزش فنی و حرفه‌ای در  زمینه نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های برق خورشیدی ضمن ایجاد اشتغال‌زایی و درآمدزایی زمینه فرهنگ بهره‌مندی مردم از انرژی پاک افزایش می‌یابد.

دراهکی از آغاز برنامه‌های آموزشی نصب، راه‌اندازی و تعمیر نیروگاه‌های برق خورشیدی در استان خبر داد و گفت: دوره آموزش انرژی خورشیدی از برنامه‌های مهم امسال است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشتستان هم از برگزاری نخستین دوره نصب و تعمیر نیروگاه برق خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد خبر داد و بیان کرد: در راستای تفاهم‌نامه آموزشی با کمیته امداد امام خمینی (ره) و برای اولین بار در استان بوشهر دوره نصب و تعمیر نیروگاه برق خورشیدی برای متقاضیان مددجویان کمیته امداد اقدام شده است.

هادی توسلی  با اشاره به ضرورت ایجاد بستر و زمینه مناسب برای آموزش تخصصی مددجویان خاطرنشان کرد: امید است با توجه به فضای همدلی و همکاری خوب مسئولان کمیته امداد بتوانیم از این فرصت برای اشتغال و توانمندسازی اقشار نیازمند جامعه بهره ببریم.

وی افزود: توانمندسازی نیروهای تحصیل‌کرده و مددجویان کمیته امداد از برنامه‌های مهم فنی و حرفه‌ای است که سبب می‌شود آمار بیکاران در این قشر نسبت به سایر اقشار جامعه کاهش یابد.

توسلی اضافه کرد: مددجویان با کسب مهارت شغلی می‌توانند برای خود شغل ایجاد کرده و در مسیر خودکفایی گام بردارند و برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در راستای توانمندسازی مددجویان نقشی اساسی دارد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دشتستان با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در مهارت‌آموزی مددجویان دارد اضافه کرد: مددجویان با کسب مهارت شغلی می‌توانند برای خود شغل ایجاد کرده و علاوه بر درآمدزایی در بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت خانواده نیز موثر باشند .

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • جامعه‌ای سرافراز است که معلمانش سرافراز نگه داشته شده باشند
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد