Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@19:49:32 GMT

بالاترین دمای اقیانوس‌ها در تاریخ مدرن

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۲۸۶۳

بالاترین دمای اقیانوس‌ها در تاریخ مدرن

به گفته محققان، ۱۰سال گذشته گرم‌ترین سال‌های ثبت شده برای اقیانوس‌ها در تاریخ مدرن است، این در حالی است که ۹۰ درصد از گرمایش سیستم آب و هوا توسط اقیانوس‌ها جذب می‌شود؛ بنابراین دمای اقیانوس‌ها معیار مناسبی برای ارزیابی دمای زمین هستند.

در این تحقیقات دمای اقیانوس‌های زمین به طور سالانه و با استفاده از شناور‌های آرگو اندازه‌گیری شده است سپس برای تجزیه و تحلیل این داده‌ها از مدلسازی کامپیوتری استفاده شده تا یک برآورد سراسری دقیق‌تر از وضعیت گرمای زمین به دست آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به این ترتیب محققان توانستند الگوی گرمایش اقیانوس‌ها را با وضعیت آن‌ها در دهه ۱۹۵۰ میلادی مقایسه کنند. نتیجه این بررسی‌ها نشان داد نه تنها دمای اقیانوس‌ها در این مدت افزایش داشته است، بلکه این افزایش دما با سرعت بیشتری در مقایسه با آن زمان به وقوع می‌پیوندد.

افزایش دمای اقیانوس‌ها اثرات متعددی بر وضعیت آب و هوا و زیست بوم برجای می‌گذارد. وقوع توفان‌های شدید، تسریع ذوب شدن یخ‌های قطبی و قطع شدن جریان‌های آبی اقیانوس‌ها نمونه‌ایی از پیامد‌های این امر هستند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Advances in Atmospheric Sciences منتشر شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و دانش اقیانوس دمای اقیانوس ها آمریکا پنسیلوانیا اقیانوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۲۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده

مطابق داده‌های اداره کل هواشناسی استان تهران طی ۵ روز آینده روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نقل از اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان طی ۳ روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و از روز سه‌شنبه افزایش سرعت وزش باد و در ارتفاعات در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری، افزایش ابر گاهی وزش باد شدید و رگبار پراکنده باران با احتمال رعدوبرق در پاره‌ای نقاط به‌ویژه در ارتفاعات مورد انتظار است.

شایان ذکر است طی ۵ روز آینده روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 748885

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • کشف موجوداتی که 540 میلیون‌ سال قبل اقیانوس‌های زمین را نورانی می‌کردند (+عکس)
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان 
  • آسمان صاف و آفتابی قم تا روز سه شنبه 
  • افزایش دمای هوای همدان
  • آرنه اسلوت یا روبن آموریم؛ آن‌ها به چه فوتبالی علاقه‌ دارند و چگونه فکر می‌کنند؟ / ایستگاه تاکتیک
  • آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری طی ۵ روز آتی