Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرودگاه T4 از مساحت جغرافیایی وسیعی برخوردار است و پایگاه راهبردی ارتش سوریه در کل منطقه مرکزی سوریه به حساب می‌آید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روز گذشته فرودگاه نظامی راهبردی تیفور در مرکز استان حمص سوریه هدف حملات هوایی قرار گرفت.

بر اساس بیانیه ارتش سوریه، هواپیماهای جنگنده‌ اسرائیلی از تنف در نزدیکی مرز اردن با سوریه به پرواز درآمدند که ارتش تروریستی آمریکا در این منطقه پایگاه نظامی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا پایگاه تیفور مهم است؟

فرودگاه نظامی تیفور در ۸۵ کیلومتری شهر حمص و ۲۵ کیلومتری شهر راهبردی تدمر و چاه‌های گاز الشاعر واقع شده که بزرگ‌ترین پایگاه هوایی ارتش سوریه هم به شمار می‌آید.

این فرودگاه دارای ۵۴ آشیانه برای انواع جنگنده‌ها و بالگردهای نظامی و دو باند پرواز است که طول یکی از آن‌ها به 3 کیلومتر می‌رسد.

باند اصلی فرودگاه تیفور حدود ۳ هزار و ۲۰۰ متر طول دارد و همچنین دارای چندین باند فرعی و اصلی دیگر است و هم‌زمان چند جنگنده می‌توانند در آن فرود آیند و یا پرواز کنند؛ در این فرودگاه انواع جنگنده‌های میگ و سوخو مستقر هستند.

این فرودگاه به دلیل نزدیک بودن به مرزهای عراق از اهمیت امنیتی و راهبردی برخوردار است. این فرودگاه، از مساحت جغرافیایی وسیعی نیز برخوردار بوده و پایگاه راهبردی ارتش سوریه و محور مقاومت در کل منطقه مرکزی سوریه به حساب می‌آید.

فرودگاه تیفور به دلیل اهمیت راهبردی برای پشتیبانی عملیات ارتش سوریه همواره مورد حمله موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است اما با وجود تبلیغات رسانه‌ای این رژیم،  هرگز نتوانسته است به این فرودگاه راهبردی سوریه آسیب رساند.

حتی در نوامبر سال ۲۰۱۴ پس از اشغال میدان‌های نفتی و گازی شاعر، جحار، جزل و المهر این پایگاه به محاصره گروه تروریستی داعش درآمد اما در آن زمان نیز با وجود اینکه این گروه تروریستی بر بیشتر ذخایر نفت موجود در شرق سوریه از جمله بزرگ‌ترین مخزن نفت این کشور در استان دیرالزور مسلط بود نتوانست برای این پایگاه تهدید نظامی جدی فرض شود.

اهداف رژیم صهیونیستی در حمله به تیفور 

یادلین، ژنرال بازنشسته و تحلیلگر نظامی صهیونیستی گفته است یکی از نگرانی‌های تل‌آویو تقابل کشورهای هم‌پیمان سوریه برای پاسخ دادن به حمله تل‌آویو به پایگاه هوایی تیفور است.

این ژنرال  صهیونیستی معتقد است آن‌ها باید فرودگاه تیفور را هدف قرار دهند و ریسک‌های جدی آن را به جان بخرند.

این حمله اسرائیل تنها نقض حاکمیت سوریه محسوب نمی شود، بلکه مستقیما پایگاهی را هدف قرار داده است که مستشاران ایرانی در آن حضور داشته اند. پیش از این رژیم صهیونیستی بارها نسبت به حضور ایران در سوریه و ایجاد پایگاه های نظامی در این کشور ابراز نگرانی کرده و هشدار داده بود.

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم اخیرا گفته است حضور ایران در سوریه راه تنفس اسرائیل را بسته است. حمله اخیر را می توان یک اقدام شتابزده و ناشیانه رژیم صهیونیستی جهت تحقق هشدارهای قبلی ‌اش تلقی کرد.

دبیرکل حزب الله  نیز  سال گذشته درباره حمله به پایگاه تیفور با بیان اینکه اسرائیلی‌ها خودشان را وارد جنگ با ایران خواهن کرد گفته بود اسرائیلی‌ها باید بدانند که اشتباهی تاریخی مرتکب شدند و با حمله به فرودگاه تیفور، مرتکب حماقت بزرگی شدند.

هدف قرار دادن مواضع "جبهه مقاومت" در سوریه از سوی رژیم صهیونیستی اتفاق تازه‌ای نیست اما اظهارات صریح بنیامین نتانیاهو درباره حملات متعدد جنگنده‌های این کشور به اهداف نظامی در سوریه و اعلام دلایل نظامی این حملات به خصوص حمله به پایگاه تیفور نشان از ناامیدی آن‌ها پس حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی ارتش تروریستی آمریکا دارد که موجب شده است ریسک تقابل نظامی را قبول کند تا شاید از بار روانی حملات دقیق موشکی ایران  بکاهد.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد حمله یاد شده به‌دنبال ایجاد اوضاعی جدید برای سوق دادن ترامپ به سمت گزینه‌های تقابل با ایران و محور مقاومت به نیابت از رژیم صهیونیستی است. 

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: سوریه جبهه مقاومت فرودگاه t4 التیفور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۳۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد در صورت دستیابی به توافق مبادل اسرا، حمله نظامی در رفح به تعویق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز شنبه در حساب کاربری خود در ایکس گفت اگر دستیابی به توافق تبادل اسرا صورت بگیرد، حمله نظامی اسرائیل به رفح به تعویق می افتد.

در همین زمینه، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: «اگر انتخاب بین توقف جنگ در غزه و انعقاد توافق اسرا است، پس باید به سمت توافق پیش برویم.»

همچنین امروز خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه پس از انتشار پیام ویدئویی القسام درباره کشته شده ده‌ها نفر از اسرای صهیونیست در حملات رژیم صهیونیستی به غزه عنوان کردند: اسرائیل باید انتخاب کند، حمله به رفح یا توافق برای مبادله اسرا؟!

خانواده‌های اسرای صهیونیست تأکید کردند: «باید جنگ را متوقف کرد و بهای آن را پرداخت و حمله به رفح صرفا هزینه‌ای اضافی خواهد بود.»

القسام به تازگی در پیامی ویدئویی اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • ۲ ژنرال صهیونیست: حمله به رفح خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های ارتش در نوار غزه است