Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از بندرعباس، هادی ابراهیمی اظهار کرد: با راه اندازی سامانه جامع روابط کار، تمامی مراحل ثبت دادخواست و بررسی پرونده های مربوط به مسائل کارگری و کارفرمایی از طریق این سامانه انجام می شود.

وی افزود: کمک به شفافیت در آراء، کاهش زمان دادرسی و افزایش در وقت و صحت آراء و کاهش قراردادهای سفید امضاء و سایر مشکلاتی که در رابطه با مسابل کارگری و کارفرمایی وجود دارد، با راه اندازی این سامانه رفع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کار،تعاون و رفاه اجتماعی مدت زمان رسیدگی به پرونده های کارگری در استان را بین ۹ تا ۱۰ روز ذکر و اضافه کرد: از طریق این سامانه این مدت زمان کاهش می یابد.

ابراهیمی تصریح کرد: تمام کارگران و کارفرمایان جهت بهره مندی از این سامانه ابتدا باید به دفاتر پیشخوان دولت جهت ثبت نام و دریافت کد کاربری اقدام کنند و پس از آن تمامی مراحل مربوط به از طریق سامانه جامع روابط کار انجام می شود.

 وی اظهار کرد: سامانه جامع روابط کار در حوزه های مختلف همچون بازرسی کار، تشکل های کارگری و کارفرمایی، روابط کار، بیمه بیکاری، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار خدمت‌های خود را به جامعه کارگری و کارفرمایی می دهد و ایجاد شفافیت در اطلاعات مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی،کاهش کاغذ بازی اداری، تسریع در روند رسیدگی و پیگیری گارهای مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما،جلوگیری از تخلف‌های کارفرمایان در برابر حقوق کارگران، ایجاد دسترسی به سامانه برای تمامی بازیگران جامعه کارگری و کارفرمایی، دسترسی دولت به اطلاعات و مشخصات کارگران و کارفرمایان از اهداف راه اندازی این سامانه است.

در راستای اجرای بند «ب ماده ۶۷  قانون برنامه ششم توسعه» مبنی بر تکلیف دستگاه‌های اجرایی بر الکترونیکی کردن فرایندها و برای کارآمدی هر چه بیشتر خدمات الکترونیکی و افزایش تعامل‌پذیری بین دولت و آحاد جامعه، معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی همگام با سیاست های دولت تدبیر و امید و در راستای مدیریت و نظارت هر چه بیشتر بر اجرای قانون کار و تنظیم روابط کار از طریق الکترونیکی کردن فرایندهای حوزه روابط کار در محدوده مشمولان قانون کار، اقدام به ایجاد سامانه جامعه روابط کار کرده است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بازی جامعه رفاه اجتماعی هرمزگان حقوق کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۳۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند

صولت مرتضوی روز چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ماه - در حاشیه جلسه هیات دولت درباره لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و قرارداد کارگران گفت: این موضوع در کمیسیون مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیات دولت قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بیمه کارگران توضیح داد: نماینده کارگران و کارفرمایان در جلسات مربوطه پیشنهاد داده بودند که افزایش بیمه طبق مبنای درستی انجام شود تا در دوران بازنشستگی کارگران اثر داشته باشد. بر همین اساس افزایش‌ها در ردیف‌های مبنا انجام شد که بیش از ۳۵ درصد است و نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

مرتضوی درباره مسکن کارگری اظهار داشت: در این خصوص قرارگاه مسکن تشکیل داده شد و وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت تعاون و مدیران کارخانجات تلاش می‌کنند تا فرآیند‌ها کوتاه شود. بانک رفاه کارگران هم متولی تسهیلات تعاونی‌های کارگری شد که گام مهمی به جلو است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره لایحه جامع اشتغال توضیح داد: سامانه‌ای در حوزه اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است تا بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی شناسایی شوند و در آینده نزدیک از این سامانه رونمایی می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با مدیریت مهار تورم و کمک‌های معیشتی دولت به همه آحاد جامعه به ویژه جامعه کارگری، قدری از مشکلات کارگران رفع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • کارگران سربازان بی‌ادعای جبهه اقتصادی‌اند
  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان
  • صدور حکم ۷۰۰۰ پرونده کارگری و کارفرمایی در کرمانشاه
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری