Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@08:36:06 GMT

حفظ منابع آبی استان مهمترین اولویت است

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۳۷۳۴

به گزارش ایلنا از هرمزگان،هوشنگ ملایی در دیدار با دادستان بندرعباس مردم را متولیان اصلی بهره‌برداری صحیح از منابع آب استان دانست و گفت : حفظ منابع آب استان در گرو همکاری مردم ومسئولین است لذا از تمامی ارگان ها می خواهیم تا حفاظت از منابع آب را جزء مهمترین اولویت خود قرار دهند چرا که استان هرمزگان دچار کم آبی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به چاه های فرم یک و 5 اشاره کرد و عنوان کرد : برخی از پرونده های فرم 1 تکمیل شده و مجوز لازم صادر شده و مابقی در دست بررسی است .

ملایی به وضعیت منابع آبی استان اشاره کرد و بیان داشت : مصرف و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی برای مصارف گوناگون به ‌ویژه بخش کشاورزی نیز سبب شده سطح آبهای زیرزمینی استان بیش‌ از پیش کاهش یابد.

وی افزود : یکی از مهمترین کارها در مقطع کنونی شناسایی وانسداد چاه های غیرمجاز  است که با جدیت بیشتری ادامه پیدا می کند و امیداوریم با پشتیبانی دستگاه قضایی شهرستان این مشکل هر چه زودتر مرتفع گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان ادامه داد : متاسفانه در برخی مناطق شهرستان نیز افراد سودجو اقدام به تصرف حریم و بستر رودخانه ها و کشت باغات می نمایند که اینگونه تصرفات باعث افزایش خسارات ناشی از وقوع سیل و تخریب رودخانه‌ها می شود.

وی لایروبی و ساماندهی رودخانه ها را از اقدامات موثر شرکت در مناطق مختلف استان ذکر کرد و گفت: با همکاری مراجع قضایی کلیه اقدامات شرکت آب منطقه ای هرمزگان در زمینه جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر و منابع آبی شهرستان بندرعباس ادامه خواهد یافت.

ملایی با تاکید بر اینکه برای حفاظت از منابع آب استان نیازمند همکاری مردم هستیم ، ازقهرمانی دادستان شهرستان بندرعباس خواست تا نسبت به رسیدگی پرونده هایی که مربوط به تصرف حریم و بستر رودخانه ها و حفر چاههای غیر مجاز می باشند نگاه ویژه ای داشته باشند .

در ادامه دادستان نیز با بیان اینکه عمل به قانون توسط دستگاههای اجرایی و مردم از ضروریات است، تصریح کرد : آماده همکاری با شرکت آب منطقه ای و ارگان‌های دخیل برای جلوگیری از هر گونه تصرف غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها هستیم و اقدامات لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تجاوز قانون دادستان آب زیرزمینی منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است

ایسنا/تهران امام جمعه شهرستان ملارد گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور تولید با کیفیت و مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی خوبانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: نام گذاری شعال سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نوعی روایت سازی راهبردی است که نظام حکمرانی باید جهت‌گیری سیاسی و اقتصادی خودش را در آن متمرکز کند. همچنین از همه چرخ دنده‌های کوچک و بزرگ کشور، زیر ساخت‌ها، ابتکارات مردمی، قدرت مدیریت فعالان اقتصادی و فعالان مدیریتی و نیروهای متخصص جوان استفاده شود تا شاهد پیشرفت کشور باشیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر کشور از همه ظرفیت‌های خود استفاده نمی‌کند. از شرکت‌های دانش بنیان باید حمایت کرد که البته دولت جناب رئیسی در این خصوص حمایت‌هایی را انجام داده است. همه این‌ها ابزارهایی هستند که اگر مورد توجه قرار گیرند بدون شک اقتصاد کشور به شکوفایی خواهد رسید. 

خطیب نماز جمعه شهرستان ملارد در خصوص روز کارگر تصریح کرد: اگر کارگر در جامعه از رفاه و امنیت شغلی برخوردار شود آن وقت می‌توان گفت حرکت کشور به سوی پیشرفت، آسان خواهد شد. باید کارگران را تکریم و حمایت کرد زیرا آن‌ها رزمندگان جهاد اقتصادی و ستون فقرات تولید کشور هستند. درآمدشان عادلانه و بیمه، بهداشت، توانمندی و امنیت شغلی آن‌ها تامین شود تا تورم ۵۰ درصدی کمرشان را خم نکند.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به روز شهادت شهید مطهری و روز معلم تشریح کرد: وظیفه معلم است که در یک کشور مردم شجاع، آزاده، فهمیده، عاقل، خردمند، متفکر و متخصص پرورش دهد. جایگاه معلم، جایگاه بسیار والایی است و دانش آموز ما باید به معلم شدن افتخار کند. 

امام جمعه شهرستان ملارد در پایان افزود: دولت‌ها موظف هستند نیازهای حداقلی قشری که با روح جامعه سر و کار دارد را تامین کنند تا آن‌ها  به جای تحقیق و پژوهش درباره روش‌های تربیتی جدید به دلیل دغدغه مالی مشغول کار با اسنپ نشوند که چرخ زندگی خود را بچرخانند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند