Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد ظریف در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برخی از محور‌های سخنرانی‌اش در نشست رایسینا که در هند برگزار شده است، اظهار کرد: در این نشست تاکید کردیم که ترور سردار قاسم سلیمانی یک اقدام تروریستی است آن هم علیه بزرگترین جنگنده‌ای که داعش از آن می‌ترسید.

ظریف با بیان اینکه دو گروه از اقدام آمریکایی‌ها در ترور سردار سلیمانی خشنود شدند، گفت: گروه اول طرفداران ترامپ بودند و گروه دوم داعش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان با تاکید بر اینکه اقدام آمریکا در ترور فرمانده نیروی قدس سپاه اقدامی علیه ایران و منطقه بود، اظهار کرد: مردم منطقه نمی‌خواهند که آمریکایی‌ها در این منطقه حضور داشته باشند و در همین چارچوب مشاهده کردیم که پارلمان عراق تصویب کرد که آمریکایی‌ها باید از عراق خارج شوند.

ظریف با بیان اینکه یکی دیگر از محور‌های صحبت‌هایش در نشست رایسینا موضوع برجام بوده است، گفت: حدود یکسال و نیم قبل از اینکه اروپایی‌ها به سمت سامانه حل و فصل اختلافات در برجام بروند و آن را شروع کنند ایران این موضوع را شروع کرد و بعد از خروج آمریکا در پنج نامه به خانم موگرینی این موضوع را پیگیری کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به برخی از ملاقات‌های خود در حاشیه شرکت در این نشست اشاره کرد و گفت: عصر امروز با نخست وزیر هند در ارتباط با همکاری‌های دوجانبه از جمله در بحث چابهار و موضوع انرژی و همچنین همکاری‌های منطقه‌ای رایزنی و گفتگو کردیم.

وی همچنین گفت: در جریان دیدار با برخی از مقامات شرکت‌کننده در این نشست در مورد مسائل مورد علاقه بخصوص مسائل منطقه‌ای که با توجه به جنایت اخیر آمریکا و خطرات این جنایت برای صلح و امنیت منطقه که مورد توجه ویژه کشورهاست، رایزنی و گفتگو انجام شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: محمدجواد ظریف ترور سردار سلیمانی تروریست داعش مناقشه ایران و آمریکا سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۳۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از تهران، نشست سیاسی در قالب پرسش و پاسخ «وعده صادق» با حضور مهندس غلامحسین رضوانی نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، توسط تشکل جامعه اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد.

در این نشست مهندس رضوانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیرامون عملیات غرورآفرین نیروهای مسلح کشورمان سخنرانی نمود. وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای حفاظت از منافع ملی و شهروندانش به یک اقدام دفاعی دست زد و این حمله بر مبنای مقررات و حقوق بین الملل و منشور ملل متحد کاملا دفاعی بود. رضوانی اظهار داشت: در حال حاضر همه طرفداران مقاومت و منطقه از این اقدام دفاعی ایران شور و شوق مضاعف دارند و مردم سایر نقاط دنیا هم به حقانیت این اقدام ایران واقف هستند و آن را تایید می‌کنند.

شایان ذکر است در این جلسه جمعی از مسئولین و دانشجویان حضور داشتند و در پایان، جلسه با پرسش و پاسخ همراه بود و مهندس رضوانی به سوالات مطرح شده پاسخ لازم را ارائه کردند.

خبرنگار: دنیا کریمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228245 برچسب‌ها ایسکانیوز تهران ایران مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب