Web Analytics Made Easy - Statcounter

الناز نبیی، متولد زنجان و دانشجوی مقطع دکتری در کانادا بود که به منظور دیدار با خانواده‌اش به زنجان سفر کرده بود و در حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ، جان خود را از دست داد.

مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر این شهیده، فردا ساعت ۱۰:۳۰ صبح از چهارراه امیرکبیر به سمت گلزار شهدای پایین زنجان برگزار می‌شود.

مراسم شام غریبان نیز پنجشنبه شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد قبا واقع در شهرک کارمندان و مراسم بزرگداشت نیز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز جمعه / ۲۷ دی ماه/ با حضور برادران و خواهران در مسجد جامع زنجان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین، بامداد چهارشنبه /۱۸ دی ماه/ فرودگاه امام خمینی(ره) را به مقصد کی‌یف، پایتخت اوکراین ترک کرده بود اما دقایقی پس از پرواز به دلیل اشتباه پدافند غیرعامل، دچار سانحه شد و در حوالی منطقه روستای محمودآباد خلج از توابع شهرستان شهریار سقوط کرد و تمامی ۱۷۶ سرنشین هواپیما و خدمه پرواز در این حادثه، کشته شدند که از میان آنان ۱۴۷ نفر ایرانی بودند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام آمادگی خود برای ایفای وظایف قانونی در قبال جان‌باختگان ایرانی این حادثه از جمله تدفین در قطعه شهدا، اعلام کرد که جان‌باختگان ایرانی این سانحه هوایی در حکم «شهید» محسوب می‌شوند.

پس این حادثه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، استاندار زنجان، به همراه جمعی از مسؤولان استانی به دیدار خانواده شهیده الناز نبیی رفتند.

حجت الاسلام علی خاتمی و فتح الله حقیقی همچنین چهارشنبه شب در پیام تسلیتی، آوردند:

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تا امروز، همواره شاهد کینه توزی‌ها، دسیسه‌ها و دشمنی آشکار و پنهان دولت‌های ستمگر و متخاصم خارجی بوده‌ایم که هر بار به شیوه‌ای سعی در ابراز دشمنی عمیق خود با نظام جمهوری اسلامی در ایران را داشته اند. 
این بار نیز دولت ستمگر و بویژه رییس جمهوری بی‌خرد آمریکا با ترور سردار مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تلاش برای ایجاد ناامنی در منطقه، عامل و مسبب اصلی سانحه غمبار سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین و شهادت شماری از هموطنان ایرانی و تعدادی از فرزندان نخبه این مرز و بوم شد.
لذا شهادت همه جان‌باختگان این حادثه تلخ به ویژه هموطنان ایرانی و نخبگان شهید کشور، علی الخصوص بانوی نخبه زنجانی شهید الناز نبیی را خدمت ملت شریف ایران، مردم آگاه استان زنجان و خانواده محترم این عزیزان تسلیت عرض نموده و صبر و عافیت تمامی خانواده ها و بازماندگان ایشان را از خداوند منان مسئلت می نماییم.
 

برچسب‌ها سقوط هواپیما بوئینگ زنجان بنیاد شهید و امور ایثارگران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما بوئینگ زنجان بنیاد شهید و امور ایثارگران سقوط هواپیما بوئینگ زنجان بنیاد شهید و امور ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان

مسئول روابط عمومی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) اصفهان از تشییع پیکر مطهر ۴ شهید تازه تفحص شده همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در این استان خبر داد.

روح‌اله حکیمی‌فرد با گرامیداشت هفته معلم و بسیج سازندگی، درخصوص جزئیات مراسم تشییع و تدفین این شهدا اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب جعفری، ۴ شهید در شهر اصفهان تشییع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این راستا پیکر پاک ۳ شهید دفاع مقدس، شهید عباس رمضانی، شهید مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی که به تازگی تفحص شده اند و همچنین پیکر یک شهید گمنام در شهر اصفهان تشییع خواهند شد.

وی افزود: مراسم تشییع این شهیدان والامقام روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ۹:۰۰ صبح از فلکه فیض به سمت گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌گردد.

وی با بیان اینکه هویت پیکرهای مطهر این شهدا که از شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند، از طریق پلاک هویت و DNA احراز شده، گفت: این شهدا متعلق به شهر اصفهان هستند که پس از سال ها چشم انتظاری خانواده هایشان به آغوش خاک دیار خود بازگشتند.

کد خبر 750116

دیگر خبرها

  • پیکر مرزبان شهید در بانه تشییع شد
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • مسجد مقدس جمکران آماده میزبانی از پیکر پاک دو شهید گمنام
  • تشییع پیکر شهید «محمدمهدی فانی» بعد از ۴۰ سال در بشرویه
  • نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال
  • اعلام جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید عشیری لیوسی
  • تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌
  • تشییع پیکر شهید رنجنوش، شنبه ۱۵ اردیبهشت در همدان
  • نامگذاری کتابخانه دانشگاه پیام نور کرمان به نام دانشجوی شهید حادثه تروریستی گلزار شهدا
  • تشییع پیکر مطهر جانباز شهید سیلاوی در اهواز+فیلم