Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@06:33:37 GMT

سفر اعلام نشده وزیر دفاع آلمان به عراق

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۴۱۰۱

سفر اعلام نشده وزیر دفاع آلمان به عراق

وزیر دفاع آلمان به دنبال تحولات اخیر عراق، در سفری از پیش اعلام نشده وارد پایتخت این کشور شد.

گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «انگریت کرمپ»، وزیر دفاع آلمان در سفری از پیش اعلام نشده روز چهارشنبه (۲۵ دی) وارد بغداد، پایتخت عراق شد.

بغداد الیوم به نقل از منبعی در دولت عراق گزارش داد که سفر خانم کرمپ به این کشور از پیش اعلام نشده و بدون برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز مشخص نیست وزیر دفاع آلمان به چه منظور به عراق سفر کرده و با چه کسانی دیدار خواهد کرد.

با این حال، دیروز سه‌‌شنبه دولت آلمان اعلام کرد که شماری از نیروهای نظامی خود را که در قالب ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا مشارکت داشتند، از عراق خارج کرده است.

یک روز پیشتر نیز وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که ارتش این کشور روند جایگزین کردن نیروهای جدید با نیروهای قدیمی در این ائتلاف را به تعلیق درآورده است. ارتش آلمان دلیل این تصمیم خود را اوضاع و تحولات جاری در عراق اعلام کرده و گفته است که فعلاً اعزام نیرو به عراق متوقف شده است.

به دنبال حمله تروریستی آمریکا به خودروهای حامل سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در سیزدهم دی و شهادت آن‌ها، عراق اعلام کرد که مأموریت نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای نظامی ائتلاف ادعایی به پایان رسیده و باید خاک این کشور را ترک کنند.

پارلمان عراق در واکنش به این حمله تروریستی، طرح اخراج نیروهای خارجی از جمله آمریکایی ار عراق را تصویب کرد و از دولت پیش‌برد امور این کشور به ریاست عادل عبدالمهدی خواست آن را اجرا کند. آمریکا از بین اخراج نیروهای تروریست خود از عراق، دولت این کشور را تهدید به اعمال تحریم‌های اقتصادی، بلوکه کردن دارایی‌های عراق و بستن حساب‌های بانکی این کشور در آمریکا کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آلمان عراق بغداد وزیر دفاع آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۴۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه

وزیر کشور ترکیه امروز (دوشنبه) از دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد که نیروهای امنیتی کشورش چند فرد مظنون به همکاری با داعش را در شهر استانبول بازداشت کرده‌اند.

وی اعلام کرد که این باند وابسته به داعش در حال آماده سازی خود برای انجام یک حمله تروریستی در ترکیه بودند.

پلیس ترکیه ۱۲ فروردین نیز در یک عملیات گسترده در ۲۱ استان، ۵۱ نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرده بود.

وزیر کشور ترکیه بار دیگر بر مبارزه قاطعانه کشورش با معضل تروریسم تاکید کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه به طور مداوم پیگرد و بازداشت عناصر و هواداران گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور را در دستور کار دارند. این گروه تروریستی بارها مسوولیت عملیات تروریستی مختلفی را در ترکیه به عهده گرفته است.

دیگر خبرها

  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی