Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:01:13 GMT

دولت محرک طرح‌های بازآفرینی شهری است

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۴۵۸۲

دولت محرک طرح‌های بازآفرینی شهری است

محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان، اقدامات انجام یافته برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری را در مقایسه با وضعیت مناطق حاشیه‌نشین شهرهای استان، ناکافی دانست و گفت: عملکرد دستگاه‌ها نباید منوط به تخصیص اعتبارات و سهم دولت باشد و دستگاه‌ها باید به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی، اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری و سامان‌دهی مناطق حاشیه‌نشین را در راستای پیشگیری از خسارات بلایای طبیعی ضروری دانست و گفت: اگر امروز برای این طرح هزینه نکنیم بعد از بروز حوادثی مانند زلزله، مجبوریم ده‌ها برابر هزینه کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه با انجام کارهای روزمره و عادی دستگاه‌ها، بازآفرینی اتفاق نمی‌افتد، گفت: البته شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی به‌رغم محدودیت‌ها، کارهای خوبی انجام داده‌اند، اما عمده این کارها، اقدامات روبنایی بوده و در مجموع توفیق چندانی حاصل نشده است.

وی، اجرای این طرح را یکی از رسالت‌های اصلی دستگاه‌های مسئول دانست و گفت: ساکنان مناطق حاشیه‌نشین، متأثر از سیاست‌های غلط توسعه در شرایط نامطلوبی زندگی می‌کنند و باید برای بهبود وضعیت آنان و اصلاح چهره نامناسب شهرها چاره‌اندیشی کنیم.

پورمحمدی در عین حال بر شناسایی عوامل حاشیه‌نشینی تأکید کرد و گفت: ریشه‌یابی این پدیده از اهمیت زیادی برخوردار است و باید برای حل ریشه‌ای آن، توسعه و رفع تنگناهای زندگی در مناطق مختلف مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا در صورت نیاز، زمین‌های در اختیار خود را برای اجرای طرح بازآفرینی شهری و ساخت واحدهای مسکونی جایگزین اختصاص دهند.

وی در پایان ضمن ابراز همدردی با مردم سیل‌زده جنوب شرق کشور، از اعزام موکب‌های خدمت‌رسانی استان به این مناطق خبر داد.

در این جلسه که با حضور نماینده وزارت کشور در اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری برگزار شد، گزارش اقدامات دستگاه‌های اجرایی برای اجرای این طرح و همچنین عملکرد شهرداری بناب در این زمینه ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها بازآفرینی شهری دولت استانداری آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازآفرینی شهری دولت استانداری آذربایجان شرقی بازآفرینی شهری دولت استانداری آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: نشست مشارکت در بازآفرینی شهری به مناسبت هفته شوراها فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در شهر بهارستان با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: با توجه عنایت به نام گذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر" جهش تولید با مشارکت مردم" و به منظور تحقق این شعار اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در نظر دارد به مناسبت هفته شوراها نشستی با عنوان "مشارکت در بازآفرینی شهری" برگزار کند.

جنتی تصریح کرد: در واقع نشست مذکور به منظور تحقق شعار رهبری و سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر مردمی سازی جریان نوسازی مسکن که تبلور آن در احیا و بازسازی بافت های فرسوده با مشارکت شهروندان و حمایت دولت است برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به جایگاه رفیع شوراهای اسلامی شهرها و به مناسبت هفته شوراها فرصت را مغتنم دانستیم تا در جهت ایجاد هم افزایی و مطالبه گری و همچنین ارتباط تنگاتنگ اعضای شوراهای اسلامی شهرها با شهروندان این نشست را با عنوان " مشارکت در بازآفرینی شهری" و با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و مسئولان شهرستان رباط کریم، گلستان و شهر بهارستان فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت برگزار کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی