Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با رسانه های هندی اعلام کرد که اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی پایان حضور این کشور در منطقه خاورمیانه را رقم خواهد زد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری " ایندیا تودی" روز چهارشنبه اعلام کرد: ظریف افزود: در ۴۳۰ شهر هند، شیعیان هندی خشم خود را علیه اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی اعلام کرده و برای وی عزاداری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما امیدواریم نارضایتی مردم منطقه از اقدام آمریکا تبعات غیر سیاسی نداشته باشد. اما بدون شک این اقدام تبعات سیاسی خواهد داشت.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: اقدام آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی پایان حضور آمریکا در منطقه خواهد بود. من امیدواریم این تحولات به خروج آمریکا از منطقه محدود بماند.

ایران خواهان کاهش تنش ها است

ظریف با اشاره به اینکه ایران خواهان کاهش تنش ها در منطقه است توضیح داد: آمریکا یک اقدام خصمانه جدی انجام داد که تبعات جدی به دنبال داشت. این اقدام پیامد هایی برای امنیت عراق داشته است زیرا آمریکا یک اقدام نظامی در خاک عراق انجام داده است. عراقی ها در واکنش به این اقدام خواهان خروج نیروهای آمریکایی از عراق شدند. با این کار، آمریکا در سه مورد قوانین بین المللی را نقض کرده است. آنها یک مقام نظامی ارشد ایران که مورد احترام بسیاری بود را به همراه هیات همراه او ترور کردند. ایران در دفاع از خود پایگاه های آمریکا را موشک باران کرد. این پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی بود.

بیشتر بخوانید: طعنه ظریف به ادعای پایبندی اروپایی‌ها به برجام: «دیگر بس است» ظریف: آینده برجام به سه کشور اروپایی بستگی دارد و نه ایران!

وزیر امور خارجه ایران در ارتباط با موضوع سقوط هواپیمای مسافربری ضمن ابراز تاسف فراوان گفت: متاسفانه یکی از پیامد های اقدام آمریکا در افزایش بی دلیل تنش ها در منطقه، هدف قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی بود که ایران به شدت و عمیقا از آن متاسف است.

تنها آمریکا و داعش از شهادت سردار سلیمانی خوشحال هستند

ظریف ضمن انتقاد از آمریکا گفت: تنها آمریکا و گروه تروریستی داعش از شهادت سردار سلیمانی خوشنود هستند. اکنون داعش به تهدیدی بسیار بزرگ تر تبدیل شده است. این گروه تروریستی در افغانستان نفوذ کرده که این امر یک تهدید مستقیم برای هند، ایران و سایر کشورها است. ما باید مبارزه با داعش را دو برابر کنیم و همه باید برای مبارزه با این گروه آماده باشند. متاسفانه اکنون ما شاهد آن هستیم که آمریکا با ترور مهمترین شخصیت نظامی در مبارزه با داعش، در واقع به این گروه تروریستی کمک کرده است. من امیدوارم آنها بتوانند این امر را جبران کنند اما امید زیادی در این مورد نیست.

ایران امیدوار است هند و پاکستان اختلافات خود را به صورت دوستانه حل کنند

محمد جواد ظریف در ارتباط با تنش ها میان هند و پاکستان گفت: ما دارای روابط بسیار خوبی با هند و پاکستان هستیم. ما امیدواریم که اختلافات میان دو کشور به صورت دوستانه حل شوند. اگر ایران بتواند کمکی کند این کار را انجام می دهد اما ما نمی خواهیم در روابط دو جانبه هند و پاکستان دخالت کنیم. ما آماده ایم تا در صورت درخواست به صورت مثبت در این زمینه همکاری کنیم.

پروژه چابهار به نحوه تعامل هند با آمریکا بستگی دارد

وزیر امور خارجه ایران در ارتباط با تاثیر تنش های میان ایران و آمریکا بر پروژه بندر چابهار هند گفت: پیشرفت این پروژه بر نحوه تعامل هند با آمریکا بستگی دارد زیرا آمریکا بندر چابهار را از تحریم های ایران خارج کرده است. من امیدوارم آنها بتوانند در این زمینه کار کنند.

ظریف امروز پس از سخنرانی خود در کنفرانس بین المللی "رایسینا" با اس جایشانکار وزیر امور خارجه هند و اجیت دوال مشاور امنیت ملی این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

وی همچنین با نارندرا مودی نخست وزیر هند یک دیدار دو جانبه داشت. دفتر نخست وزیری هند پس از این دیدار در بیانیه ای اعلام کرد: در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، نخست وزیر هند بر تعهد این کشور در توسعه روابط قوی و دوستانه با ایران تاکید کرد. نارندرا مودی همچنین از ایران برای پیشرفت به دست آمده در بندر چابهار از جمله قرار دادن آن در منطقه ویژه اقتصادی تشکر کرد.

 ظریف شب گذشته برای شرکت در کنفرانس بین المللی رایسینا وارد هند شد. وی قرار است روز پنجشنبه به شهر مومبای رفته و با تاجران هندی دیدار کند.

پنجمین کنفرانس بین المللی رایسینا عصر سه شنبه با حضور ۷۰۰ نماینده از ۱۰۰ کشور جهان از جمله ایران در دهلی‌نو پایتخت هند آغاز به کار کرد و به مدت سه روز پیگیری می‌شود.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سردار قاآنی پاکستان ظریف سردار حاج قاسم سلیمانی هواپیمای اوکراینی گروه تروریستی داعش منطقه خاورمیانه امور خارجه امور خارجه ایران مشرق دهلی نو محمدجواد ظریف افغانستان آمریکا محمد جواد ظریف شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در مقابل هرگونه اقدام خصمانه‌ای ساکت نمی‌ماند

به نقل از المنار، شیخ نعیم قاسم افزود: حمله ایران یک اعلام عملی بود مبنی بر اینکه نمی‌تواند در صورت حمله به آن، ساکت بماند.

وی همچنین خطاب به رژیم صهیونیستی، گفت: مقاومت لبنان آماده جنگ است، اما آن را نمی‌خواهد و بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند و مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند.

معاون دبیرکل حزب الله افزود: آنچه در جنوب انجام دادیم دفاع پیشگیرانه با هدف حمایت از غزه، حفاظت از لبنان و بازدارندگی (رژیم) اسرائیل نام دارد.

وی اضافه کرد: توانایی حزب‌الله در آسیب رساندن به رژیم صهیونیستی را نباید دست کم گرفت؛ آنچه در جبهه جنوب انجام شد تنها بخشی از توانایی‌ها بود و آنچه پنهان است، بیشتر است.

نعیم قاسم در ادامه با تاکید براینکه مقاومت در جنگ غزه پیروز است، گفت: آنچه که مقاومت لبنان از قدرت و تسلیحات خود به نمایش گذاشت، تنها بخش کوچکی از قابلیت‌های آن است.

معاون دبیرکل حزب الله افزود: پس از هفت ماه جنگ در غزه، رژیم صهیونیستی نتوانست به استحکامات مقاومت نفوذ کند و آنها را از بین ببرد و گروه‌های مقاومت فلسطین اطمینان دادند که می‌توانند ماه‌ها در مقابل دشمن به جنگ ادامه دهند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مقاومت در غزه محاصره شده و توانایی‌های آن محدود است؛ گفت:، اما دشمن از سوی بسیاری از کشور‌ها حمایت می‌شود که برای دستیابی به ۲ هدف خود یعنی نابودی حماس و بازگرداندن اسرا، توانایی‌های خود را در خدمت این رژیم قرار داده‌اند.

نعیم قاسم افزود: با این حال محور مقاومت پیروز شد، زیرا دشمن صهیونیستی را از دستیابی به اهداف خود یعنی سرکوب مقاومت و آزادی گروگان‌ها بازداشت.

معاون دبیرکل حزب الله همچنین درباره آتش‌بس در غزه نیز گفت که پذیرش هرگونه پیشنهاد یا توافقی که شامل آتش‌بس کامل در غزه نباشد، برای مقاومت دشوار است.

وی در ادامه به تحت فشار بودن جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد و افزود: بایدن در حال حاضر در داخل و خارج از کشورش تحت فشار است و در آستانه شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد و به همین دلیل است که با اعمال فشار برای برقراری آتش‌بس حتی به صورت موقت تلاش می‌کند خود را سفید کند.

نعیم قاسم با بیان اینکه فشار آمریکا بر (رژیم) اسرائیل همچنان ملایم است وگرنه از کمک نظامی به تل‌آویو خودداری می‌کرد، گفت: اظهارات واشنگتن ریاکارانه است و در مورد قصدش برای پایان دادن به تجاوز به غزه جدی نیست.

این مقام حزب الله لبنان در ادامه افزود: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها متوجه خواهند شد که با این نوع تجاوز، مقاومت پایداری را ایجاد کرده‌اند.

وی همچنین از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی در آمریکا قدردانی کرد و این اقدام مردمی را در تغییر دولت، مهم دانست.

دانشجویان آمریکایی دانشگاه‌های مختلف آمریکا طی چند هفته اخیر با برگزاری تظاهرات دانشجویی خواستار برقراری آتش‌بس کامل در غزه و پایان دادن به سرمایه‌گذاری دانشگاه‌های خود در شرکت‌های حامی اسرائیل شده‌اند.

اگرچه رژیم اسرائیل این جنبش دانشجویی را «یهودستیزانه» می‌خواند، اما برگزارکنندگان این جنبش که در میان آنها افراد یهودی حضور دارند، این اتهام را رد و تصریح می‌کنند که حرکت آنها درخواستی صلح‌آمیز برای حمایت از فلسطین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • پیام ویژه رهبری به خانواده سردار ترور شده توسط اسرائیل
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • رم امیدوار به حضور سردار آزمون در دیدار برابر یوونتوس
  • ایران در مقابل هرگونه اقدام خصمانه‌ای ساکت نمی‌ماند