Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@17:07:28 GMT

روبات پیشخدمت به بازار می آید

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۵۳۰۸

روبات پیشخدمت به بازار می آید

یک کمپانی روباتیک چینی بتازگی از دو روبات به‌نام‌های BellaBot و HolaBot رونمایی کرده که قرار است در رستوران‌ها شغل‌هایی ثابت داشته باشند.

کمپانی PuduTech پیش از این نیز روباتی با همین نام طراحی کرده بود که صورت مشخصی نداشت و اکنون به‌عنوان پیشخدمت در 2000 رستوران سراسر جهان فعالیت می‌کند. اما روبات‌های جدید هم از نظر شکل ظاهری و هم نحوه عملکرد از نمونه پیشین موفق‌تر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

BellaBot که به شکل گربه طراحی شده در واقع یک روبات پیشخدمت است و قابلیت حمل 4 سینی غذا را به طور همزمان دارد. مشتریان که از دیدن این روبات پیشخدمت هیجان زده می‌شوند می‌توانند به‌عنوان انعام گوش آن را نوازش کنند که در این صورت روبات به رویتان لبخند می‌زند و با جمله‌های متعددی که یاد گرفته، شما را هیجان زده می‌کند. البته اگر سر به سر این گربه بگذارید درست مانند گربه‌های واقعی عصبانی می‌شود.
این روبات به سنسورهای 3D و همچنین تعدادی دوربین مجهز است تا بتواند اطراف و گوشه و کنار رستوران را مسیریابی کند و در مسیر خود با موانع یا مشتریان و سایر پیشخدمت‌ها برخورد نکند. اگر هم رستوران بزرگ باشد و به طور همزمان چندین BellaBot فعالیت داشته باشند، این روبات‌ها می‌توانند در قالب یک شبکه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این روبات‌ها با یک بار شارژ می‌توانند تا 24ساعت فعالیت داشته باشند. روبات HolaBot نیز به تمیز کردن رستوران می‌پردازد و ظرف‌های کثیف را به آشپزخانه می‌برد. این روبات قابلیت حمل 60کیلوگرم را دارد که حداقل 120بشقاب کوچک، 39بشقاب بزرگ و 33 کاسه را شامل می‌شود. قرار است این روبات‌ها در بهار 2020 راهی بازار شوند اما هنوز قیمت آنها اعلام نشده است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۵۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تلاش برای شاد کردن کودکان غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از غزه، مهدکودک سراج الاقصی در شمال نوار غزه با وجود تخریب ساختمان آن و مشکلات ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی، فعالیت های آموزشی و سرگرم کننده خود را، دوباره آغاز کرد.

در این هفت ماه، فعالیت های آموزشی در مهدکودک ها، مدارس و دانشگاه ها متوقف شده بود. در حالی که کودکان غزه شاهد مصیبت های جنگ، ویرانی و حملات گسترده هستند و دچار اختلالات روحی شده اند، این مهدکودک بر آغاز مجدد فعالیت های آموزشی و سرگرم کننده خود برای کودکان اصرار دارد.

 

اظهارات:
مصاحبه ها
مربی مهد کودک
کودک

دیگر خبرها

  • شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج چقدر زیان ساخت؟
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • فعالیت دریایی در خزر فعلا ممنوع
  • وقتی روبات دروازه بان توپ ستارگان فوتبال را مهار می کند ولی از پوتین گل می خورد / فان
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پذیرایی «شایسته» از عادل فردوسی پور
  • سامانه بارشی جدید در راه کردستان است
  • پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد