Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@10:57:32 GMT

چگونه از ایمنی وسایل گازسوز مطمئن شویم؟

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۵۵۵۳

صراط:

ابراهیم قنبری اظهار کرد: در فصل پاییز امسال، ۲۱ حادثه حریق ناشی از وسایل گازسوز به دلیل رعایت نشدن نکات ایمنی در اهواز رخ داده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از وسایل گازسوز، تصریح کرد: یکی از خطرات رایج وسایل گرمایشی گازسوز، تولید گاز مونواکسیدکربن است. مونواکسید کربن گازی بدون رنگ و بو است که در صورت نفوذ آن در منزل، می‌تواند منجر به مسمومیت و حتی خفگی و مرگ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد: علائمی مانند سرگیجه و حالت تهوع هنگام استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز، علائم هشدار است و احتمال نفوذ گاز منواکسید کربن در منزل را نشان می‌دهد.

قنبری بیان کرد: رنگ شعله بخاری یا هر وسیله گازسوز دیگر همواره باید بررسی شود؛ اگر شعله آبی می‌سوزد، گاز به اندازه کافی هوا برای احتراق دارد و به درستی می‌سوزد. اگر شعله نارنجی بسوزد، نشان‌دهنده این است که دستگاه گازسوز شما به موقع سرویس نشده و ناخالصی‌هایی در مسیر سوختن گاز وجود دارد که باعث نارنجی شدن شعله آن شده است. همچنین اگر شعله زرد بسوزد نشان‌دهنده عدم وجود هوای لازم برای درست سوختن گاز است که یکی از دلایل آن، وجود گاز منواکسید کربن در مسیر دودکش است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: مسدود شدن دودکش، سبب سوخت ناقص وسایل گازسوز و ایجاد گازهای خطرناک و مسموم‌کننده می‌شود که این امر موجب خفگی در اثر گازگرفتگی خواهد شد؛ بنابراین باید همواره محل اتصال دودکش به وسایل گازسوز بررسی و از محکم بودن آن اطمینان حاصل شود.

قنبری تاکید کرد: به هیچ وجه نباید از بخاری روشن برای خشک کردن لباس استفاده شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وسایل گازسوز آتش نشانی شهرداری اهواز صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  مهدی فرجی تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵» در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش گفت: فصل پنجم این مجموعه یک کار کاملا جاده ای بود و به لحاظ تولیدی کار کردن با این شیوه کمتر اتفاق افتاده است.

وی درباره موضوعات فیلم نامه افزود: «نون خ» همیشه دغدعه گفتن مسایل و دغدغه های مردم را دارد مسایل مانند کولبرها، قاچاق دارو و بحث انرژی اتمی و کارکرد غیرنظامی این تکنولوژی.

فرجی گفت: مجموعه «نون خ» یک روالی دارد که از فصل یک بوده است تقریبا ما برای هر فصل این مجموعه سه یا چهار قصه نویسنده طراحی می‌کند و این قصه‌ها باهم چسبندگی دارد.

در «نون خ ۵» هم نویسنده جوری طراحی کرده که قصه ها پراکندگی نداشته باشد، با صنایع دستی شروع می‌کنیم که در کرمان می خواهیم در نمایشگاه شرکت کنیم، در آنجا با فردی روبه روی می شویم که می خواهد قاچاق پرنده کند به چابهار، در چابهار با ناخدایی آشنا می‌شویم که مشکلاتی برای ناخدا اتفاق می‌افتد و قصه ماهی خاویار در روستا پیدا می‌شود و در مسیر بازگشت روستا با مسدود شدن جاده و بحث جابجایی دارو‌ها مواجه می‌شویم، کلا قصه‌ها به هم کمک می‌کنند و چسبندگی دارد و احساس پراگندگی در قصه وجود ندارد.

وی درباره انتخاب بازیگران هم گفت: در هر منطقه ای که این مجموعه را کار می کردیم از بازیگران همان منطقه استفاده کردیم و این مجموعه باعث شد که خیلی از کسانی که استعداد بازیگری دارند شناخته شوند.

وی در پاسخ به این سوال که کدام یک از فصل های این مجموعه را دوست دارد گفت: فصل یک، سه و پنج را بیشتر دوست دارم، چون کمدی‌های، قصه‌ها و شخصیت‌های جذابتری دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • گفتگو با تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵»
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود
  • آشنایی با استاد شعله
  • چگونه بعد از فوت یک نفر از دارایی‌های کامل او باخبر شویم؟
  • اولین اقدام مشترک لیورپول و آرنه اسلوت: پیداکردن یک دفاع وسط مطمئن
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • چگونه بعد از فوت متوفی، از دارایی کامل او باخبر شویم؟! + فیلم
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد