Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه قطر روز چهارشنبه پس از دیدار با مقامات عراقی در بغداد، راهی اربیل شد و با «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق دیدار و درباره مسایل منطقه گفت‌وگو کرد. ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۵ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر که روز چهارشنبه پس از سفر به بغداد، به اربیل رفت و با رئیس منطقه کردستان عراق دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر ریاست منطقه کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار دو طرف، راه‌های کاهش تنش در منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: «منطقه کردستان با توجه به جایگاه آن در منطقه، می‌تواند به کاهش تنش‌ها کمک کند».

نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق در ادامه بیانیه خود به خطر داعش اشاره کرد و گفت: «همه طرف‌ها باید برای حفاظت و حمایت از منطقه‌ای که همچنان در معرض خطر و تهدید داعش قرار دارد، اقدام کنند».

در این بیانیه همچنین آمده است که «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق و «محمد عبد الرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر نیز در اربیل با یکدیگر دیدار و درباره آخرین تحولات مربوط به عراق و منطقه گفت‌وگو کردند.

مسرور بارزانی و عبدالرحمن آل ثانی در این دیدار بر «افزایش تلاش‌ها جهت کاهش تنش‌ها و ضرورت مهار آن در منطقه» تأکید کردند.

وزیر خارجه قطر روز چهارشنبه به محض ورود به بغداد با «محمد علی الحکیم» همتای عراقی خود دیدار کرد دو طرف در این دیدار نیز بر تلاش مشترک برای کاهش تنش‌ها در منطقه تأکید کردند.

انتهای پیام

 

 

 

 

R36442/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عراق" اربیل اخبار "قطر"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اربیل اخبار قطر اخبار عراق اخبار قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۵۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین که به دنبال حل‌وفصل مسائلی است که می‌تواند روابط تازه بهبود یافته این دو کشور را به خطر بیندازد، امروز – پنجشنبه – از چین خواست تا «رفتار عادلانه‌ای» در برابر شرکت‌های آمریکایی در پیش بگیرد.

به گزارش ایسنا، سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به چین تازه‌ترین دیدار سطح بالا میان این دو کشور است و آنها درباره مسائلی نظیر تجارت جهانی و ارتباطات نظامی گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که روابط واشنگتن و پکن به طور فزاینده‌ای بر سر مشکلاتی مثل چگونگی فعالیت شرکت‌های آمریکایی در چین، صادرات چین و ظرفیت تولید و هم‌چنین حمایت پکن از مسکو در جنگ اوکراین به مشکل برخورد کرده و اختلافاتی به وجود آمده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نشستی که با مقام رسمی چینی در شانگهای برگزار شده، گفت که بلینکن نگرانی‌هایی را در رابطه با «سیاست‌های تجارت» عنوان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: «ایالات متحده به دنبال رقابت اقتصادی سالم با جمهوری خلق چین است و می‌خواهد رفتار عادلانه‌ای در قبال کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین اتخاذ شود.»

چین «انتقادات بی‌اساسی» را مبنی بر اینکه ظرفیت تولیدش «بیش از حد» است، رد کرده و افزود که صنایع این کشور، از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا پنل‌های خورشیدی، «رقابتی و نوآور» هستند.

آنتونی بلینکن فردا جمعه جهت دیدار با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و احتمالا دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور به پکن سفر خواهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • اولین تصاویر از محل وقوع تیراندازی و حریق در اربیل + فیلم
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق