Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" سازمان موسوم به "کودکان را نجات دهید" در بیانیه‌ای پیشتر اعلام کرده بود که ۷۸ کودک به خاطر ابتلا به بیماری تب دنگی جان خود را در یمن از دست داده‌اند.

این نهاد بین‌المللی که در زمینه بهداشت فعالیت دارد، اعلام کرد که همچنین بیش از ۵۲ هزار فرد مشکوک به ابتلا به تب دنگی در سراسر یمن زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته صلیب سرخ نوامبر (آبان/ آذرماه) گذشته اعلام کرد که یمن از شیوع بیماری‌های ویروسی رنج می‌برد که عامل انتقال آن پشه‌ای است که در آب‌های راکد پرورش می‌یابد.

دولت نجات ملی وابسته به جنبش "انصارالله" یمن نیز در ماه نوامبر به علت شیوع تب دنگی و مالاریا حالت فوق العاده در استان "الحدیده" اعلام کرده بود.

در صورت شیوع بیماری مسری و عفونی تب دنگی در یمن خطر مرگ و میر گسترده این کشور فقیر را تهدید می ‌کند. 

گرچه جنایات ائتلاف سعودی در تمام مناطق یمن قابل مشاهده می‌شود، اما شهر بندری الحدیده به خاطر برخورداری از موقعیت راهبردی ، بیش از شهرهای دیگر یمن بمباران شده و مردم این بندر دچار بدترین شرایط انسانی هستند. 

بندر الحدیده در ۲۶۵ کیلومتری صنعا پایتخت یمن قرار دارد و بیش از ۷۰ درصد کمک های بین المللی و بشردوستانه از این بندر وارد یمن می شود. 

اندکی بعد از آغاز جنگ یمن در فرودین ماه ۹۴، ائتلاف سعودی یمن را محاصره کرد تا به ادعای خود مانع از ورود سلاح به دست جنبش انصارالله شود.

این محاصره دریایی مانع ورود غذا؛ دارو و سوخت به یمن شده است، کشوری که بیش از ۸۵ درصد از مایحتاج غذایی و دارویی‌اش را از راه دریا و از کشورهای دیگر تأمین می‌کند.

 از سوی دیگر ائتلاف سعودی از آگوست ۲۰۱۶ (مرداد ۹۵) تمامی پروازهای مسافری را به استثنای پروازهای سازمان ملل متحد و آژانس‌های انسانی وابسته به این سازمان متوقف کرد و هریک از این پروازها نیز نیاز به هماهنگی با ائتلاف دارند.

این ائتلاف همچنین از زمین نیز یمن را محاصره کرده، علاوه بر آن‌ که در طول نزدیک به پنج سال تمام زیرساخت های این کشور را از میان برده است.

برچسب‌ها یمن ائتلاف سعودی تب دنگی مالاریا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن ائتلاف سعودی تب دنگی مالاریا یمن ائتلاف سعودی تب دنگی مالاریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • ترس نتانیاهو از بازداشت؛ بی بی دست به دامان خانواده اسرا شد
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد