Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: عربستان در ازای حضور نیروهای آمریکایی در این کشور پولی پرداخت نکرده است.

به گزارش ایسنا، این اظهارات سخنگوی پنتاگون با شبکه سی‌ان‌ان کاملا با آنچه که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز مطرح کرد، تعارض دارد.

ترامپ گفته بود: به عربستانی‌ها گفتم گوش کنید شما کشور بسیار پولداری هستید آیا نیروی بیشتری می‌خواهید من برای شما نیرو می‌فرستم اما باید به ما پول بدهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها پول ما را پرداخت می‌کنند و عملا یک میلیارد دلار در بانکی سپرده‌گذاری کرده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اما با صراحت گفته است: عربستان یک میلیارد دلار برای استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور پرداخت نکرده است.

وی در عین حال افزود: دولت عربستان موافقت کرده که در هزینه‌های این فعالیت‌ها مشارکت داشته باشد و رایزنی‌های جاری برای رسمیت بخشیدن به این مشارکت‌هاست.

وی ادامه داد: این مشارکت‌ها هرگز منجر به استقرار نیروهای بیشتر آمریکایی نمی‌شود و وزارت دفاع را به انجام ماموریتی جدید یا متحمل شدن مسؤولیت‌های بیشتر وادار نمی‌کند.

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا نیز گزارش داد: ما توافقنامه‌های دفاعی دوجانبه مشخص را تعلیق نخواهیم کرد اما آمریکا به طور کلی ترغیب به تقسیم هزینه‌های مالی بین شرکا برای حمایت از منافع امنیتی مشترک از جمله دفاع از خلیج فارس خواهد کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/002ySZ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۵۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد.

کد خبر 6090206

دیگر خبرها

  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی