Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی درباره اتفاقات دیدار تیم‌های فوتبال امید ایران و چین، به فرصت‌سوزی شاگردان استیلی در این بازی اشاره کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

قائدی ستاره استقلال فرصت عجیبی را در ثانیه های پایانی بازی از دست داد تیم فوتبال امید ایران عصر دیروز (چهارشنبه) از مرحله انتخابی مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو حذف شد تا حسرت صعود به این رقابت‌ها، ۴۸ ساله شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به بررسی اتفاقات حساس این مسابقه پرداخت و در بخشی از آن نوشت:

با وجود برتری یک بر صفر مقابل چین، ایران از مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا حذف شد.

پس از هدر دادن فرصت‌های گلزنی زیاد، ایران در نهایت با گل امید نورافکن در دقیقه ۸۷ از حریف پیش افتاد، اما این برای طولانی‌تر کردن ماندن آنها در مسابقات کافی نبود، چون ازبکستان با وجود شکست ۲ بر یک مقابل کره جنوبی، به خاطر تفاضل گل بیشتر به مرحله بعدی صعود کرد. پس از یک تساوی و یک شکست در دو بازی ابتدایی، امیدهای تیم ایران برای ماندن در تایلند تا هفته آینده، به استفاده از فرصت‌های گلزنی بستگی داشت، اما تیم حمید استیلی نیمه اول دیگری را با هدر دادن ۱۴ فرصت گلزنی به پایان رساند.

دروازه‌بان چین، ضربه سر جعفر سلمانی را در دقیقه سوم گرفت و این نشانه‌ای از فرصت‌هایی بود که ایران خلق می‌کرد و آنها را از دست می‌داد، فرصت پس از فرصت. اللهیار صیادمنش باعث شد سنگربان چینی دو بار واکنش خوبی نشان دهد و ضربه علی شجاعی هم با فاصله کمی از کنار دروازه عبور کرد، قبل از اینکه مهدی مهدی‌خانی نتوانست ضربه‌اش را به تور دروازه برساند. در حالی که بازی ازبکستان و کره جنوبی با تساوی دنبال می‌شد، استیلی با آوردن مهدی قائدی به میدان، به دنبال تقویت خط حمله تیمش بود.

بازی با چهار مهاجم نشان می‌داد که ایران به تهدید ادامه می‌دهد، اما نزدیک بود که با ضربه چن‌پو در دقیقه ۶۶ که به تیر دروازه ایران خورد، از حریفش عقب بیفتد. یک راه نجات به ایران داده شد و آنها یک پنالتی دیرهنگام گرفتند. ضربه‌ای که نورافکن آن را به گل تبدیل کرد و ایران پیش افتاد. تیم استیلی در ثانیه‌های حیاتی آخر مسابقه جلو کشید، اما زمانی که دروازه‌بان چین از دروازه بیرون آمده بود، قائدی با ضربه سر توپ را به کنار دروازه فرستاد تا یکی از آخرین فرصت‌های ایران را هدر دهد و رؤیای ایران برای صعود به المپیک از بین برود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کنفدراسیون فوتبال آسیا امید نورافکن مهدی قائدی امید نورافکن تیم ملی امید کنفدراسیون فوتبال آسیا مهدی قائدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط سیتی: قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود

به گزارش ورزش سه، دیروز این‌طور پیش بینی شده بود: یکی از سخت‌ترین بازی‌های فصل. حتی پپ گواردیولا در مورد خطرات برایتون هشدار داده بود اما بازیکنان  با او مخالفت کردند!

شاگردان روبرتو دزربی سبک خود را رها نکردند و در نهایت بهای گزافی برای آن پرداختند. فقط کمی بیشتر از نیم ساعت طول کشید تا دوئل به پایان برسد؛ بدون هالند و بدون آنکه سیتی اثری از تسلیم شدن را به نمایش بگذارد. آنها در ۳۰ دقیقه ابتدای مسابقه دو بار دروازه برایتون را باز کردند و کار تمام شد در حالی که هالند متاثر از مصدومیتی که در مقابل مادرید به آن دچار شده بود از روی سکوها بازی را دنبال می‌کرد.

این دومین بازی سیتی بدون هالند بود اما فیل فودن در ورزشگاه آمکس ظاهر شد و بار تیم را روی دوشش گرفت و کوه را جابجا کرد.

 البته این برایتون بود که حمله اول را سازمان داد اما این سیتی  ضربه اول را زد. فودن در دقیقه ۱۷ زیر چشمش  کایل واکر را دید و  او را صاحب توپ کرد تا این مدافع کنار با سانتری زیبا دی‌‌بروینه را در محوطه جریمه پیدا کند و ضربه سر بازی بازیکن بلژیکی سیتی را پیش بیندازد.

میزبان سعی در پاسخگویی داشت اما دو گل در ۷ دقیقه مرغان دریایی را خلع سلاح کرد. در اولین تلاش برای باز کردن دروازه حریف فودن ضربه با یک ضربه آزاد مستقیم که به تن بازیکن حریف خورد تیمش را دو هیچ پیش انداخت و دقایقی بعد نیز پس از شلیک توپ توسط برناردو ضربه نهایی را وارد دروازه حریف کرد. 3-0.

البته برایتون به دنبال بازگشت به بازی بود و در نیمه دوم آنها دو موقعیت خطرناک روی دروازه سیتی ایجاد کردند  اما در دقیقه ۶۰ جولیان آلوارز بازی را به صورت قطعی بست و گل چهارم تیمش را روی همکاری  ادرسون و کایل واکر به ثمر رساند.  البته برایتون می‌توانست یکی از گلها را جبران کند اما داور یک پنالتی واضح از گواردیول را روی ژائو پدرو قورت داد!

با این پیروزی، سیتی گامی جدید به سمت قهرمانی برداشت، هرچند که پس از انجام یک بازی متوالی هنوز جایگاه اول را به دست نیاورده است. حالا سیتزنها با یک بازی کمتر با 76 امتیاز بالاتر از لیورپول قرار گرفته و یک امتیاز از آرسنال کمتر دارند. تیم پپ در رده دوم جدول  در صورت پیروزی در مسابقه بعدی آرسنال را هم پشت سر خواهد گذاشت.

آبی‌پوشان با فعال کردن حالت کروز برایتون را ترک کردند. برتر قلمرو آنهاست و آنها نمی خواهند اینجا غافلگیر شوند!

در واقع همه کارشناسان روی این مسئله اتفاق نظر دارند که امسال هم در انگلیس اتفاق تازه‌ای رخ می‌دهد و سیتی دوباره قهرمانی فصل را به قهرمانی فصل را به جام های مکرر به جامهای مکررش در انگلیس اضافه حواهد کرد. بازی با با ناتینگهام فارست، ولورهمپتون، فولام، تاتنهام و وستهم تا پایان مسابقه در انتظار سیتی است.

دیگر خبرها

  • اولین گل کوین دی بروین در لیگ برتر انگلیس با ضربه سر
  • فقط سیتی: قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود
  • خبر خوب برای نکونام؛ ستاره مصدوم استقلال «آقا وسط» بازی کرد!
  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • پیام وحید امیری برای سرمربی تیم ملی/ ستاره پرسپولیس قصد خداحافظی ندارد
  • حیرت نیمار از عجیب ترین موقعیت سوزی سال (+عکس)
  • بازگشت جام‌حذفی؛ فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال
  • خسرو حیدری ۱۱ بازیکن برتر تاریخ ایران را انتخاب کرد | از فامیل بازی تا حضور عجیب برخی از هم تیمی ها
  • شگفتی بزرگ؛ الهلال حذف شد | فینال آسیا و رویای ستاره پنجم بر باد رفت
  • فرصت ویژه گلر استقلال پس از یازده ماه!