Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@21:57:07 GMT

راه حل دختر مصری برای مادر شدن جنجال بپا کرد! +عکس

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۵۸۸۰

راه حل دختر مصری برای مادر شدن جنجال بپا کرد! +عکس

تابناک باتو: پس از آنکه یک دختر مصری به نام «ریم مهنا»، اعلام کرد که اقدام به منجمد کردن تخمک‌های خود نموده، بحث و جدل میان موافقان و مخالفان این تصمیم او همچنان ادامه دارد.

به گفته «ریم مهنا» نگهداری از تخمک‌های او تا زمان ازدواج و یا پیدا شدن همسر مناسب برای او ادامه دارد.

«ریم مهنا» بیست و چند ساله در حساب فیسبوک خود، فیلمی را منتشر کرد و با چهره‌ای خندان خبر داد که تخمک‌های خود را منجمد کرده و گفت: از آنجایی که من ازدواج نکردم و مجردم و قبل از سی سالگی هم نمی‌خواهم ازدواج کنم، تصمیم گرفتم تا این کار را انجام دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرآیند فریز کردن تخمک ها، فرآیندی است که در آن تزریق انجام می‌شود تا تخمک‌ها در طول یک مدت زمانی مشخص رها شده و فعال شوند، سپس در شکم چند روزنه خیلی کوچک ایجاد می‌شود و تخمک‌ها از طریق آن خارج می‌شوند، سپس آن‌ها را در فریز در یک درجه حرارت مشخص قرار می‌دهند تا بتواند سال‌ها حفظ شود، سپس آن را برای باروری استخراج و ذوب می‌کنند.

تصمیم «ریم»، یک تصمیم بی سابقه در مصر است، او نخستین دختر مصری است که چنین تصمیمی می‌گیرد و از این روی بسیار هیجان زده و خوشحال است.

دلیل اصلی روی آوردن «ریم» به این روند به گفته خود او، این است که او می‌خواهد قبل از ازدواج خود را اثبات کند، به دلیل تمایل به تحقق رویا‌های خود و نقشه کشیدن برای آینده اش در زمینه شغلی، و اینکه تحقق آن رویا‌ها قبل از ازدواج آسانتر است، او تصمیم گرفته قبل از سی سالگی ازدواج نکند.

ریم که به سی سالگی نزدیک شده، پیش بینی نکرده که پس از رسیدن به سن سی سالگی آیا ازدواج خواهد کرد یا نه، ممکن است تا پیدا کردن فرد مناسب برای ازدواج مجبور شود تا چهل سالگی یا پس از آن هم صبر کند و پس از این سن باروری سخت می‌شود، بنابراین تصمیم گرفت تا تخمک‌های خود را منجمد کند، زیرا این بهترین کار برای مادر شدن در هر سنّی است.

علاوه بر دخترانی که دیر ازدواج می‌کنند، این روش برای زنانی هم که از بیماری سرطان رنج می‌برند نیز مفید است. از زمانی که «ریم» اعلام کرده که می‌خواهد فرآیند فریز تخمک‌ها را انجام دهد، در فیسبوک مردم سؤالات زیادی درباره چگونگی و قیمت این فرآیند می‌پرسند. باید گفت: هزینه چنین کاری بسیار بالاست و علاوه بر هزینه اصلی، باید هر سال مبلغی را به پزشک برای نگهداری از تخمک‌ها اختصاص داد.

گفتنی است پس از جنجالی شدن این خبر، برخی از اساتید الازهر مصر در پاسخ به سؤالات مردم می‌گویند، فریز کردن تخمک‌ها شرعاً حرام است، و باب را برای مفاسد دیگری باز خواهد کرد که پیامد‌های ناپسندی به همراه خواهد داشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: دختر مصری مادرشدن فریز تخمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۵۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلاح در لیورپول می ماند

 انتظار می‌رود که مهاجم مصری تیم فوتبال لیورپول برای یک فصل دیگر در این تیم بماند.

به گزارش تسنیم، در پی درگیری لفظی که بین محمد صلاح و یورگن کلوپ در جریان تساوی 2-2 روز شنبه لیورپول مقابل وستهام در هفته سی‌و‌پنجم لیگ برتر فوتبال انگلیس رخ داد، شایعاتی در رسانه‌های انگلیسی منتشر شد، مبنی بر اینکه این باشگاه قصد دارد در پایان فصل جاری ستاره مصری‌اش را بفروشد. در این خصوص گفته شد که باشگاه‌های عربستانی برای به خدمت گرفتن صلاح 31 ساله حاضر هستند حداقل پیشنهاد 100 میلیون پوندی را به لیورپول بدهند و این رقم ممکن است تا 150 میلیون پوند هم برسد.

حالا نشریه انگلیسی «اتلتیک» خبر می‌دهد؛ انتظار می‌رود محمد صلاح فصل بعد هم در لیورپول بماند و باشگاه لیورپول در حال برنامه‌ریزی است که حداقل یک فصل دیگر این ستاره مصری را در اختیار داشته باشد، این در حالی است که قراراد فعلی او با لیورپول در پایان فصل آینده منقضی خواهد شد. نشانه‌هایی وجود ندارد که صلاح به دنبال جدایی از این تیم باشد.

محمد صلاح که سابقه بازی در تیم‌های چلسی، فیورنتینا و رُم را در کارنامه حرفه‌ای‌اش است، در سال 2017 به لیورپول پیوست و تاکنون در 346 بازی برای این تیم به میدان رفته و آمار 210 گل‌زده و 88 پاس‌گل را از خود بر جای گذاشته است.

او در این مدت به سرخپوشان مرسی‌ساید برای کسب یک قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، یک قهرمانی در جام حذفی انگلیس، یک قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس، یک قهرمانی در جام خیریه، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی در سوپرجام اروپا و یک قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها را برای این تیم به ارمغان آورد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • دست‌درازی به دختر خردسال توسط پدر | مادر با مفتول شوهرش را کشت!
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • آشنایی با روش میکرواینجکشن در لقاح مصنوعی
  • صلاح در لیورپول می ماند
  • در چه سنی میزان باروری زنان به انتها می‌رسد؟