Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@01:47:57 GMT

دو ماراتن کندکننده روند پیری

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۶۰۳۴

دو ماراتن کندکننده روند پیری

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ارزش تمرین هدف‌گرا، مستقیماً با روند پیری پیوند می‌خورد. هرچه فرد پیرتر شود، به احتمال زیاد شریان‌های وی سفت‌تر می شوند.

جامعه پزشکی سفتی شریان را عاملی برای حوادث قلبی و عروقی می‌داند که در مقابل ورزش هوازی می تواند سختی شریان را کاهش دهد.

با این حال، برای پزشکان دشوار است که نوعی تناسب اندام را که برای همه مفید باشد، توصیه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود یافته‌های اخیر حاکی از آن است که آموزش و راه اندازی ماراتن می تواند انتخابی عالی برای افرادی باشد که به دنبال بهبود سلامت قلبی عروقی خود هستند.

در این مطالعه 138 نفری که در ماراتن لندن 2016 و 2017 دویدند، مورد بررسی قرار گرفتند که نتایج این تحقیق در « Journal of the American College of Cardiology» منتشر شد.

آموزش ماراتن

هیچ یک از شرکت کنندگان قبلاً ماراتنی را به طور کامل تمام نکرده و سابقه پزشکی قابل توجه بیماری قلبی نیز نداشتند.

آنها همچنین قبل از شروع مطالعه، حداکثر 2 ساعت در هفته دویده بودند. کمی بیش از نصف شرکت کنندگان زن بودند که میانگین سنی این گروه 37 سال بود.

محققان به هرکدام از دوندگان توصیه کردند که برنامه آموزش ماراتن مبتدی را دنبال کنند، که شامل هر 3 بار دویدن در هفته و به مدت 17 هفته بود. با گذشت هفته‌ها تمرین شدیدتر می شد.

کاهش 4 ساله سن عروق
تیم تحقیق قبل از شروع آموزش ماراتن، فشار خون و سفتی آئورت افراد را با استفاده از رزونانس مغناطیسی قلبی عروقی اندازه گیری کرد.

محققان سن بیولوژیکی آئورت هر فرد را با استفاده از سن واقعی آنها و اندازه گیری سختی آئورت از سه سطح شریان محاسبه کردند. آنها سپس بین 1 تا 3 هفته پس از ماراتن، همان اندازه گیری ها را انجام دادند.

تجزیه و تحلیل میانگین زمان پایان 27 هزار دونده نشان می دهد که شرکت کنندگان در هفته بین 6 تا 13 مایل تمرین می‌کردند.

از میان شرکت کنندگان، مردان به طور متوسط 4.5 ساعته و زنان 5.4 ساعته مسابقه را به اتمام رساندند.

محققان با مقایسه اندازه گیری‌های قبل و بعد از مسابقه دریافتند که فشارخون و سختی آئورت در دونده های ماراتن برای اولین بار کاهش یافته است. تغییرات قابل توجه در سختی آئورت معادل کاهش 4 ساله سن عروق بود.

جالب اینجاست که مردان دونده مسن‌تر که آهسته دویده بودند و فشار خون پایه بالاتری داشتند بیشترین نتیجه را از رژیم تمرینی و مسابقه کسب کردند.

برای تغییر دیر نیست

«Charlotte H. Manisty» محقق انستیتوی علوم قلب و عروق در دانشگاه کالج لندن در این رابطه گفت: «این مزایا بین افراد سالم در طیف وسیعی از سنین مشاهده شده و زمان ماراتن آنها نشانگر تمرین قابل دستیابی برای ورزش در شرکت کنندگان تازه کار است.»

افرادی که سختی و فشار خون شریانی بیشتری دارند، ممکن است از این نوع ورزش بهره بیشتری ببرند. با این وجود، نمی توان نتیجه گرفت که ورزش به تنهایی اثرات فوق را ایجاد کرده است. رژیم غذایی بهتر و الگوی خواب که اغلب با آموزش ماراتن همراه است، در رسیدن به این مزیت نقش دارند.

همچنین ممکن است که برخی از شرکت کنندگان راهکار آموزشی متفاوت با برنامه پیشنهادی را اتخاذ کنند، به این معنی که تحقیقات بعدی نیاز به یک رویکرد استاندارد دارد.

با این وجود، این یافته‌ها اهمیت اصلاحات سبک زندگی را برای کند کردن خطرات ناشی از پیری بیان می کند و برای این اقدام هرگز هم دیر نیست.

انتهای پیام/

178 / 159 ماراتن قلب و عروقی پیری جامعه پزشکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ماراتن قلب و عروقی پیری جامعه پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند

ایسنا/خراسان رضوی کنکور سراسری در خراسان رضوی با حضور ۹۱ هزار و ۳۲۶ داوطلب در ۵ گروه آزمایشی آغاز شد. 

روز نخست نوبت اول ماراتن کنکور سراسری از دقایقی قبل و همزمان با سراسر کشور در ۳۸ حوزه امتحانی خراسان رضوی آغاز شد. صبح امروز آزمون سراسری دو گروه آزمایشی ریاضی و انسانی که هر کدام به ترتیب دارای ۱۰ هزار و ۲۱۷ نفر و ۳۱ هزار و ۷۳۰ داوطلب در استان هستند، برگزار می‌شود.

بعدازظهر امروز نیز کنکور سراسری رشته‌های زبان و هنر در سرتاسر خراسان رضوی برگزار می‌شود. در این دو گروه نیز به ترتیب ۶۰۴۸ نفر و ۵۱۱۵ نفر در کل استان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

نهایتا صبح فردا (جمعه ۷ اردیبهشت) نیز ۳۸ هزار و ۲۱۶ نفر در خراسان رضوی برای شرکت در کنکور تجربی وارد حوزه‌های امتحانی می‌شوند. امسال نیز مانند سال‌های گذشته گروه آزمایشی علوم تجربی دارای بیشترین تعداد داوطلب می‌باشد، به طوری‌که حدود ۴۲ درصد کل شرکت‌کنندگان کنکور در خراسان رضوی را داوطلبان رشته تجربی تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا، در کل کشور یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر برای نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۹۱ هزار و ۳۲۶ نفر از خراسان رضوی هستند. بدین ترتیب حدود ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور را داوطلبین این استان تشکیل می‌دهند.

نوبت دوم کنکور امسال نیز هفتم و هشتم تیرماه در سرتاسر کشور برگزار می‌شود و داوطلبان بر اساس بهترین تراز خود انتخاب رشته می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول
  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • (تصاویر) بازرسی بدنی شرکت کنندگان در کنکور، قبل از ورود به جلسه آزمون
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • «پیری» دقیقا از چه سنی آغاز می‌شود؟
  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟