Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مراسم حجت الاسلام کاظم راشدیزدی از استادان حوزه علمیه به بیان ویژگی‌های این عالم فقید اشاره کرد و گفت: راستگویی و امانت داری ۲ مشخصه یک مومن است و محلاتی سرآمد آن بود .

به گزارش چهارشنبه شب دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد، این مراسم با همکاری دفتر امام جمعه مرکز استان ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان برگزار شد، وی افزود: مرحوم محلاتی با حسن انجام وظیفه در طول عمر خود، سابقه درخشانی از صداقت و درستکاری را به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این عالم برجسته در  کنار مجاهدت‌های خود با کسب فضیلت‌های اخلاقی نقش مهمی در انقلاب اسلامی  داشت.

مرحوم  رسولی محلاتی در سال ۱۳۰۹ در محلات استان مرکزی متولد شد و تا سن ۱۲ سالگی در محلات زندگی کرد و پس از آن به همراه پدر به قم رفت و در آنجا تحصیلات خود را ادامه داد و بعد از آن به تشویق پدر به تحصیلات علوم دینی پرداخت.

رسولی محلاتی در قم از محضر استادانی همچون آیات عظام شهید محمد صدوقی، اسدالله نوراللهی اصفهانی، شهید مطهری، عبدالجواد اصفهانی، مجاهدی تبریزی، سید محمدباقر طباطبایی بروجردی، امام خمینی(ره)، بروجردی و  علامه طباطبایی بهره برد.

آن مرحوم از دوران جوانی از یاران و شاگردان امام خمینی (ره) و از قدیمی‌ترین دوستان و نخستین رییس دفتر ایشان بود که  تا آخر عمر امام راحل را همراهی کرد.

وی از روز نخست رهبری حضرت آیت‌الله خامنه ای ، مسوول بخش وجوهات و مسایل شرعی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

وی از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۲ نخستین رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و نیز نماینده مردم استان تهران در دومین دوره مجلس خبرگان رهبری و سال‌ها نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود.

وی مولف، مورخ و پژوهشگر برجسته شیعه است و بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه قرآنی و تاریخ تشیع از وی به یادگار باقی ماند.

آن مرحوم چند ماه پیش تحت عمل جراحی قرار گرفت اما به دلیل شدت بیماری شامگاه پنجشنبه  ۱۹ دی ماه جاری در تهران دعوت حق را لبیک گفت.

برچسب‌ها مسجد یزد آیت الله محمدرضا ناصری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد یزد مسجد یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در حرم بانوی کرامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بزرگداشت سالگرد شهادت شهید مرتضی مطهری ابراز داشت: شهید مطهری در بین شهدای روحانی و بسیاری از شهداء، برجسته و خورشید درخشان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام حاجی صادقی در این مراسم، بیان کرد: شهید مطهری در بین شهدای روحانی و در بین بسیاری از شهداء، برجسته و خورشید درخشان است.

وی با اشاره به تعابیر امام (ره) درباره شهید مطهری، گفت: بیانیه‌های امام همیشه مختصر بود، اما درباره شهید مطهری ۳۲ ویژگی بیان کردند که راجع به دیگران بیان نشده است.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی در ادامه اذعان کرد: شهید مطهری به ما آموخت در بطن سیاست، اخلاق داشته باشیم، در بطن عرفان، انقلابی باشیم، (عرفان)، مطهری را از انقلابی‌گری باز نداشت، سیاست مداری، او را از مرز تقوا خارج نکرد، هر چیزی را به زمان و موقع خودش انجام میداد.

وی افزود: الگو بودن و پیام شهید مطهری برای سپاه این است که در همه ابعاد رشد کنید و لذا سپاه یک تفاوتی که با همه نهاد‌ها دارد، پاسداریش از انقلاب در یک عرصه نیست بلکه در همه عرصه هاست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی‌ها دفاع‌های متفاوتی از انقلاب می‌کنند، تصریح کرد: برخی‌ها در قالب‌های مختلف از انقلاب دفاع فرهنگی، دفاع سیاسی، دفاع نظامی، دفاع اقتصادی می‌کنند، اما دفاع سپاه از انقلاب اینگونه است، می‌گوید هرجا خطر است من هم آنجا هستم.

وی با اشاره به فلسفه همزمان بودن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و سالروز شهادت شهید مطهری خاطر نشان کرد: این دو مناسبت را باهم قرار دادیم که بگوییم سپاه با دو بال علم و ایمان استوار است و با وجود این دو مورد و مدیریت آنها زندگی را نمی‌بازیم.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با تأکید بر اینکه باید دنبال معرفتی بود که شایسته انسان باشد، عنوان کرد: نگذارید هر روزتان با هم مساوی و یکی باشند، نگذارید بصیرت و درک شما از حقایق محدود شود بلکه همواره نسبت به رشد علمی‌خود روز به روز تلاش کنید.

وی با اشاره به عملیات غرور آفرین وعده صادق اظهار کرد: این پیروزی عظیمی که هنوز زوایای بزرگ آن خیلی مطرح نشده، مانند مقاطع بزرگی که در انقلاب اسلامی داشتیم است، مثل تسخیر لانه جاسوسی که انقلاب دوم بود، این را باید گفت که گام سوم و انقلاب سوم بود که انجام گرفت و یک سدی شکسته شد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم، کارکنان سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) با حضور بر مزار استاد مطهری، به این شهید عزیز ادای احترام کردند.

دیگر خبرها

  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در حرم بانوی کرامت
  • سفر به «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد