Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر چین در سازمان ملل متحد نسبت به تشدید بیشتر تنش میان هند و پاکستان در مورد منطقه مورد مناقشه کشمیر هشدار داد و ابراز امیدواری کرد که برگزاری نشست شورای امنیت به درخواست پکن باعث تشویق هر دو کشور برای پیگیری یک راه‌حل از طریق گفت‌وگو شود.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل که کشورش از پاکستان پشتیبانی می‌کند، پس از جلسه غیرعلنی به خبرنگاران گفت چین "نگران وضعیت میدانی موجود" در کشمیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژانگ گفت: یقین دارم که این جلسه به هر دو طرف برای درک خطر تشدید بیشتر اوضاع و تشویق آن‌ها برای نزدیک شدن به یکدیگر و گفت‌وگو و جستجوی راه‌حل از طریق گفت‌وگو کمک خواهد کرد.

تشدید تنش‌ها به دنبال تصمیم دولت تحت رهبری هندوهای ناسیونالیست در هند برای پایان دادن به وضعیت نیمه خودمختاری کشمیر عمدتا مسلمان‌نشین در پنجم اوت، رخ داد. این حرکت با سرکوب خشونت‌بار همراه شد؛ دهلی‌نو ده‌ها هزار نیروی پشتیبانی به این منطقه به شدت نظامی‌شده اعزام کرد، ممنوعیت آمد و شد گسترده برقرار شد، هزاران تن راهی بازداشتگاه شدند و تقریبا تمامی راه‌های ارتباطی قطع شد.

از آن زمان مقام‌ها چندین محدودیت را برداشته‌اند؛ موانع جاده‌ای پاکسازی شدند و تلفن ثابت و خدمات تلفن همراه برقرار شده، اما هنوز سرویس اینترنت در کشمیر احیا نشده است. این اقدام هند جرقه اعتراضاتی را زد و جمعه گذشته دادگاه عالی این کشور به دولت دستور داد که در طی یک هفته تمام محدودیت‌ها را بررسی کند و تاکید کرد این اقدامات به منزله سوءاستفاده از قدرت است.

دیپلمات‌هایی در شورای امنیت که به دلیل غیرعلنی بودن نشست چهارشنبه نخواستند نامشان فاش شود، گفتند چین خواستار بررسی مأموریت نظارتی سازمان ملل در کشمیر است. اما تعداد زیادی از کشورها در این شورای ۱۵ عضوی خواستار تنش‌زدایی شدند و گفتند که این اختلاف دوجانبه است و باید توسط هند و پاکستان حل شود.

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان شامگاه چهارشنبه پس از دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به خبرنگاران گفت که برخی اقدامات هند پس از ۵ اوت باعث افزایش تنش‌ها شده و صلح و امنیت بین‌المللی را در جنوب آسیا تهدید می‌کند. او هشدار داد که اوضاع "بسیار شکننده است و ممکن است از کنترل خارج شود."

به گفته او، این هند است که از مذاکرات امتناع می‌کند نه پاکستان. قریشی گفت: "پاکستان هرگز از تعامل دوجانبه دور نشده است، اما متأسفانه هندی‌ها آماده مشارکت نیستند. این واقعیت که شورای امنیت در مدت پنج ماه برای دومین بار در مورد کشمیر بحث کرده است، به وضوح نشان می‌دهد که قدرتمندترین نهاد سازمان ملل متحد این موضوع را به رسمیت می‌شناسد که این مساله در دستور کار آن‌ها قرار دارد و تصوری که هند تلاش می‌کند شکل دهد، مبنی بر اینکه این یک موضوع داخلی است درست نیست."

قریشی گفت دبیرکل سازمان ملل نگران است و می‌داند که این مسئله را نمی‌توان نادیده گرفت. سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد هم در بیانیه‌ای کوتاه پس از این نشست گفت که گوترش "بر اهمیت حفظ صلح و ثبات در جنوب آسیا از طریق گفت‌وگوی سیاسی، راه‌حل‌های دیپلماتیک و احترام به حقوق بشر مجدداً تأکید کرد."

وزیر خارجه پاکستان گفت، اگر اعضای شورای امنیت می‌گویند که کشمیر باید به طور دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار بگیرد، مسئله همین طور ملتهب‌تر می‌شود و بعد ممکن است به وضعیتی تبدیل شود که غیرقابل دفاع باشد و خواهی‌ نخواهی آن‌ها مجبور شوند قدمی بردارند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۶۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از احتمال وقوع بارش های شدید در چهار استان جنوبی و غربی کشور خبر داد.

حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین هشدار هواشناسی در خصوص بارندگی در کشور گفت: در پی صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی کشور، در استان‌های غربی و جنوبی کشور و به خصوص در جنوب شرق خوزستان و شهر ماهشهر، جنوب و شرق استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری از فردا شاهد بارش های گسترده در این مناطق خواهیم بود.

وی افزود: تمام نهادهای مربوطه، اعم از هلال احمر، مدیریت بحران، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و تمام نیروهای امدادی و درمانی در حالت آماده‌باش خواهند بود تا با کمک خداوند ان‌شاءالله از این بارش ها نیز عبور کنیم. از آنجایی که احتمال رعد و برق نیز وجود دارد به عشایر و مسافران عزیر توصیه می‌کنم که از ارتفاعات فاصله بگیرند. همچنین با توجه به اینکه احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد بنابراین به کشاورران توصیه می‌کنم اقدامات مناسب را برای مراقبت از زمین های کشاورزی خود انجام دهند.

ظفری ادامه داد: در چنین شرایطی و در برخی مواقع پلیس مجبور است برای حفظ جان افراد، راه‌هایی را مسدود کرده یا هدایت های اجباری انجام دهند بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم با ماموران پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در واقع اگر نیاز باشد راهی مسدود شود تا جان افراد حفظ شود، این اتفاق حتما توسط پلیس و راهداری خواهد افتاد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901735

دیگر خبرها

  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد