Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره جهاد کشاورزی قشم گفت: بارش اخیر باران در حوزه کشاورزی شهرستان قشم چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال خسارات برجای گذاشته که بیشترین آن در بخش باغات است. ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸ استانها جزایر خلیج فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مالک یزدان‌پناه صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارش اخیر باران و وقوع سیل در حوزه کشاورزی شهرستان قشم چهار میلیارد و 900 میلیون ریال خسارات بر جای گذاشته که بیشترین آن در بخش باغات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: باغات 80 هکتار از اراضی جزیره قشم را به خود اختصاص داده‌اند که به 30 درصد از آن‌ها خسارت وارد شده و ارزش ریالی آن بنابر اعلام نظر کارشناسان 2 میلیارد و 500 میلیون ریال است.

تصاویر هوایی تسنیم از مناطق سیلابی قشم / تداوم آبگرفتگی محور ‌رمچاه ‌5 روز پس از بارندگی + فیلمباران اخیر قشم بیش از 4 میلیارد ریال به 90 خانواده مددجو خسارت وارد کردبارش بیش از 215 میلی‌متر باران در قشم

رئیس اداره جهاد کشاورزی قشم افزود: همچنین مزرعه توت‌فرنگی قشم 200 میلیون ریال خسارت دیده است.

یزدان‌پناه ادامه داد: خسارت در بخش هفت هکتاری زیرکشت سبزیجات برگی و آلوئه‌ورا نیز 40 درصد معادل 400 میلیون ریال برآورد می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین هفت نفر شتر، یک گاو و 13 راس دام سبک نیز به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون ریال تلف شده‌ است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی قشم گفت: 400 متر از ساختمان دامداری نیز به ارزش 500 میلیون ریال دچار خسارت شده است.

یزدان‌پناه تاکید کرد: ارزیابی خسارات همچنان ادامه دارد و مجموعه جهاد کشاورزی تلاش می‌کند از طریق تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در جبران خسارت‌های ایفای نقش کند اما باید گرایش به استفاده از پوشش‌های بیمه در فعالان این حوزه تقویت شود.

انتهای پیام/7558/ح

R7558/P/S6,1433/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرماندار اردستان گفت: بارندگی‌های شدید سه شنبه هفته گذشته (چهارم اردیبهشت) و جاری شدن سیل، ۵۲۰ میلیارد ریال به بخش‌های زراعی، دامی و راه‌های روستایی این شهرستان خسارت وارد کرد.
سید محمدهادی احمدی طبا با بیان اینکه هنوز میزان خسارت وارده به طور کامل و دقیق مشخص نشده افزود: برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که در حوزه راه‌ها حدود ۴۰۰ میلیارد ریال، در بخش کشاورزی ۷۰ میلیارد ریال و در بخش ساختمانی ۵۰ میلیارد ریال خسارت به شهرستان اردستان وارد شده است.
وی ادامه داد: براساس اعلام اداره کل هواشناسی میانگین بارش‌های سال زراعی جاری شهرستان به ۱۴۷ میلیمتر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۱۳ میلیمتر)، ۲۶ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۳۵ درصد افزایش داشته است.
احمدی طبا زواره افزود: در پی بارش‌های اخیر دو مسیر روستایی دچار آبگرفتگی شد که پیش بینی می‌شود با کمک راهداران این مشکل این مسیر‌ها تا پایان وقت امروز بر طرف شود.
وی افزود: برای نخستین بار بانک اطلاعاتی از تعداد ماشین‌آلات سنگین بخش دولتی و خصوصی شهرستان جمع‌آوری و در سیل اخیر نیز از ماشین‌آلات بخش خصوصی و معادن شهرستان استفاده شد.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

دیگر خبرها

  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس