Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@23:32:35 GMT

اهدای 92 هزار کتاب توسط زنجانی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۶۶۱۵

اهدای 92 هزار کتاب توسط زنجانی‌ها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از اجرای طرح «اهدای کتاب اهدای آگاهی» خبر داد و گفت: در جریان اجرای این طرح ۹۲ هزار و ۶۶۲ جلد کتاب به کتابخانه‌های زنجان اهدا شد.

امیرعلی نیک‌بخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۸ درصد جمعیت استان در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه سرانه فضای کتابخانه‌ای استان به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۹ دهم درصد است، اضافه کرد: سرانه کتاب به ازای هر شخص در استان نیز ۱.۲۸ جلد است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم کتابخانه‌های عمومی استان افزایش فضای کتابخانه‌ای و البته سرانه مطالعه است، گفت: در نیمه نخست امسال تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های استان به ۸۲ هزار نفر رسید.

نیک‌بخش تصریح کرد: در همین بازه زمانی تعداد کتاب‌هایی که به امانت داده شده نیز با ۵.۷۷ درصد افزایش به ۵۶۸ هزار و ۳۵۳ جلد رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از اجرای طرح «اهدای کتاب اهدای آگاهی» خبر داد و گفت: در جریان اجرای این طرح  ۹۲ هزار و ۶۶۲ جلد کتاب به کتابخانه‌های زنجان اهدا شد.

وی به پروژه‌های در دست احداث کتابخانه‌های عمومی استان نیز اشاره کرد و گفت: سه پروژه این اداره برای افتتاح تا دهه فجر آماده است و توسعه کتابخانه روزبه پس از تکمیل، تجهیز شده و آماده افتتاح خواهد شد.

نیک‎بخش همچنین به وضعیت ساخت کتابخانه مرکزی استان اشاره کرد و گفت: این پروژه از ۱۰ سال قبل آغاز به ساخت شده و برای تکمیل آن حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

گفتنی است، کتابخانه مرکزی زنجان که حدود ۱۰ سال از آغاز عملیات اجرایی آن می‌گذرد، با پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصدی، چند سالی است که متوقف مانده و طرح‌ها و شیوه‌های طراحی شده برای تکمیل آن از جمله مشارکت دادن بخش خصوصی در این پروژه، به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق20

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب کتابخانه های عمومی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان مطالعه سرانه بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ یاسر تقوی گفت: همزمان با هفته معلم و در دومین نشست هم اندیشی «از مدرسه تا کتابخانه»، از ۱۲ نفر از معلمان مروج فرهنگ کتابخوانی مدارس گیلان و ۱۳ برگزیده دومین دوره جشنواره ملی «نشان هدهد سفید» در اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان در رشت قدردانی شد.

وی با اشاره به استقبال آموزگاران و دانش اموزان عضو کتابخانه‌های عمومی گیلان از این نشست، افزود: در این نشست ضمن معرفی کتاب‌هایی از سوی آموزگاران، در خصوص مشکلات، راهکار‌ها و اقدامات متنوع و مشترک کتابخانه‌های عمومی مدارس بحث و تبادل نظر شد.

دومین دوسالانه «نشان هدهد سفید» با ارائه فهرست ۳۰۰ عنوان کتاب پرمخاطب بخش کودک و نوجوانِ کتابخانه‌های عمومی و اعلام بخش‌های آن از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از خرداد تا شهریور سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • جوجیتسو کاران زنجانی در قهرمانی آسیا
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب