Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی صمیمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: دهیاران نمایندگان دولت در روستاها هستند که توانمندی این افراد زمینه‌ساز ارتقای مسایل روستا در زمینه‌های مختلف مانند اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.

وی با بیان اینکه ۲۵۷ روستای استان سمنان دهیاری دارد، ادامه داد: ۹ درصد دهیاران استان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۳۷ درصد دهیاران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، ۱۵ درصد دارای مدرک تحصیلی کاردانی، پنج درصد دارای تحصیلات حوزوی و ۳۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد دارای تحصیلات دیپلم هستند.

وی بیان کرد: میزان دانش و سواد دهیاران نقشی مهم در ابتکار عمل و اتخاذ تصمیم‌های خلاقانه برای توسعه دارد و استان سمنان از لحاظ سواد دهیاران در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

صمیمیان اظهار داشت: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف و برگزاری آزمون نسبت به توانمندسازی دهیاران اقدام کرده و یکی از دستاوردهای توانمندسازی دهیاران استان شفافیت در کارهای مالی با استفاده از نرم‌افزار مالی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان تاکید کرد: میزان دانش و توانمندسازی دهیاران نقشی مهم در تحقق سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تحول در روستاها دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۴۲ نفر با اجرای طرح‌های اشتغالزا در راستای اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های دولت تدبیر و امید با کمک و پیشنهادهای دهیاران در روستاهای استان سمنان مشغول به کار شدند.

بر اساس سرشماری نفوس ومسکن سال ۱۳۹۵ کشور ، از کل جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان تعداد ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت ۱۴۱ هزار و ۸۵۸  نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان  زندگی می کنند و۹۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش شوراهای اسلامی روستایی و ۸۸ درصد تحت پوشش دهیاری‌ها قراردارند.

در استان سمنان شهرستان‌های میامی  با ۸۸.۲۱ درصد و سمنان با ۵.۸  درصد به ترتیب بیشترین و کمترین ضریب روستانشینی را دارند.

استان سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

برچسب‌ها روستائیان سمنان توسعه روستایی دهیاران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان سمنان توسعه روستایی دهیاران روستائیان سمنان توسعه روستایی دهیاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۶۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس راه سمنان ۳۶۴ خودروی حادثه‌ساز را توقیف کرد

سرهنگ موسی بزرگی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: توقیف این تعداد خودرو در فروردین ۱۴۰۳ نشان از افزایش ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت.

وی با اشاره به اهمیت اعمال قانون و نظارت پلیس راه در ماه فروردین به علت تعطیلات نوروزی و سفرها به منظور ارتقای امنیت ترافیکی، خاطرنشان کرد: پلیس راه سمنان طی فروردین ۱۴۰۳ ا حدود ۶۰ هزار خودرو برخورد قانونی انجام داد که در این بین حدود سه هزار خودرو دارای تخلفات حادثه‌ساز و خطرآفرین از قبیل سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکت مارپیچ، انحراف به چپ، و استفاده راننده از تلفن همراه، بودند.

وی با اشاره به اینکه برخوردهای قانونی با تخلفات رانندگی از سوی پلیس راه نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۳۰ درصد افزایش داشت، تاکید کرد: اعمال قانون و توقیف خودروهای دارای تخلفات حادثه‌ساز راهی موثر برای کاهش سوانح جاده‌ای محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • پلیس راه سمنان ۳۶۴ خودروی حادثه‌ساز را توقیف کرد
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند