Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اقدام سفیر انگلیس دخالت در امور داخلی، نادیده گرفتن حقوق دیپلماتیک و نقض قوانین داخلی جمهوری اسلامی ایران است. کشور میزبان بر اساس کنوانسیون وین قادر است که دیپلمات را یک عنصر نامطلوب تلقی کند و دستور اخراج او را بدهد.

حسن عابدینی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص دخالت‌های سیاسی انگلستان در کشورمان گفت: بریتانیا به گونه‌های مختلف، در تاریخ ایران دخالت‌هایی داشته است که شاید برجسته‌ترین مورد را می‌توان، کودتای ننگین ۲۸ مرداد با همکاری آمریکا علیه دولت ملی محمد مصدق نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی با بیان اینکه حضور سفیر انگلستان در تجمع غیرقانونی دانشگاه امیرکبیر خلاف عرف و رفتار بین‌المللی بود، تأکید کرد: در کنوانسیون وین سال ۱۹۶۱، گفته‌شده است که دیپلمات‌ها و نمایندگان سیاسی کشور‌ها دارای مصونیت سیاسی هستند. رعایت قوانین و مقررات داخلی کشور میزبان و فعالیت‌های که آن‌ها انجام می‌دهند، باید در چارچوب مسئولیت دیپلماتیک باشد ازجمله مقررات ذکرشده در کنوانسیون است.   عابدینی ادامه داد: سفیر انگلستان باید جواب بدهد که آیا مشارکت در یک تجمع غیرقانونی و تشویق افراد به اغتشاش و آشوب در چارچوب فعالیت‌های دیپلماتیک انگلستان تلقی می‌شود. اقدام سفیر انگلیس دخالت در امور داخلی، نادیده گرفتن حقوق دیپلماتیک و نقض قوانین داخلی جمهوری اسلامی ایران است.   وی بیان داشت: کشور میزبان بر اساس کنوانسیون وین قادر است که دیپلمات را یک عنصر نامطلوب تلقی کند و دستور اخراج او را بدهد. وزارت امورخارجه نیز می‌تواند سفیر انگلستان را اخراج کند و نیاز به تصویب قانون توسط مجلس شورای اسلامی نیست.   کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: نمایندگان مجلس دو مسیر برای برخورد با انگلیسی‌ها در پیش روی خود دارند؛ سفیر را اخراج کنند و فرد مورد تائید جمهوری اسلامی جایگزین شود؛ حالت دوم جمهوری اسلامی می‌تواند با توجه به مصوبه مجلس در گذشته به این نتیجه برسد که با انگلستان سطح روابط سیاسی خود را کاهش و به کاردار تنزل دهد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انگلیس مجلس شورای اسلامی ظریف مصدق سفیر انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است

یکی از رهبران جنبش حماس گفت عملیات رفح بیش از آنکه یک تحرک نظامی باشد، به یک نزاع سیاسی داخلی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش حماس روز پنجشنبه در سخنانی عنوان کرد کشورهایی که اقدام به صدور بیانیه‌های مشترک می‌کنند، بهتر است تحرکی عملی برای توقف جنگ در غزه داشته باشند.

حمدان افزود: عملیات رفح بیش از آنکه یک تحرک نظامی باشد، به یک کشمکش سیاسی داخلی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

وی تأکید کرد گردان‌های القسام به عنوان شاخه نظامی حماس تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد، پابرجا خواهد بود و پس از تشکیل کشور فلسطین هم در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی افزود: ما در برابر فرصتی حقیقی برای وحدت فلسطینیان بر سر پروژه آزادسازی و تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم و با گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • خشم بین المللی از انگلیس برای اخراج مهاجران به روآندا
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد