Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:21:52 GMT

مستند جدید «دیوید اتنبرو» روی پرده سینما

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۷۴۲۹

مستند جدید «دیوید اتنبرو» روی پرده سینما

«دیوید اتنبرو» - طبیعت‌شناس مشهور انگلیسی ـ درقالب مستند جدید خود خطرهای قریب‌الوقوع ناشی از بحران تغییرات اقلیمی که انسان‌ها مسبب آن شده‌اند را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تلگراف، «دیوید اتنبرو» که یکی از مشهورترین فعالان محیط زیست است و مستندهای بسیاری را با همین موضوع در کارنامه خود به ثبت رسانده، در قالب مستند جدید خود با عنوان «یک زندگی در سیاره ما»  تغییراتی که در طول عمرش در سیاره زمین رخ داده است را جست و جو می‌کند و هشدار می‌دهد که انسان‌ها زمین را مورد هجوم خود قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طبیعت‌شناس ۹۳ ساله، از  پروژه جدید خود به عنوان گواهی بر تغییراتی که بحران تغییرات اقلیمی در زمین ایجاد کرده یاد کرد و افزود فعالیت‌های بشر سیاره زمین را به زوال خواهد برد.

این  نخستین باری نیست که «‌اتنبرو»‌ درباره بحران تغییرات اقلیمی سخن می‌گوید؛ این مستندساز پیش‌تر در قالب مستندهای دیگری از جمله مستند «تغییرات اقلیمی»‌ از شبکه «‌بی بی سی وان»‌ و «سیاره ما»‌ از «نتفلیکس» به بحران تغییرات اقلیمی پرداخته بود.

مجموعه مستندهای «سیاره آبی ۲ » این طبیعت‌شناس که برای نخستین‌بار در  سال ۲۰۱۷ از شبکه بی بی سی روی آنتن رفت نیز بر تاثیرات مخرب استفاده از ظروف پلاستیکی بر محیط زیست پرداخته بود که بر اساس تحقیقات انجام‌شده مستند «سیاره آبی ۲» تا حد بالایی در بالا بردن سطح آگاهی مردم بریتانیا نسبت به تاثیرات مخرب ظروف پلاستیکی بر اکوسیستم موثر بوده‌ است.

 «کالین باتفیلد» از «صندوق جهانی طبیعت» - موسسه‌ی نیکوکاری برای محافظت از حیوانات که به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان این مستند حضور دارد - در گفت و گویی بیان کرد :« این مستند مهم‌ترین فرصت «اتنبرو»‌ برای به اشتراک گذاشتن روایت خود و طرز فکرش است. این مستند  هم‌زمان با سالی تاریخی در حوزه بحران محیط‌زیستی و تصمیمات بحث‌برانگیز رهبران‌جهان درباره محیط‌زیست و تغییرات اقلیمی است.»  

«‌باتفایلد» معتقد است از آنجایی که «اتنبرو» در این مستند به دنبال راه‌حل‌های بالقوه برای حل معضل بحران تغیرات اقلیمی است، این مستند امید را به مخاطب القا می‌کند.

 با توجه به «‌هالیوود نیوز»‌،  مستند جدید «‌اتنبرو» شانزدهم آوریل روی پرده‌های سینما خواهد رفت.

«اتنبرو»‌ جوایز و عناوین افتخاری متعددی دریافت کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به نشان شوالیه و جایزه بفتا اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دیوید اتنبرو مستند تغییرات اقلیمی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویدادهای شدید آب و هوایی در ایران و جهان تکرار می‌شود

مقام مسئول سازمان هواشناسی گفت:‌ با توجه به افزایش غلظت گازهای گلخانه‌ای، باید منتظر تکرار رویدادهای شدید آب و هوایی در اکثر مناطق جهان و ایران بود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، احد وظیفه اظهار کرد: دگرگونی‌های بی‌سابقه در زمین در حال وقوع است. محتوای گرمای اقیانوس‌ها و سطح دریاها به بالاترین حد مشاهده شده رسیده و وسعت یخچال های قطب جنوب نیز به کمترین حد مشاهده شده تا کنون رسیده است.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در تدوین گزارش اقلیمی سال 2023 قاره آسیا با بیان این‌که بحران آب و هوا بزرگ‌ترین چالش بشریت است، افزود: گرمای شدید، سیل، خشکسالی، آتش‌سوزی جنگل‌ها و طوفان‌های حاره‌ای، ویرانی‌های زیادی به بار آورده و سبب بروز خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی هنگفتی شده است.

وی اضافه کرد: سازمان جهانی هواشناسی با هدف افزایش آگاهی‌بخشی آحاد جامعه نسبت به تغییرات در حال وقوع روی زمین، یک گزارش سالانه اقلیمی با مشارکت سازمان های هواشناسی سراسر جهان تهیه و تدوین می‌کند که بخشی از گزارش امسال با مشارکت سازمان هواشناسی ایران تدوین شده است. بخشی از این گزارش به تغییرات گسترده در پارامترهای اقلیمی ایران به ویژه در حوزه بارش و دما اشاره شده که پیامدهای زیادی داشته است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی یادآور شد: با توجه به این‌که غلظت گازهای گلخانه‌ای همچنان در حال افزایش، باید منتظر تکرار رویدادهای شدید آب و هوایی در اکثر مناطق جهان و ایران بود. سازمان‌های هواشناسی و آب و هواشناسی کشورها برای مقابله با وسعت و بزرگی این چالش همکاری های خود با جامعه بین المللی را افزایش داده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش‌های سیل‌آسا در سیستان و بلوچستان 21 رکورد جدید ثبت کرد
  • ثبت ۲۱ رکورد جدید بارشی در سیستان و بلوچستان
  • رسمی؛ دیوید مویس از وست هم جدا می‌شود
  • رویدادهای شدید آب و هوایی در ایران و جهان تکرار می‌شود
  • خبر وحشتناک از وضع آب و هوایی زمین در سالی که گذشت
  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی
  • نیویورک میزبان جزیره آزمایشگاهی اقلیمی
  • تغییرات اقلیمی دشمن پنهان کارگران است
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس