Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@00:00:55 GMT

ازسرگيري عمليات ارتش سوريه در جنوب ادلب

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۷۹۷۸

ازسرگيري عمليات ارتش سوريه در جنوب ادلب

خبرگزاری آریا-منابع میدانی در سوریه می‌گویند که نیروهای ارتش سوریه چهارشنبه شب عملیات نظامی خود را در ریف جنوب شرقی ادلب از سر گرفته و بر چند روستا مسلط شدند.
به گزارش آریا،پس از حملات گسترده گروه تروریستی جبهه النصره در دسامبر گذشته به مواضع ارتش سوریه در ادلب، نیروهای سوری عملیاتی را برای دفع این حملات انجام دادند که این عملیات به‌ موجب توافق آتش‌بس بین روسیه و ترکیه از روز نهم ژانویه متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حالا نیروهای ارتش سوریه در واکنش به نقض مکرر توافق آتش‌بس در ادلباز سوی تروریست‌ها، از چهارشنبه شب عملیات خود را در جنوب شرقی این استان از سر گرفته است.
خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که عناصر تروریستی وابسته به «جبهه النصره» و «اجناد قوقاز» (سربازان قفقاز) طی ساعات گذشته ضمن نقض آتش بس، مواضع ارتش سوریه را بار دیگر در جنوب شرقی ادلب هدف قرار دادند که در پی آن ارتش سوریه مجبور به ازسرگیری عملیاتش برای دفع این حملات تروریست‌ها شد.
منابع میدانی خبر دادند که ارتش سوریه چهارشنبه با انجام یک عملیات «غافلگیر کننده» و درگیری شدید با عناصر جبهه النصره و اجناد قوقاز، روستاهای «نوحیه شرقی»، «نوحیه غربی» و «البرسه» در ریف جنوب شرقی ادلب را از دو گروه تروریستی ذکر شده بازپس گرفت.
منابع میدانی تأکید کردند که از سرگیری عملیات ارتش سوریه در جنوب ادلب در واکنش به اقدام تروریست‌ها در نقض مکرر آتش‌بس صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عملیات ارتش سوریه جنوب ادلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۷۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت

سی بی اس نیوز گزارش داد, یک پهپاد ام کیو ۹ریپر این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است. به اذعان این شبکه آمریکایی، انصارالله یمن از ماه نوامبر تاکنون دو فروند این نوع پهپاد را سرنگون کرده‌است.

به گفته سرویس تحقیقات کنگره، هر پهپاد ام کیو ۹ ریپر تقریباً ۳۰ میلیون دلار قیمت دارد.

 ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است و می‌گوید نیرو‌های ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲) اعلام کرد تحریم‌هایی که ایالات متحده آمریکا به دلیل حملات حوثی‌ها (انصارالله) یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ علیه این گروه اعمال کرده است، از امروز وارد مرحله اجرایی شد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲) در پی اجرای دور جدید تحریم‌ها علیه انصارالله یمن از سوی وزارت خزانه داری این کشور، این جنبش را گروه تروریستی جهانی اعلام کرد.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۱ و با هدف تسهیل در مذاکرات صلح یمن، نام جنبش انصارالله را از فهرست تروریستی واشنگتن خارج کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • حملات شدید اسرائیل علیه نوار غزه در دویست و یکمین روز جنگ