Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی گفت: ایران برای همه ماست و باید به صورت جدی به آینده بیندیشیم.مسائل لحظه ای را فدای آینده نکنیم. مشی هاشمی مشی آینده ساز کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور، در سومین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مراسم امسال با شرایط خاص در حال برگزاری است امسال در شرایط غمباری هستیم سخن در زبان من هم مانند هر ایرانی دیگر به راحتی جاری نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول ریس جمهور  افزود: دی ماه امسال برای همه ایرانیانی که در گوشه گوشه این سرزمین یا در بیرون آن زندگی می‌کنند در دلهره شنیدن خبر های ناراحت کننده گذشت به طوریکه در ۱۳ دی ماه خبر شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که فرمانده‌ای شجاع، بزرگ و استراتژیت بود موجبات ناراحتی و تالم را فراهم آورد و پس از آن جان باختن ۶۹ نفر از هموطنانمان را داشتیم که در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی جان خودشان را از دست دادند.

جهانگیری با اشاره به مشکلات حال حاضر کشور بیان داشت: در این‌چهل سال هیچ وقت چالش های مهمی  به طور هم زمان در کشور نبوده و شرایط بدین‌گونه نبوده است. دولت امریکا و رییس جمهورش یکی از بزرگترین سرداران و فرماندهان ایران را در یک کشور دیگر که مهمان بوده است ترور کرده اند، این به دنبالش پیامد دارد.

او افزود: در شرایطی هستیم که اعتماد عمومی ملت تنزل پیدا کرده است و شوکی که در اثر هواپیما اتفاق افتاد امنیت روانی و اعتماد مردم را خدشه دار کرده است.

جهانگیری در پایان در مورد سردار سلیمانی گفت: رهبری گفتند سردار سلیمانی اهل هیچ جناحی نبود، با ایشان در رابطه با حل مسائل سیاسی کشور جلسه میگذاشتم و حتی تلفنی هم در این مورد صحبت می کردیم. ایران برای همه ماست و باید به صورت جدی به آینده بیندیشیم.مسائل لحظه ای را فدای آینده نکنیم. مشی هاشمی مشی آینده ساز کشور است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی بیان داشت:  باید بپذیریم شوک ناشی از سقوط هواپیما و مرگ جانگداز مجموعه مسافران فرهیخته همه جامعه را در همه سطوح تکان داده است به جامعه حق بدهید انتقاد کند با همدردی ملی کمک کنیم این مصیبت بر کشور آسانتر بگذرد لازم است که فاجعه را درست تحلیل کنیم و پاسخگویی سریع به ابهامات داشته باشیم و برای جبران خطاهای مدیریتی مسئولیت پذیر باشیم قبول کنیم در این شرایط با مسئولیت مدیری و شفاف با مردم حرف زدن بسیاری از مشکلات قابل حل است. 

او افزود: در دادگاهی که به گفته رییس جمهور دستور داده شد تا تشکیل شود باید به این مسئله رسیدگی شود که افکار عمومی جهان و افکار داخلی پاسخ خود را بگیرد و اعتماد برگردد .البته در  همین مدت کوتاه این حادثه دو دستاورد هم داشت اول اینکه افکار عمومی  را وادار کرد که مسولیت پذیر باشیم.‌ در زمانی که خطایی وجود دارد شجاعت مسئولیت پذیری در چنین مقطعی تحسین کننده است به سهم خود سردار حاجی زاده را تحسین می کنم که مسئولیت پذیرفت.

جهانگیری با تاکید بر نقش افکار عمومی در این حادثه اظهار داشت : افکار عمومی نشان داد زمان دروغگویی تمام شده است باید پنهان‌کاری را کنار گذاشت.  این درسی بود که در حادثه هواپیما به مسئولین داده شد. نباید حتی در میان انتقاد ها از انصاف خارج شد و به تضعیف نهاد ها پرداخت. 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه رهبری نظام مایه اقتدار کشور است، عنوان کرد:  هاشمی در سخت ترین شرایط به همه دوستان عرض می‌کرد باید از جایگاه رهبری حفاظت و حراست شود . در این حادثه هواپیما به محض اولین خبر که به رهبری رسید ایشان  دو دستور داد اول اینکه صادقانه تمام مسایل به مردم‌گفته شود و دوم دستگاه قضایی به تمام قصورات رسیدگی کند و مرکز  امور هم در این‌حادثه شورای عالی امنیت باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیت الله هاشمی ایران جامعه دروغگویی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۸۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در آیین عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) که با حضور جمعی از ائمه جماعات مساجد، استادان و طلاب حوزه‌های علمیه و دیگر اقشار مردم در مسجد احمدیه و حوزه علمیه آیت‌الله حیدرعلی جلالی‌خمینی رحمت‌الله علیه در منطقه نارمک برگزار شد، با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: تداوم حرکت مکتب نورانی و مقدس تشیع با اقدامات و مجاهدت امام باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) محقق شد. امروزه نیز مراجع تقلید و علمای شیعه و طلاب در همان مسیر گام برمی‌دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: گسترش مکتب تشیع در طول تاریخ با مجاهدت و ایثار و حتی شهادت روحانیون محقق شده و این مسیر نورانی، همچنان نیازمند چنین مجاهدت ها و ایثار هوایی است. همچنان که در اتفاقات مختلف انقلاب اسلامی، شاهد حضور مجاهدانه علما بودیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با هدایت‌های حکیمانه خویش، زمینه‌ساز تداوم حرکت آغاز شده توسط امام خمینی(ره) شده‌اند. در تهران نیز همیشه شاهد حرکت انقلابی علما بودیم که حضرت آیت الله جلالی خمینی(ره) از جمله برجسته‌ترین علمای انقلابی بودند و همین مجلس نورانی به مناسبت شهادت امام صادق علیه السلام که سابقه بسیار طولانی در شرق تهران دارد، از ابتکارات مرحوم آیت‌الله آقای جلالی‌خمینی است. ایشان موسس ده‌ها مسجد و حوزه علمیه بودند.

وی گفت: درباره دروغ‌های آمریکایی‌ها در حوزه حقوق بشر نیز بارها امامین انقلاب سخن گفته‌اند که با اتفاقاتی که در دانشگاه‌های آمریکا رخ داد، مظلومیت حقوق بشر در جهان امروز از یک سو و حقیقت دکترین نظام جمهوری اسلامی، از سوی دیگر، مشخص شده است. البته رسانه‌های دنیا در سلطه غربی‌ها است اما الحمدالله به برکت خون شهدای جریان و جبهه مقاومت، صدای رسای نظام جمهوری اسلامی به گوش ملت‌های آزاده و ظلم‌ستیز جهان رسیده است.
در این آیین، جمعی از ذاکران و مداحان اهل بیت علیهم‌السلام مدیحه‌سرایی کردند. برپایی این مراسم در مسجد احمدیه سابقه طولانی دارد و مرحوم آیت‌الله حاج حیدرعلی جلالی‌خمینی، فقیه فقید و وصی امام خمینی(ره) موسس آن بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • معاون رئیسی: افکار عمومی غربی به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا نماد ظلم و ستم است
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • شیراز چکیده تمام افکار بزرگان است
  • انتقاد محسن هاشمی از زاکانی
  • تفکرات شهید مطهری به نسل آینده منتقل شود
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • پرونده بابک زنجانی در قوه قضاییه بسته شد، اما در افکار عمومی باز می ماند
  • پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی/مهار تورم دغدغه کهنه اقتصاد/ زنان و دختران چگونه قربانی بستر مجازی می‌شوند؟