Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به اینکه مباحث فرهنگی برای مصرف بهینه‌ انرژی جای کار بسیار دارد گفت: هر چه بتوانیم در مصرف برق صرفه‌جویی کنیم در واقع یک ثروت ملی را برای خود و آیندگان حفظ کرده‌ایم.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدحسن صباغ زادگان، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد 25 دی ماه در دیدار حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار کرد: همان‌گونه که وزیر نیرو نیز بیان کرده‌اند، مباحث فرهنگ سازی در رابطه با صرفه‌جویی سخت‌تر از اجرای مباحث مدیریت مصرف است و مباحث فرهنگی برای مصرف بهینه‌ی انرژی جای کار بسیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، وضعیت برق کل کشور را به‌صورت یک شبکه‌ به‌هم‌پیوسته و مرتبط دانست و گفت: در طول سال ۲۰۰ ساعت برای تامین اوج مصرف برق مشکل داریم و این میزان جهت احداث نیروگاه جدید به‌صرفه نبوده و هرساله برای رفع مشکل این ساعات تدابیری اندیشیده می‌شود.

صباغ‌زادگان استان یزد را استانی صنعتی دانست که ۷۵ درصد مصرف برق در استان به بخش صنعت مربوط است و بیان کرد: ۱۰ درصد مصرف برق استان نیز به بخش کشاورزی اختصاص دارد و می‌توان با افتخار اعلام کرد ۸۵ درصد مصرف انرژی الکتریکی در استان صرف تولید، ایجاد اشتغال و به حرکت درآوردن چرخ صنعت می‌گردد و این موضوع سبب سنگین‌تر شدن مسئولیت ما جهت تلاش برای کاهش میزان قطعی برق در استان شده تا صنایع استان به مشکل بر نخورند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر شبکه برق استان یزد از پایدارترین شبکه‌های برق کشور است، افزود: علاوه بر نیروگاه‌های گازی تولید برق، تعداد ۵ نیروگاه تجدیدپذیرخورشیدی نیز در این استان فعالیت می‌کنند که پاک بودن و کاهش تلفات را می‌توان از مزیت‌های آن است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد همچنین دعوت از مردم جهت اصلاح مصرف و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را از مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد درخواست کرد و گفت: شبکه‌ی بزرگ برق و نیروگاه‌های انرژی در استان یزد در حال حاضر به‌گونه‌ای عمل کرده‌اند که مشکلی به‌عنوان مشکل برق نداشته باشیم، اما باید بدانیم نبود این مشکلات به خاطر هزینه‌ دولت است و هر چه بتوانیم در مصرف برق صرفه‌جویی کنیم در واقع یک ثروت ملی را برای خود و آیندگان حفظ کرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد برق منطقه ای یزد اداره کل تبلیغات اسلامی یزد مسائل فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۸۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است

ایسنا/فارس استاندار فارس بزرگترین خدمت به عرصه تولید را مدیریت مصرف انرژی دانست و خواستار نقش‌آفرینی بسیج سازندگی در این عرصه شد.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۱۲ اردیبهشت‌ماه در جلسه قرارگاه محرومیت‌زدایی استان فارس با اشاره به نامگذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب خواستار جلب مشارکت‌های مردمی در راستای تحقق شعار سال شد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود بسیج سازندگی در راستای کاهش مصرف انرژی نقش‌آفرینی کند، افزود: ناترازی آب، برق و گاز از موانع جدی هستند که در برابر تولید ایستادگی می‌کند.

ایمانیه، بزرگترین خدمت به عرصه تولید را مدیریت مصرف انرژی دانست و افزود: راهکارهایی مانند انتقال آب از خلیج فارس، احداث چاه‌های عمیق و بارورسازی ابرها به صورت مقطعی می‌توانند انرژی پایدار را برای بخش صنعت تامین کنند.

استاندار فارس با تصریح اینکه با کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب در استان شاهد رونق چشمگیر پروژه‌های تولیدی خواهیم بود، گفت: تکنولوژی شرکت‌های دانش‌بنیان به یاری مجتمع‌های تولیدی در کاهش مصرف انرژی بیاید و این امر در مقیاس کلان می‌تواند نقش مهمی در مدیریت مصرف ایفا کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار بهره‌مندی از ظرفیت‌های بسیج برای راه‌اندازی نهضت صنایع دستی شد و افزود: با تأمین زنجیره تولید و فروش در عرصه‌های داخلی و خارجی می‌توان به ارزش افزوده و درآمدزایی چشمگیری دست یافت.

ایمانیه از آزادسازی ۳ هزار هکتار زمین برای اجرای نهضت مسکن روستایی خبر داد و افزود: با سرمایه‌گذاری در این عرصه شاهد پیشگیری از مهاجرت و کاهش حاشیه‌نشینی خواهیم بود.

استاندار فارس  در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت بسط حوزه‌های اعتقادی و معرفتی در جامعه افزود: تعریف پیوست فرهنگی برای پروژه‌ها نقش موثری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی از پویش با انرژی در یزد
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری
  • به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟
  • خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب
  • انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها