Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین بلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، و اجرای ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی، بهانه‌ای است تا عاشقان حضرت مادر، به آن بزرگ بانوی دوعالم، اقتدا نموده و در مسیرِ روش و منش آن حضرت گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: از سویی، یکی از مسائلی که آن حضرت بدان توجه ویژه‌ای می‌نمود، دستگیری از مستمندان و کمک به فقرا بود. تا جایی که هیچ مستمند و نیازمندی از درِ خانه‎اش دست خالی باز نمی‌گشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: نمونه بارز انفاق و ایثار آن بزرگوار، را می‌توان در انفاق تنها افطاری آن حضرت و خانواده‌اش به مسکین و فقیر و اسیر دید که خداوند متعال آن را به زیبایی به رخ بندگانش کشیده و می‌فرماید: وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا، إِنَّمَا نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنْکُمْ جَزَاءً وَلَا شُکُورًا.

بلک در ادامه افزود: از سوی دیگر، انفاق و بخشش به فقرا و مستمندان، در نگاه حضرت فاطمه سلام‌الله‌علی‌ها آنچنان ارزشمند بود که فرمود: حُبِّبَ إلی مِن دُنیاکُم ثَلاثٌ: تِلاوَةٌ کِتابِ‌اللهِ، وَالنَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ‌اللهِ، وَالإنفاقُ فی سَبیلِ‌اللهِ، سه چیز از دنیای شما محبوب من است: اوّل خواندن قرآن، دوم نگاه کردن به چهره‌ی رسول‌الله و سوم انفاق در راه خدا.

او عنوان کرد: لازم است مراکز افق و بقاع متبرکه‌ای که در برگزاری باشکوه سوگواره یاس نبوی نقش ایفا می‌کنند، به این سیره و منش حضرت زهرا سلام‌الله‌علی‌ها، یعنی توجه به محرومین و نیازمندان، تمسک نموده و به نیابت از حضرت مادر سلام‌الله‌علی‌ها، در راستای انفاق به محرومین گامی بردارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای ارائه خدمت به محرومین و انفاق نیابتی از حضرت زهرا سلام الله علیها، بسته‌های غذایی، شامل مواد غذایی ضروری زندگی جهت یک ماه، تهیه و در قالب یک سبد غذایی، به نام تبرکات فاطمی، در ایام اجرای سوگواره یاس نبوی به مستمندان پیرامون بقاع متبرکه اهدا میگردد.

بلک در پایان عنوان کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت بُعد اجتماعی خدمات بقاع متبرکه، توجه به محرومان و اقشار آسیب پذیر، ترویج فرهنگ صدقه به نیابت از اهل بیت علیهم السلام و تقویت رابطه عاطفی با ایشان به وسیله انفاق را از اهداف اجرای این طرح ذکر کرد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف اصفهان سوگواره یاس نبوی بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از پخش تلاوت ترتیل روزانه یک جز از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان شهر مقدس قم، از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل و قدردانی کردند.

مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و شبکه قرآن و معارف سیما و با تحسین از این نوجوانان عزیز علاقمند به قرآن کریم فرمودند: 

«مکرراً این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه‌ی قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها ضبط و در ماه مبارک رمضان پخش و هم اکنون نیز بعد از برنامه اذانگاهی ظهر هر روز از شبکه قرآن و معارف سیما رسانه پخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود