Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوازدهمین یادواره شهدای ورزشکار خراسان جنوبی و شهید شاخص مدافع حرم مرتضی بصیری پور با حضور خانواده شهدا، مردم و مسئولان در بیرجند برگزار شد. ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی صبح امروز در یادواره شهدای ورزشکار خراسان جنوبی اظهار داشت: دوازدهمین یادواره 64 شهید ورزشکار استان به نام شهید شاخص مدافع حرم مرتضی بصیری‌پور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن عزیزی شعار این یادواره را شهادت پیمان جوانمردان در آیین بندگی عنوان و بیان کرد: خانواده شهدا بزرگترین ادامه دهندگان راه شهدای والامقام هستند.

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و نوجوانان افزود: این یادواره به منظور افزایش بصیرت افزایی و هویت بخشی به جوانان غیوری که باید پرچم ایران را به دوش بکشند برگزار شده است.

بدرقه شهید گمنام در یادواره شهدای مسجدالحسین/ بزرگداشت ابومهدی در شهرک محلاتیسی و سومین مراسم یادواره شهدای عملیات کربلای پنج در مسجد پنبه‌چی برگزار می‌شودبزرگداشت "حاج قاسم" در یادواره شهدای کربلای 5 + تیزر

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: باید ترویج فرهنگ شاخص ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود تا بتوان به جامعه‌ای همراه با معنویت و ارزش‌های فاخر اسلامی و اهداف مقدس دست یافت.

عزیزی با اشاره به اهداف این یادواره ادامه داد: ترویج فضایل و سجایای اخلاقی در جامعه ورزشکاران، گرامی داشتن مقام شامخ خانواده شهدا و مقابله با هجمه جنگ نرم دشمنان از طریق توجه ویژه به مقام شهدا از اهم اهداف برگزاری یادواره شهدای ورزشکار است.

وی همچنین ترویج وصایا و سیره عملی شهدا، ترویج فرهنگ و هویت ناب اسلامی، تکریم مفاهیم اخلاقی در حوزه‌های ایثار، ترویج پایداری ملی، ترویج فرهنگ وحدت و انسجام اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری این یادواره در استان دانست.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به 2 هزار شهید سرافراز خراسان‌جنوبی بیان کرد: از این تعداد 64 شهید ورزشکار هستند.

عزیزی ادامه داد: از تعداد شهدای ورزشکار استان 56 نفر در رده سنی جوانان، 7 شهید نوجوان و یک شهید نونهال بوده که از این تعداد 55 شهید دفاع مقدس، دو شهید انقلاب اسلامی، 6 شهید مبارزه با اشرار و یک نفر شهید مدافع حرم هستند.

وی تصریح کرد: از این تعداد شهید ورزشکار استان 26 نفر فوتبالیست، 7 کشتی‌گیر، 7 نفر دو ومیدانی‌کار، 5 نفر والیبالیست، 4 نفر کاراته، 3 نفر بسکتبالیست، 3 نفر باستانی‌کار، 3 نفر تنیس‌روی‌میز، 3 نفر رزمی‌کار، 2 نفر ژیمناستیک و یک نفر کوهنورد بوده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از نگاه فرابخشی و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی فرهنگ ایثار و شهادت در این یادواره خبر داد و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت جوانان برای تولید محتوا و چگونگی برگزاری جشنواره و استمرار خط مشی فرهنگ ایثار و شهادت از ویژگی‌های منحصر به فرد یادواره شهدای ورزشکار خراسان ‌جنوبی است.

وی یادآور شد: برپایی نمایشگاه تمثال شهدا و کتاب سکوهای آسمانی و کمپین کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان از برنامه‌های جانبی دوازدهمین یادواره شهدای ورزشکار خراسان‌ جنوبی است.

انتهای پیام/253/ ت

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین یادواره ۳۵۷ شهید گتوند برگزار گردید

سردار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا خوزستان گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان شجاع و دلیری داشتیم، که نتیجه آن در محور مقاومت می‌شود، شخصیتی مانند شهید کجباف، شهید محمد تاج بخش، شهید مختاربند و محمدی

به گفته او ۷۷ شهید مدافع حرم خوزستان که بیشترین شهید مدافع در کشور می‌باشد، حاضر شدند که در سوریه و عراق در مقابل داعش بایستند و تا آخرین قطره خون خود جانفشانی کنند.

او می‌گوید: اولین کشوری که جرات کرد به اسرائیل موشک بزند جمهوری اسلامی بود، که آن را موشک باران کرد زمانی که موشک‌های ما به سمت اسرائیل شلیک شد، بیش از ۲۰ کشور به اسرائیل کمک کردند، در مرحله اول گنبد آهنین آنها آسیب دید و موشک‌های ما با اختلاف کمتر از نیم متر به هدف خورد.

به گفته سردار خادم سیدالشهدا این قدرت جمهوری اسلامی است قدرتی که دشمن به آن پی برده است، کشور ما امروز قدرت منطقه است 

فرمانده قرارگاه کربلا گفت: دشمنان ما بدنبال این هستند که ما در خانواده چیزی بنام مادر نداشته باشد، اما در همین فضا به جوانان و نوجوانان سفارش می‌کنم، که به مادرتان احترام بگذارید، پیامبر اسلام (ص) فرموده است اگر حاجتی داری اول برو سراغ مادرت و از او حاجت بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای سنگر سازان بی سنگر مرند
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • سومین یادواره ۳۵۷ شهید گتوند برگزار گردید
  • تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد