Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@04:13:22 GMT

نسل جدید کیا سراتو چه ویژگی‌هایی دارد؟+عکس

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۹۱۶۰

نسل جدید کیا سراتو چه ویژگی‌هایی دارد؟+عکس

آفتاب‌‌نیوز :

سراتو ۲۰۱۹ از منظر عرضه در بازار جهانی مدل‌های بسیار متنوعی دارد. این خودرو بطور کلی در سه تیپ عرضه می‌شود با نام‌های S، EX و LX که از منظر امکانات رفاهی و تجهیزات هوشمند اختلاف‌های زیادی با یکدیگر دارند. امکانات استاندارد یا پایه برای هر سه تیپ شامل نمایشگر لمسی که بدان اشاره شد، تنظیمات دوگانه سیستم تهویه داخلی، بلوتوث داخلی، آینه‌های برقی با گرمکن، سامانه کمکی حرکت بین خطوط و سیستم ترمز اضطراری خودکار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تیپ ایی اکس صندلی‌های چرمی مجهز به گرمکن و تهویه برای ردیف جلو، تنظیم ۱۰ حالته برقی صندلی راننده، استارت دکمه‌ای، سیستم نظارت بر نقاط کور دید راننده و سنسورهای هشدار درنظر گرفته شده است.

نمای ظاهری

آنچه تحلیلگران درخصوص مدل جدید سراتو ۲۰۱۹ به آن اذعان دارند این است که ظاهر مدل سراتو جدید از روی مدل پرچمدار کیا استینگر الگوبرداری شده است. به اعتقاد آنها یکی از شاخص‌ترین تفاوت سراتو ۲۰۱۹ با کیا استینگر، گیربکس سی وی تی است که در مدل جدید سراتو به کار گرفته شده است.

از جنبه تکنولوژی، سراتو ۲۰۱۹ به‌عنوان یک خودروی اقتصادی هیچ‌چیز کم ندارد؛ اما با وجود اقتصادی بودن این خودرو، سطح رفاه و نوع طراحی داخلی سراتو هیجان برانگیز و تاثیرگذار است.

طراحی بیرونی سراتو ۲۰۱۹ به‌ویژه در قسمت اطراف جلوپنجره از مدل اسپرت استینگر الگوبرداری شده که نسبت به نسخه قبلی آن، بسیار مهیج‌تر و مدرن‌تر است. طراحان کیا شمایل نسبتا ساده مدل قبلی را با نوعی ظاهر تهاجمی‎تر و با جزئیات بیشتر جایگزین کرده‌‎اند؛ این سبک طراحی پیشرفت قابل توجهی را برای چهره کیا سراتو به ارمغان آورده است. همچنین سبک طراحی داشبورد و نمایشگر ایستاده‎ سیستم اطلاعات سرگرمی، تاحدودی کابین محصولات آئودی را یادآور می‌شود.

از سوی دیگر میزان راحتی کابین کیا سراتو جدید نیز به‌طورکلی در سطح مطلوبی قرار دارد. صندلی‎ها بسیار راحت بوده و فضای سر و پاها نیز به‌ویژه در ردیف عقب، متناسب با ابعاد بدن سرنشینان بزرگسال طراحی شده است.

گنجایش صندوق عقب کیا سراتو ۲۰۱۹ هم معادل ۴۳۳ لیتر است که نسبت به بسیاری از خودروهای بزرگتر، ظرفیت بیشتری را در دل خود جای داده است. در واقع حجم صندوق سراتو ۲۰۱۹ با مدل کیا K۹۰۰ برابری می‌کند. حتی صندلی‎های عقب قابل تا شدن بوده و فضای بیشتری برای جای دادن اسباب و وسایل را در اختیار شما قرار می‎دهد.

یکی از نکات قابل‌توجه در سراتو جدید این است که سامانه رهیاب به‌صورت آپشن در این خودرو حضور داشته، اپل کارپلی و اندروید اتو نیز به طور استاندارد در سراتو یافت می‎شوند.

ویژگی‌ فنی سراتو ۲۰۱۹

باید بدانید که سراتو بیشتر برای راحتی طراحی شده تا قابلیت‌های عملکردی؛ پیشرانه ۲ لیتری ۱۴۷ اسب بخاری با ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور تولیدی، چندان مهیج به نظر نمی‌رسد. البته این پیشرانه بیشتر از حد کفایت قدرت داشته و اصلا ضعیف عمل نمی‌کند. این پیشرانه با چرخه اتکینسون کار می‌کند و طبق ادعای کیا از مصرف سوخت کمتری برخوردار است.

جعبه دنده CVT این خودرو در داخل کمپانی کیا طراحی و توسعه‌یافته و عملکرد آن فرقی با گیربکس‌های متعارف غیر سی وی تی ندارد. در واقع این گیربکس، به‌طورکلی معایب گیربکس‌های CVT کنونی را از خود بروز نمی‎دهد.

کیا سراتو نیو فیس، از تجهیزات ایمنی فراوانی بهره می‎برد. تجهیزاتی نظیر «هشدار برخورد از جلو»، «هشدار انحراف از مسیر»، «ترمز خودکار اضطراری»، «نگهدارنده بین خطوط»، «پایش هوشیاری راننده»، «مانیتورینگ نقاط کور»، «هشدار ترافیک پشت سر» و «تشخیص عابر پیاده» در این خودرو خودنمایی می‎کنند. البته لازم است بدانید حتی برخی خودروها با چهار برابر قیمت سراتو ۲۰۱۹ نیز از این همه تجهیزات ایمنی برخوردار نیستند.

همچنین میزان مصرف سوخت سراتو جدید معادل ۷.۸ (شهر)، ۵.۹ (جاده) و ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر به طور ترکیبی برآورد می‌شود.

کیا سراتو مدل ۲۰۱۹ در مدل پایه خودرو از قیمت ۱۷۶۹۰ دلاری برخوردار است که مبلغ ۸۹۵ دلاری هزینه حمل و نقل باید به آن افزوده شود. با این حساب مدل ۲۰۱۹ سراتو حدود ۸۹۰ دلار از نسخه ۲۰۱۸ آن گرانتر است. البته این افزایش قیمت به مانند ایران نیست که هر سال بدون دلیل قیمت مدل های بالاتر افزایش یابد بلکه مدل ۲۰۱۹ این خودرو به امکانات بیشتری بصورت استاندارد مجهز شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کیا سراتو بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این رویداد شاهد معرفی مجدد نام تجاری انرژی جدید EXEED EXLANTiX (اکسید اکستلانتیکس) خواهد بود که اوج لوکس بودن، نوآوری و دوستدار محیط زیست بودن در خودروهای الکتریکی را به نمایش می‌گذارد.

نگاهی به سال ۲۰۲۳: زمینه سازی برای یک جهش کوانتومی در برندهای پریمیوم انرژی نو

سال ۲۰۲۳ اکسید با دستاوردهای قابل توجهی همراه بود که با عرضه مشترک مدل RX در خاورمیانه و در نمایشگاه ژنو در قطر آغاز شد. بیش از ۱۰۰۰ روزنامه‌نگار و شخصیت برجسته، از جمله نخست‌وزیر قطر و شاهزاده دبی، در این رویداد شرکت کردند و بر رشد روزافزون اکسید در سطح جهانی تاکید کردند. سپس این برند تعهد خود را به نوآوری در کنفرانس EXEED Eco در ماه اکتبر تقویت کرد و از مفهوم زیست محیطی خود رونمایی کرد و اکولوژی خودرویی آینده‌نگر را به نمایش گذاشت. محصول جدید این برند یعنی مدل RX، با به رسمیت شناختن برتری طراحی اکسید، جایزه "طراحی سال ۲۰۲۳ SUV" را از Maqina دریافت کرد. علاوه بر این، حمایت مالی EXEED از ماراتن دبی نشان دهنده تعهد آن به دو و میدانی و نفوذ جهانی است.

این نقاط عطف نه تنها دستاوردهای اکسید را جشن می‌گیرند، بلکه زمینه را برای جهش بعدی رو به جلو، یعنی معرفی اکستلانتیکس ES فراهم می‌کنند. هر یک از این تمجیدها و ابتکارات راه را برای این محصولات انرژی جدید هموار می کند، که نشان دهنده مهارت نوآورانه و نقاط قوت طراحی خودرو با ورود به بازار خودروهای برقی ممتاز است.

اکستلانتیکس ES: آمیختگی هماهنگ طبیعت و فناوری

اکستلانتیکس ES به‌عنوان یک شاهکار مهندسی خودرو ظاهر می‌شود، جایی که زیبایی بی‌نظیر طبیعت با اوج نوآوری‌های فناوری روبرو می‌شود. این خودروی الکتریکی لوکس ماهیت آتلانتیس افسانه‌ای را مجسم می‌کند و بر روی یک چشم‌انداز اتوپیایی تکیه می‌کند که در آن فناوری، انرژی پاک و هماهنگی محیطی با هم ترکیب می‌شوند. قلب فلسفه طراحی EXLANTiX ES احترام عمیق به طبیعت است، احترامی که از هر جنبه‌ای از خلق آن، از مفهوم سازی تا آخرین لمس‌هایی که حضور آن را مشخص می‌کند، آگاه می‌کند.

ستون فقرات خودرو، پلت فرم E۰X، نشان دهنده اوج فناوری خودروهای الکتریکی است. این خودرو راندمان شارژ استثنایی را ارائه می‌دهد و فقط ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا یک باتری از ۳۰٪ تا ۸۰٪ شارژ شود. مدل ES که ظرافت آیرودینامیکی را نشان می‌دهد، دارای فرم کوپه‌ای مانند با طول تقریباً ۵ متر است و ضریب درگ آن تنها ۰.۲۱ است. این کارایی به ES اجازه می‌دهد تا در ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

با این حال، طراحی اکستلانتیکس ES فراتر از مهارت فنی آن است. با الهام از سیالیت و قدرت باد، زیبایی خودرو قدردان کارایی آیرودینامیک است. ظاهر ساده آن، که از طریق آزمایش گسترده تونل باد به کار گرفته شده است، نه تنها بر عملکرد آن تاکید می‌کند، بلکه بعد جدیدی را در طراحی خودروی الکتریکی معرفی می‌کند. این طراحی که به همان اندازه به کاهش مصرف انرژی و صدای کابین کمک می‌کند، جذابیت بصری هم دارد.

نمایشگاه خودروی پکن بستری برای EXEED خواهد بود تا فناوری‌های پیشرفته خود و چشم انداز برند EXLANTiX را برای آینده خودروهای الکتریکی به نمایش بگذارد. این رویداد توانایی EXEED را در خدمت به بازار پریمیوم جهانی با خودروهای نوآورانه "انرژی جدید" به نمایش می‌گذارد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899397

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • شیرآلات اهرمی استاندارد باید چه ویژگی‌های داشته باشند؟
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟
  • ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا