Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان گلستان در حاشیه وزن‌کشی این مسابقات که صبح پنجشنبه در محل سالن المپیک شهر گنبدکاووس برگزار شد، به خبرنگار ایرنا گفت: این رخداد مهم ورزشی با حضور سه تیم خارجی از از کشورهای ترکمنستان، افغانستان و آذربایجان دو تیم ملی الف و ب جمهوری اسلامی و تیم منتخب گلستان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا محمدخانی بابیان اینکه پیش از این قرار بود تیم پاکستان هم در این مسابقات حضور داشته باشد که از حضور در این رخداد ورزشی انصراف داد، افزود: هر یک از تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات، پنج بازیکن دارد که در وزن‌های "۷۴، ۸۲، ۹۰، ۱۰۰ و ۱۰۰+ کیلوگرم با یکدیگر به رقابت می‌پردازنند.

وی اضافه کرد که مرحله مقدماتی مسابقات بین المللی کشتی گورش از ساعت ۱۵ عصر امروز (پنجشنبه) در مجموعه ورزشی المپیک گنبدکاووس آغاز شده و در ادامه نیز مراسم افتتاحیه این رخداد ورزشی با حضور مقامات استانی و معاون وزیر ورزش و جوانان برگزار می‌شود.

محمدخانی ادامه داد: مسابقات رده‌بندی وزن‌های پنجگانه صبح فردا جمعه و مسابقات نهایی هم عصر جمعه همراه با توزیع مدال‌ها و مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

پیش از این نیز رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گنبدکاووس که در عین حال سرپرست تیم‌های ملی الف و ب در این مسابقات نیز است به ایرنا گفته بود که از شهرستان گنبدکاووس چهار کشتی‌گیر در این مسابقات حضور دارند که سه کشتی‌گیر به نام‌های میکائیل و قاسم دازی در وزن ۷۴ کیلو و موسی آزمون در وزن ۹۰ کیلو به عنوان اعضای تیم‌های ملی الف و ب و کشتی‌گیر دیگر به نام بهاءالدین بگجه‌پور در وزن ۷۴ کیلو به عنوان عضو تیم منتخب گلستان حضور دارند.

ابراهیم ملاتش با بیان اینکه "یعقوب پهلوان‌زاده" از گنبدکاووس نیز به عنوان مربی در کادر تیم ملی حضور دارد، یادآور شده بود که گورش کشتی سنتی قوم ترکمن است که طرفداران زیادی در روستاها و شهرها دارد و به صورت سازمان یافته بیش از ۸۰ نفر و به صورت غیر رسمی افزون بر ۶۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارند.

به گفته وی، گورش نوعی از سبک کشتی با شال است که به غیر از مسابقات رسمی در مراسم و جشن‌های شادی و عروسی‌ها همراه با جوایز نفیس برگزار می‌شود.

شهرستان گنبدکاووس با بیش از پنج هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۵۰ هزار نفر جمعیت، بزرگترین شهرستان استان گلستان از نظر گستره جغرافیایی محسوب می‌شود و افزون بر ۱۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد که در قالب ۳۸ هیأت ورزشی مشغول فعالیت هستند.

برچسب‌ها فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گنبدکاووس کشتی ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گنبدکاووس کشتی ورزشی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گنبدکاووس کشتی ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد

بازگشت محمدعلی گرایی به تیم ملی کشتی فرنگی ایران یعنی این که نماینده ایران در مسابقات کشتی فرنگی المپیک 2024 در وزن 77 کیلو مشخص نیست و معلوم نیست از بین امین کاویانی نژاد، محمدرضا مختاری و محمدعلی گرایی، کدام کشتی گیر قرار است در المپیک حضور پیدا کند.

به گزارش طرفداری، برخلاف این ادعا که هر کس سهمیه المپیک گرفت خودش می تواند در المپیک حضور پیدا کند، در برخی اوزان شرایط اعضای تیم ملی کشتی در المپیک پاریس روشن نیست.

اگر فرض بر گرفتن سهمیه باشد، محمدرضا گرایی و حسن یزدانی سال قبل در مسابقات جهانی سهمیه المپیک را دریافت کرده اند اما هر 2 نفر باید در تورنمنت ها به میدان بروند و به خوبی کشتی بگیرند تا به مسابقات المپیک 2024 بروند.

بر این اساس باید گفت در مسابقات المپیک پاریس، فقط 4 نفر قطعا در تیم ملی کشتی ایران هستند: امیرحسین زارع، رحمان عموزاد، امین میرزازاده و هادی ساروی. البته به نظر می رسد حضور نفراتی مثل علیرضا مهمدی در 87 فرنگی و یونس امامی در 74 آزاد و بالاخره حضور امیرعلی آذرپیرا در 97 آزاد هم تقریبا قطعی است.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • آغاز مسابقات کشتی پهلوانی در شهرستان خاتم
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • سعداله یف: یک عبدالرشید متفاوت را در پاریس می بینید!
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • مسابقات کونگ‌فو بانوان استان بوشهر برگزار شد
  • عفونت چشم کار دست زارع داد/آخرین وضعیت یزدانی برای حضور در المپیک
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می‌شود