Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه هاشمی گفت: اکنون مردم در حسرت تدبیر و صداقت و شفافیتی هستند که در بدترین شرایط جنگ، صلح را برای آنها به ارمغان آورد، در آرزوی تنش زدایی و اقتدار نرم کشورند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه هاشمی رفسنجانی صبح امروز -پنج‌شنبه- در سومین سالگرد بزرگداشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: پدرم، سه سال است که از فراق تو می گذرد، بیش از هزار روز.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهایی که هر ساعت آن برای ما عمری گذشت، امروز می بینم، نه تنها برای فرزندان و  خانواده ات خاک سرد نبود و داغ تو را آسان نکرد، بلکه برای مردم، مردمی که امروز بیش از هر زمان دیگری، به تو نیاز دارند و کمبود بودنت را احساس می کنند، نیزهمین طور بود. امیدوار بودیم جای خالیت برای ما که نه، اما برای مردم و ایران پرشود، اما این روزها بیش از هر زمان دیگری می شنویم کاش و ای کاش، هاشمی بود.

دختر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: مردم تو را می خواهند تا بتوانند با اطمینان به عقلانیت و تدبیریت، نگران فردایشان و آینده فرزندانشان نباشند، چرا که تو چون پدری دلسوز، نگران همه فرزندان ایران بودی. مردم تو را می خواهند تا به عقب بازنگردند و آنچه را که طی این ۴۰ سال با زحمت و هزینه فراوان به دست آورده اند، به شراره ای از کف ندهند.

هاشمی تصریح کرد: امسال سالگرد رحلتت مصادف با وقایعی یکی از یکی تلخ تر و سیاه تر شده است. عروج حاج قاسم سلیمانی که بیش از هر فرمانده نظامی به تو ارادت و علاقه داشت و تو بیشتر از هر سرباز وطنی، به صداقت و جوانمردیش ایمان داشتی، ضربه ای سخت بر بغض فروخته ما بود و جانسوزتر از آن، پرپر شدن ۱۷۶ تن از انسانهای بیگناه براثر قصور و تقصیر مسئولان امر و پنهانکاری حقیقت از مردم بود.

وی افزود: اگر حاج قاسم به شهادت رسید، عمری در حسرت این پایان بود و شهادت هنر مردان خداست اما داغ دیدگان فاجعه کرمان و پرواز ناتمام، آرزوی سالها زندگی داشتند. اکنون مردم در حسرت تدبیر و صداقت و شفافیتی هستند که در بدترین شرایط جنگ، صلح را برای آنها به ارمغان آورد، در آرزوی تنش زدایی و اقتدار نرم کشورند و کاش خودت بودی و ما فقط حسرت آرزوهایمان را نمی خوردیم.

دختر مرحوم ایت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: پدرم امسال سالگرد رحلتت مصادف با ایام فاطمیه است، ایامی که همیشه سیلاب اشک را از دیدگانت روان می ساخت. غصه و غم زهرا(س) از آن بود که دید همه زحمات پدر و یاران پدرش، سیر دیگری پیدا کرده و خون دل می خورد و نمی توانست دفاع کند و می دانست که دفاع هم به قیمت تفرقه جامعه اسلامی تمام خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: اینجاست که می فهمیم زمانی که پیامبر(ص) در بستر بیماری بودند و فاطمه زانوی غم به بغل گرفته بود و می گریست و با شنیدن خبری که پیامبر آهسته به او گفت تبسم کرد و آن چیزی نبود جز اینکه پیامبر به او گفت تو به زودی پیش من خواهی آمد؛ آیا می توانیم باور کنیم که نفس و دردانه رسول اکرم آنقدر در عذاب و سختی باشد که حاضر باشد عزیزان خود را ترک کند و به دیار باقی بشتابد.

وی اظهار کرد: فاطمه خسته بود. خسته از نفاق و ریا و کینه و نزاع و نامهربانی ها. پدرم چه خوب فهمیدی و گفتی خدایا مردم خسته اند و خسته از این همه نزاع.خسته از این همه نزاع کم حاصل و یا بی حاصل . مردم را باور کردی و صدای آنها را شنیدی. آنقدر بصیرت داشتی و آنقدر صادق بودی که حقیقت را بگویی.

دختر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: امروز هم مردم خسته اند وخسته تر از گذشته و ناامید. گفتی تاریکی ها آبستن حوادث اند و به چشمان بینا نیاز داریم. گفتی سیاستمداران اشتباهات زیادی می کنند که تاوان آن را ملت ها باید بپردازند. گفتی غرور ملتی را چه آسان می توان شکست آنگاه که خیر و مصحلت مردم خود را ببینیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: وای بر ما، وای به همه کسانی که ادامه دهنده راه ظالمان در زمانه خودمان هستند. وای بر آنانکه از تاریخ درس عبرت نگرفته اند و همانند ۱۴۰۰ سال پیش انحراف در دین را آغاز کرده و ادامه می دهند. تمام غم و غصه ها و خستگی فاطمه، مربوط به انحراف از دین و راه پیامبر بود، که اکنون هم شاهد آن هستیم.

کد خبر 406043

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آیت الله هاشمی رفسنجانی فاطمه هاشمی سقوط هواپیمای اوکراینی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی سرد و بی‌حاصل یوونتوس و میلان

مهم‌ترین بازی هفته سی‌وچهارم سری آ بین تیم‌های یوونتوس و میلان برگزار شد که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، یوونتوس در ورزشگاه آلیانز میزبان میلان بود اما جدال تیم‌های دوم و سوم جدول برنده نداشت.

شاگردان الگری در طول بازی نمایش بهتری داشتند و موقعیت‌های بیشتری ساختند اما اسپورتیلو، سنگربان میلان مانع از فروپاشی دروازه تیمش شد و ستاره زمین لقب گرفت.

با این تساوی میلان ۷۰ امتیازی شد و یوونتوس با ۶۵ امتیاز در جایگاه سوم ماند. اما این نتیجه بیشتر به ضرر یوونتوس بود چرا که حالا بولونیا در صورت پیروزی در بازی این هفته خب می‌تواند جایگاه سوم بیانکونری را از آن‌ها بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • ۷ نفر عوامل نزاع در پارک گوللر باغی ارومیه دستگیر شدند
  • تساوی سرد و بی‌حاصل یوونتوس و میلان