Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهتمام جدی همه دستگاه‌ها برای صیانت از فضای سبز شهری، ایجاد ساختاری برای پایش وضعیت فضای سبز و عملکرد دستگاه‌ها در حفظ و توسعه این فضاها در همه شهرهای استان را خواستار شد.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد صیانت از فضای سبز کلانشهر تبریز، با قدردانی از اهتمام و علاقه‌مندی مسئولان به حفاظت از محیط زیست، گفت: در حال حاضر حضور شاهد پویایی و جدیت در حوزه فضای سبز تبریز هستیم که منشأ اثرات مهمی در این حوزه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر تشکیل کارگروه تخصصی پایش و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در زمینه حفاظت از فضای سبز شهری تاکید کرد و گفت: این موضوع نباید منحصر به شهر تبریز باشد و در همه شهرهای استان نیازمند اهتمام جدی در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه محیط زیست از مهم‌ترین سرمایه‌های جامعه است، افزود: امروز شهرهای ما از نظر زیست‌محیطی، در معرض مخاطره و تهدید است و تلاش جدی همگانی برای مقابله با این تهدید ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی، اقدامات انجام شده برای توسعه فضای سبز در شهر تبریز را ارزشمند دانست و گفت: بسیاری از باغات اطراف و داخل شهر تبریز در سال‌های گذشته از بین رفته است که یکی از علل افزایش آلودگی هوای تبریز هم همین موضوع است؛ بنابراین در کنار توسعه فضای سبز شهری، باید جلوی تخریب باغات هم گرفته شود.

وی با بیان اینکه فضای سبز یکی از منابع تجدیدناپذیر است، افزود: تعریف و ایجاد کمربندی سبز برای همه شهرها ضروری است و در این زمینه باید از تدابیر و تجارب بین‌المللی نیز استفاده شود.

سرانه فضای سبز واقعی در شهر تبریز کمتر از هفت مترمربع است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه سرانه فضای سبز واقعی در شهر تبریز کمتر از هفت مترمربع است، افزود: بخشی از فضای سبز موجود نیز با شرایط اقلیمی منطقه سازگار نیست و لازم است در مورد گونه‌های گیاهی مورد استفاده در فضای سبز دقت کافی صورت گیرد و به مردم نیز آگاهی‌بخشی شود.

جواد رحمتی همچنین بر توسعه فضای سبز در حریم شهرها برای تثبیت محدوده شهرها و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز تاکید کرد و گفت: هدف ما توسعه فضای سبز است نه مالکیت آن، بنابراین باید از مشارکت مردم در توسعه فضای سبز با مالکیت خود آنان نیز استفاده کنیم.

15 پارک محله‌ای در تبریز در حال ساخت است

شهردار تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه هم‌اکنون 15 پارک محله‌ای در تبریز در حال ساخت است، افزود: در سال آینده نیز احداث بیش از 40 پارک در دستور کار قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر با اشاره به اینکه آلودگی هوا، مشکلات زیادی برای شهروندان تبریزی ایجاد کرده است، افزود: دستگاه‌های اجرایی باید به موضوع توسعه فضای سبز به عنوان یک وظیفه انسانی نگاه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فضاي سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: در راستای تداوم اجرای برنامه کاشت ۶۰۰ هکتاری فضای سبز، ۵۰ هکتار از اراضی مجموعه عینالی تحت کاشت انواع گونه‌های گیاهی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سیامک آسیایی صبح امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: با توجه به تداوم اجرای طرح‌های توسعه‌ای حوزه فضای سبز تبریز و برنامه‌ریزی برای توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز و نیز هماهنگی با سازمان عون بن علی و پارک طبیعت برای نهال کاری در محدوده ۵۰ هکتاری این مجموعه، اجرای عملیات تراس‌بندی، چاله‌کنی و بسترسازی برای کاشت انبوه نهال در این تفرجگاه تفریحی و گردشی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه گونه‌های مورد نیاز برای کاشت در محدوده ۵۰ هکتاری عون بن علی به تأیید کارگروه تعیین گونه‌های مقاوم سازمان رسیده است، افزود: کاشت درختان سرو نقره‌ای، کاج سیاه داغداغان، اقاقیا و سنجد در این محدوده انجام شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه شبکه آب خام در این محدوده از عینالی برای تأمین منابع آبی مورد نیاز انجام گرفته است.

کد خبر 749974

دیگر خبرها

  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • مقاله پژوهشگر زنجانی در همایش ملی ژئوماتیک برگزیده شد
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • بررسی و تصویب ۱۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی
  • وقتی دابو کاپیتان پرسپولیس را بازی داد (عکس)
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری رفع شود
  • خلاقیت؛ موتور رشد شهرها