Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارلمان تاجیکستان در نشست اخیر خود قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی برای پروژه های مطرح این کشور تسهیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، پارلمان تاجیکستان در نشست اخیر خود با توجه به لزوم جذب سرمایه گذاران خارجی از اصلاحات در قانون اساسی این کشور در زمینه خصوصی سازی املاک دولتی حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قانون علاوه بر افزایش همکاری این کشور با سازمان های خصوصی کشورهای خارجی به دولت این امکان را می‌دهد تا سرمایه‌های خارجی را برای تکمیل نیروگاه برق آبی راغون جذب کند.

بنابراین اصلاحات می‌توان سرمایه گذاری‌های لازم را همچنین برای توسعه شرکت آلومینیوم تاجیک جذب کرد که با تصمیم دولت تاجیکستان از اول نوامبر سال گذشته به شرکت سهامی عام تبدیل شده است.

«آرزو احمدزاده» معاون کمیته سرمایه گذاری و اموال دولتی تاجیکستان در جلسه پارلمان، حاضر نشد به خبرنگاران در مورد ماهیت اصلاحات تصویب شده اطلاعاتی ارائه کند.

در حال حاضر تاسیسات دفاعی و منابع آبی تاجیکستان در حوزه خصوصی سازی قرار ندارد.

نیروگاه راغون با سد خاکی 335 متری و ظرفیت تولید 17 میلیارد کیلووات ساعت برق درسال، بزرگترین طرح  برق آبی منطقه است.

در صورت  بهره برداری از شش توربین نیروگاه برق آبی راغون هر یک با  ظرفیت تولید 600  مگاوات برق در سال، تاجیکستان نه تنها از بحران کمبود برق خارج  می شود بلکه  توان افزایش صادرات برق به خارج را نیز خواهد یافت.

بر اساس برنامه دولت تاجیکستان سومین توربین این نیروگاه در سال 2024 میلادی راه‌اندازی خواهد شد.

دولت تاجیکستان به دلائل مختلف از جمله مشکلات سیاسی در منطقه به خصوص با ازبکستان تاکنون نتوانسته سرمایه گذار مطرحی برای این طرح پیدا کند و در تلاش است تا این مشکل نیز حل شود و تغییر قانون در نشست اخیر پارلمان این کشور در زمینه جذب سرمایه گذار برای این پروژه می‌باشد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: اصلاحات سرمایه گذاری تاجیکستان نیروگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری اظهار کرد: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان به ریاست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست‌ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان‌غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روان‌سازی و تأمین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

محمدصادق معتمدیان در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری، وجود ۱۸۰۹ اثر ثبت شده ملی، پنج اثر ثبت جهانی و ۵۳ منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقعیت جغرافیایی ویژه، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، آذربایجان‌غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

وی ظرفیت‌های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و افزود: زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم‌آب‌بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران در استان را فراهم کند.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه‌گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری در استان خبر داده است و گفت: تلاش می‌شود ضمن معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری به سرمایه‌گذاران، روند سرمایه‌گذاری در استان روان‌سازی و امکانات مورد نیاز سرمایه‌گذاران در کمترین زمان تأمین شود.

معتمدیان ادامه داد: این سرمایه‌گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ سه هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است.

کد خبر 747862

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار