Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: اسرائیل و ترکیه منافع مشترکی در بحرانی نگه داشتن اوضاع سوریه و تضعیف دمشق دارند
به گزارش آریا؛ شمال و شرق سوریه بار دیگر به آزمونی برای انگیزه‌های بازیگران در این کشور تبدیل شد. اسرائیل از آسمان مناطق در کنترل نظامیان آمریکایی در التنف استفاده کرد تا پیام انفجاری بفرستد و حمله هوایی به پایگاه تی فور در استان حمص را اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بار اقدامات آمریکا و اسرائیل با تهدیدات جدید ترکیه همراه شد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و وزیر دفاع او، تهدیداتی را علیه سوریه مطرح کردند و بار دیگر با قدرت از ایجاد منطقه امن در سوریه سخن گفتند. آنکارا می‌گوید به گفتگو با مسکو در این باره ادامه می‌دهد. تنش آفرینی اسرائیل و ترکیه علیه سوریه، مبتنی بر محاسبات قابل درکی است. به سود ترکیه است که اوضاع شمال سوریه به همین صورت باقی بماند و دمشق نتواند سرزمین خود را آزاد کند و به نبرد‌ها پایان دهد. اسرائیل هم با شعار جلوگیری از تثبیت حضور ایران در سوریه، به دنبال تضعیف ارتش سوریه و حکومت این کشور است و می‌خواهد گروه‌های مسلح به عنوان اهرم فشار علیه دمشق باقی بمانند.
در ادامه این گزارش آمده است: بنابراین وجود منافع مشترک بین اسرائیل و ترکیه در این باره روشن است، اما سؤالات زیادی درباره آن وجود دارد. برگزاری نشست سه جانبه بین مسئولان اطلاعاتی روسیه، ترکیه و سوریه چه پیامدی خواهد داشت؟ درست است که اطلاعات موجود همواره حاکی از دیدار‌هایی بین دو طرف بود، اما اعلام علنی برگزاری این دیدار و به طور مشخص از طرف سوریه، حامل پیام آشکاری است. آیا این دیدار، مانور جدید ترکیه در سایه نشانه‌ها در مورد امکان بروز درگیری بین ارتش‌های سوریه و ترکیه است؟ احتمال وقوع چنین درگیری مستقیمی تا چه اندازه است و روسیه در آن چه نقشی خواهد داشت؟ به ویژه آنکه ایران به سوریه تضمین داد تا زمان خروج همه دشمنان، در این کشور باقی بماند. نقش روسیه در برابر تشدید احتمالی حملات اسرائیل به آنچه حضور ایران در سوریه می‌خواند، چگونه خواهد بود؟ طوفان شمال سوریه ممکن است همه منطقه را فرا بگیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحلیل المیادین منافع مشترک اسرائیل ترکیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید نمود. 

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند. 

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.

وی گفت؛ بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند