Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظرسنجی جدید نشان می دهد که جو بایدن نامزد دموکرات و معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا و برنی سندرز نامزد مستقل از ایالت ورمونت اکنون تقریبا شانس برابری در کسب حمایت آمریکایی های آفریقایی تبار در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا دارند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به گزارش تارنمای آمریکایی هیل، این نظرسنجی نشان می دهد که ۵۶ درصد از پاسخ دهندگان آمریکایی آفریقایی تبار گفته اند که به حمایت از سندرز  و ۵۴ درصد به حمایت از بایدن فکر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نتایج حکایت از آن دارد که ۳۳ درصد از آمریکایی های آفریقایی تبار گفته اند قصد رای دادن به سندرز را ندارند و در مقایسه ۲۴ درصد گفتند که به دنبال رای دادن به بایدن نیستند.

این نتایج نشان می دهد که سندرز هم در صورتی که به عنوان نامزد دموکرات ها در مقابل دونالد ترامپ رئیس جمهور  آمریکا رقابت کند می تواند همچنان مورد حمایت آمریکایی های آفریقایی تبار باشد هر چند که بیشتر نظرسنجی ها نشان داده که حمایت از بایدن نزد آمریکایی های آفریقایی تبار در رقابت های اولیه انتخاباتی افزایش داشته است.

نتایج موسسه ایپسوس و وایس که در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۰ دی (۸ تا ۱۰ ژانویه) انجام شده حکایت از آن دارد که در بین آمریکایی لاتین تبار  ۴۷ درصد می گویند که به فکر رای دادن به سندرز و ۳۷ درصد می گویند قصد رای دادن به بایدن را دارند.

«کریس جکسون» قائم مقام موسسه آیپسوس گفت: با وجودی این که سندرز اغلب سوسیالیست و لیبرال افراطی توصیف می شود، حمایت از او نزد اقلیت آمریکایی ها اگر نگوییم بیشتر از دیگر نامزدها است دستکم به اندازه آنها است.

این نتایج نشان داد  آمریکایی های آفریقایی تبار بیشتر از سایر رای دهندگان انگیزه کنار گذاشتن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از قدرت را دارند و ۲۵ درصد از  آنها می گویند این بزرگترین دلیل آنها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است. در مجموع ۳۷درصد آمریکایی خلع ترامپ از قدرت را انگیزه اصلی خود برای شرکت در انتخابات آتی عنوان کرده اند.

در این  نظرسنجی از جامعه نمونه در سطح ملی استفاده شده است و نظرسنجان هشدار داده اند که از پاسخ دهندگان  درباره انتخابات سراسری سوال کرده اند اما باور دارند آنها به این پرسش بر اساس نامزد ترجیحی خود در انتخابات اولیه پاسخ داده اند.

این  نظرسنجی از میان دو هزار و ۱۳ فرد بالغ آمریکایی شامل ۷۸۴ سفیدپوست، ۵۸۵ آمریکایی آفریقایی تبار و ۵۷۷ لاتین  تبار انجام شده است.

۱۳ آبان ۹۹ مصادف با سوم  نوامبر ۲۰۲۰ پنجاه و نهمین انتخابات چهار سال یک بار ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برای انتخاب رئیس جمهور به همراه معاون او برگزار خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات انتخابات آتی ریاست جمهوری رقابت ریاست جمهوری معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم

نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از بایدن خواست تا برای شکست دادن ترامپ در انتخابات از حضور در این رقابت انصراف دهد.

به گزارش فارس به نقل از پولتیکو، رابرت اف. کندی، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عنوان کرده که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد حزب دموکرات باید از رقابت‌ها کناره‌گیری کند تا وی بتواند مانع از این شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر به کاخ سفید بازگردد.

کندی در جریان یک سخنرانی ۳۰ دقیقه‌ای در مرکز شهر بروکلین در ایالت نیویورک آمریکا عنوان کرد: ما فقط یک شانس برای شکست دادن دونالد ترامپ داریم. ما به نامزدی نیاز داریم که بتواند این کار را انجام دهد و آن نامزد من خواهم بود.

کندی سپس در ادامه سخنرانی‌اش از بایدن خواست تا از حضور در انتخابات کناره‌گیری کند و عنوان کرد بر خلاف بایدن که شانسی برای پیروزی ندارد، ترامپ می‌تواند پیروز انتخابات باشد مگر آنکه بایدن با کنار کشیدنش از رقابت‌ها راه را برای شکست دادن ترامپ فراهم کند.

اظهارات کندی در حالی مطرح می‌شود که وی در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد شدید ترامپ قرار گرفته است و ترامپ به صراحت اعلام کرده هر گونه حمایت رای‌دهندگان از وی مانند هدر دادن حق رای‌شان است.

دموکرات‌ها نیز در مقابل اظهارات کندی علیه بایدن، انتقادات زیادی علیه وی مطرح کرده‌اند.

در همین رابطه مت کوریدونی، سخنگوی کمیته ملی دموکرات آمریکا عنوان کرده است که پیشنهاد کندی برای کنار کشیدن بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری را به همان اندازه کمپین انتخاباتی‌اش نباید جدی گرفت.

با این حال کندی به همراه مدیر کارزار انتخاباتی‌اش، آماریلیس فاکس کندی، نظرسنجی را ارائه کردند تا بر مبنای آن استدلال کنند که چرا بایدن باید از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

وی با اشاره به نتایج این نظرسنجی تنها راه شکست ترامپ در انتخابات را، کناره‌گیری بایدن عنوان کرده است.

هنوز نه کمپین ترامپ و نه کمپین بایدن در باب اظهارات کندی اظهار نظر نکرده‌اند.

کندی پیش از این هم در اظهاراتی بایدن را خطری بزرگ برای دموکراسی آمریکا دانسته و عنوان کرده بود خطر وی برای دموکراسی بیشتر از خطر ترامپ است.

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • سندرز خواستار تمرکز بر جنایات در غزه به جای اعتراضات دانشگاهی شد
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • آکسیوس: توافق حماس و اسرائیل تنها امید بایدن است
  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار/ کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم