Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:33:27 GMT

مسوولان قضایی مراقب خطر نفوذ باشند

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۰۰۴۳

مسوولان قضایی مراقب خطر نفوذ باشند

آیت‌الله عبدالنبی نمازی روز پنجشنبه در دیدار مسوولان قضایی استان اصفهان، مسوولیت این دستگاه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این جایگاه، جایگاه پیامبران الهی است و باید خیلی مراقب بود تا احکامی که صادر می‌شود، مورد رضایت خداوند سبحان باشد.

وی بیان کرد: قضاوت جایگاه بسیار حساس و  مهمی است و قاضی باید از خداوند سبحان استمداد معنویت داشته و همواره با پروردگار در ارتباط باشد تا مورد هدایت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان کاشان دستگاه قضا را ضامن امنیت و سلامت جامعه، پیشگیری از وقوع جرم، جنایت و مفاسد در کشور برشمرد و تاکید کرد: احکامی که صادر می‌شود باید متقن و مستند باشند و حق و عدالت نیز در احکام رعایت شود.

وی لزوم حبس‌زدایی را یادآور شد و اضافه کرد: باید اصلاح نظام قضایی و دادرسی نیز مورد توجه باشد زیرا هنگامی که یک شخص زندانی می‌شود، در حقیقت همه اعضای آن خانواده نیز گرفتار می‌شوند.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان نیز در ادامه اختصاص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مجتمع قضایی (شعبه تجدید نظر و دادگاه خانواده) شهرستان کاشان در جریان سفر رییس قوه قضاییه به این استان را یادآور شد و تشریح کرد: جز مرکز استان‌ها، کاشان سومین شهرستان کشور است که به دلیل مسافت زیاد تا مرکز و تعداد زیاد پرونده‌ها، در آن شعبه تجدید نظر دایر می‌شود.

محمدرضا حبیبی افزود: همچنین در سفر رییس دستگاه قضا به استان اصفهان، برای تامین نیروی انسانی اداری و قضایی شهرستان کاشان نیز دستورهای لازم دریافت شد.

وی بیان کرد: با توجه به سیاست‌های جدید دستگاه قضا مبنی بر تحول، مردم  بر اساس نظرسنجی‌ها در سطح کلان از عملکرد این قوه رضایت دارند و  مسوولان استانی و شهرستانی نیز در سراسر کشور پیرو این سیاست‌ها هستند.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان اضافه کرد: جلب رضایت‌مندی مردم، تعیین تکلیف پرونده‌های معطل مانده، تسهیل در رسیدگی‌ها، مبارزه با مفاسد، توسعه و تعمیم عدالت از جمله وظیفه‌هاست که با وجود کمبود نیرو و امکانات، تلاش شده با همکاری جهادگونه سایر همکاران امور به خوبی پیش برود که البته در آینده شاهد برکات این تحولات خواهیم بود.

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس دستور رییس قوه قضاییه، افراد تحت قرار نباید به دلیل وثیقه یا معرفی کفیل به زندان بروند.

به گفته حبیبی، به همه دادستان‌های استان اصفهان تاکید شده است که بر این مهم نظارت کنند و هیاتی نیز با سفر به شهرستان‌ها، مامور نحوه نظارت بر اجرای آن شدند.

ماهانه در محاکم کیفری و حقوقی کاشان بیش از ۲۵۰ پرونده کیفری و ۲۰۰ پرونده حقوقی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

برچسب‌ها دادگستری امام جمعه کاشان کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری امام جمعه کاشان کاشان دادگستری امام جمعه کاشان کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۰۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مرتضی احمدی نجات مسئول روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گفت: گردشگران و علاقه‌مندان به بازدید از بنا‌ها و جاذبه تاریخی می‌توانند از روز یکشنبه 16 اردیبهشت از بنا‌های تاریخی شهرستان کاشان بازدید کنند.


مجموعه جهانی باغ تاریخی فین، محوطه باستانی سیلک، خانه‌های تاریخی بروجردی، طباطبایی و عباسیان، حمام سلطان امیراحمد از جمله بنا‌های تاریخی شاخص شهرستان کاشان هستند

دیگر خبرها

  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • معلم ستون فقرات دستگاه تعلیم و تربیت است
  • مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود