Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@18:09:27 GMT

موفقیت کارکنان تحت تأثیر همکاران مکمل است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۰۲۰۱

موفقیت کارکنان تحت تأثیر همکاران مکمل است

ایسنا/خراسان رضوی بیشتر کارکنان امروز، متخصص هستند، اما این تخصص زمانی که افراد در گروه کاری اشتباهی قرار گیرند با هزینه‌های زیادی همراه خواهد شد.

به گزارش نیوز، محققان آزمایشگاه رشد هاروارد، اظهار کردند: گروه‌های کاری و همکاران در بهره‌وری‌، درآمدزایی و ماندگاری اشتغال تأثیر بسزایی دارند.

در این تحقیق اطلاعات اداری در مورد 9 میلیون سوئدی مورد تجزیه‌وتحلیل قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تحقیق شبکه‌های مکمل و جایگزین در مسیرهای آموزشی خاص و اهمیت مهارت همکاران موردبررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد، برای کسب دستمزد بالا و بازده تحصیلات، کارگران باید همکارانی داشته باشند که مکمل آنان باشند اما جایگزین آنان نشوند.

بر اساس این تحقیق بازده داشتن همکاران مکمل، با تأثیر مدرک دانشگاهی قابل‌مقایسه است.

این تحقیق ابزاری برای ارزیابی همکاران مناسب و نامناسب در زمینه‌های تخصصی ارائه می‌دهد. همکاران مناسب، افرادی هستند که مهارت‌هایی مشابه شما دارند و برای تکمیل گروه کاری شما لازم هستند. همکاران نامناسب، افرادی هستند که مهارت شما را تکرار می‌کنند و درنهایت ارزش کاری شما را در مقابل کارفرما کاهش می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، افرادی که دارای مدرک معماری هستند بهتر است با کارکنان دارای مدرک مهندسی ساخت‌وساز یا نقشه‌برداری تکمیل شوند و مکمل شدن آنان با افرادی که دارای مدرک طراحی داخلی هستند تأثیر منفی بر عملکرد آنان نزد کارفرما خواهد داشت.


 

فرانک نیفکه، مدیر تحقیقات آزمایشگاه رشد، گفت: "ما تمایل داریم فکر کنیم که مهارت‌ موردی شخصی است که افراد در محیط کاری از آن استفاده می‌کنند. این دیدگاه بسیار ساده لوحانه است و در واقع مهارت‌ یک فرد به مهارت‌ شخص دیگر متصل است و هرچه این ارتباطات بهتر باشد، بازده کاری کارکنان بهتر خواهد بود و درآمد بیشتری کسب می‌کنند. "

این تحقیقات نشان می‌دهد که افراد تمایل دارند در سازمان‌هایی که دارای کارکنان مکمل هستند، شاغل بمانند و تمایل به ترک کار ندارند. این نتایج تا 20 سال از فعالیت کاری اشخاص صادق است.

این تحقیق پشتیبان چندین واقعیت شناخته‌شده در مورد محیط کاری در شرکت‌های بزرگ با دستمزدهای بالاتر است. به‌احتمال زیاد در این شرکت‌ها کارمندان مکمل‌ بهتری وجود دارند و این شرکت‌های بزرگ به کارکنان نیز اجازه تخصص در حرفه خود را می‌دهند.

وی در ادامه افزود: مزایای کار با همکاران مکمل برای همه کارکنان یکسان نیست. به نظر می‌رسد افراد با سطح تحصیلات بالاتر، از کار در گروه‌های تکمیلی، بیشتر از کارگران با سطح تحصیلات پایین بهره می‌برند. طی 20 سال گذشته، کارکنان با مدرک دانشگاهی به‌طور فزاینده‌ای قادر به پیدا کردن همکاران مکمل بهتری بودند.

نتایج این تحقیق در نشریه Science Advances منتشرشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ساعت ۱۸ و ۵۴ دقیقه دیشب (پنجشنبه) آتش سوزی انبار کالا در بزرگراه شهید رجایی جنب بیمارستان هفتم تیر اعلام و همکاران ما در اولین فرصت در محل حادثه حضور یافتند.
ملکی افزود: با تلاش چندین ساعته آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران آتش مهار و مراتب جهت بررسی علت حادثه در دستور کار قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه انبار مذکور حاوی مواد و اسپری‌های آرایشی بهداشتی بوده است گفت: این مواد قابل اشتعال، در کنار مجموعه‌ای از وسایل یدکی و لاستیک‌های دوچرخه قرار داشت که باعث سرایت آتش به آن‌ها شد.
آقای ملکی اضافه کرد، خوشبختانه، آتش با تلاش آتش نشانان به سایر کالاها، کانتینر‌ها و انبار‌های کناری سرایت نکرد ولی انبار مواد آرایشی و وسایل دوچرخه به طور کامل در آتش سوختند.
مدیر جانشین کلان اورژانس جنوب استان تهران هم با اشاره به نداشتن مصدوم در این حادثه گفت: در ساعت ۱۹ و ۳ دقیقه با اعلام حریق همکاران اورژانس تهران در این محل حاضر شدند. آقای داودی افزود: فقط به همکاران آتش نشان که دچار سوختگی سطحی شدند، خدمات رسانی شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • هوش اجتماعی مدیران چیست؟!