Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید پایدار گفت: مجموعا سه هزار و 383 تن خرید گندم در استان داشتیم درحالی که مصرف استان 150 هزار تن است و تقریبا 98 درصد گندم مورد نیاز استان باید از خارج استان وارد شود که تاکنون در سال جاری بیش از 98 هزار تن گندم وارد استان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، حمید پایدار ظهر امروز در گارگروه تنظیم بازار استان یزد  با بیان این که میزان برداشت گندم در استان یزد به واسطه وضعیت آب و هوایی خیلی محدود است اظهار داشت: علی رغم فراهم بودن همه امکانات برای خرید تضینی گندم اما در سال جاری فقط هزار و 531 تن خرید تضمینی گندم انجام شد و هزار و 852 تن نیز خرید توافقی گندم در استان داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجموعا سه هزار و 383 تن خرید گندم در استان داشتیم درحالی که مصرف استان 150 هزار تن است و تقریبا 98 درصد گندم مورد نیاز استان  باید از خارج استان وارد شود که تاکنون در سال جاری بیش از 98 هزار تن گندم وارد استان شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان یزد با بیان این که در سال جاری هزار و 488 تن برنج و 51 هزار تن شکر خام وارد استان یزد شده است ادامه داد: 112 هزار و 500 تن گندم یارانه ای و نیمه یارانه ای تحویل خریداران شده و همچنین هزار و 866 تن برنج جهت تنظیم بازار، سازمان بهزیستی، دانشگاه و زندان ها و ... توزیع شده همچنین 36 هزار و 897 تن شکر فروخته شده که 21 هزار و 835 تن به سایر استان ها بوده و مابقی در استان یزد تحویل خریداران شده است.

پایدار اذعان داشت: مصرف ماهیانه آرد یارانه ای در استان 6 هزار و 828 تن و آرد نیمه یارانه ای 3 هزار و 339 تن است همچنین مصرف صنف و صنعت نیز 469 تن ثبت شده بنابراین سرانه مصرف آرد در استان یزد با توجه به برآوردهای  جمعیتی برای آرد یارانه ای 5.69 و نیمه یارانه ای 2.78 کیلوگرم است.

وی ادامه داد: در مجموع مصرف ماهیانه آرد استان یزد 10 هزار و 635 تن است  که علاوه بر این میزان بیش از هزار و 29 تن آرد نیز از سایر استان ها خریداری می شود.

پایدار با اشاره به فعالیت هزار و 335 نانوایی در استان یزد گفت: 67.2 درصد از نان مصرفی استان یزد نان تافتون است که دلیل منطقی آن  این است که نان تافتوت را یزدیها اختراع کرده اند و بهترین نان تافتون کشور در یزد تولید می شود.

وی اعلام کرد: در سطح کشور بیشترین نوع آرد مصرفی آرد 15 درصد سبوس‌گیری شده با سهم 41 درصد است درصورتی که در استان یزد آرد 12 درصد (سبوس‌گیری شده)  با سهم 65 درصد بیشترین مصرف را دارد که نشان دهنده عملکرد خوب کارگروه آرد و نان استان است چرا که مصرف آرد با درصد کمتر سبوسگیری شده علاوه بر منافع اقتصادی که برای دولت دارد از نظر سلامتی برای مصرف کننده نیز مفیدتر است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری در حوزه‌ گندم‌ به یک فرهنگ اقتصادی در کردستان تبدیل شود

ایسنا/کردستان به گفته استاندار کردستان، با سرمایه گذاری هزینه گندم در بانک‌های بیجار، میزان اعتبارات افزایش می‌یابد، بر همین اساس ضروری است که سرمایه گذاری در بخش گندم در بیجار باید به یک فرهنگ اقتصادی تبدیل شود.

اسماعیل زارعی کوشا امروز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) طی ششمین سفر استانی خود در سال جاری و در میز خدمت مردم روستای خسروآباد در شهرستان بیجار گفت: شهرستان بیجار قطب تولید گندم دیم در کشور است و این شهرستان در سال گذشته سه درصد تولید گندم کل کشور را برعهده داشته است.

وی اظهار کرد که رفع مشکلات مردم در اولویت دولت قرار دارد و در این راستا همه تلاش خود را به کار گرفته است و حضور همه مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی در میز خدمت امروز در خسرو آباد گواه این ادعا است.

‌ زارعی کوشا با بیان اینکه شهرستان بیجار قطب تولید گندم دیم در کشور است، افزود: یکی از موضوعات مهمی که امروز طی سفر به شهرستان بیجار بررسی می‌شود، بحث گندم و رفع مشکلات کشاورزان است.

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت افزایش قیمت خرید گندم در دولت سیزدهم  عنوان کرد که با افزایش درآمد تولید گندم و سرمایه گذاری در این زمینه علاوه بر تامین هزینه‌های سال بعد، بخشی از مشکلات اقتصادی منطقه نیز رفع می‌شود.

به گفته زارعی کوشا با سرمایه گذاری هزینه گندم در بانک‌های بیجار میزان اعتبارات افزایش می‌یابد، بر همین اساس ضروری است که سرمایه گذاری در بخش گندم در بیجار باید به یک فرهنگ اقتصادی تبدیل شود.

زیرساخت های بیجار در حال ارتقا است

وی با اعلام اینکه ارتقاء زیر ساخت‌های لازم در شهرستان بیجار به ویژه در روستاهای این منطقه در حال انجام است و میانگین راه روستایی اسفالته ۸۴ درصد است، گفت: میانگین شاخص آسفالت را روستایی در استان کردستان از ابتدای دولت سیزدهم به ۷۴ درصد رسیده است.

زارعی کوشا به آسفالت راه‌های روستایی بیجار اشاره و عنوان کرد: شاخص آسفالت راه روستایی بیجار ۸۹.۵ درصد است و شاخص آسفالت راه‌های روستایی در بیجار از میانگین استانی بالاتر است.

وی از اجرای طرح هادی در ۵۷ روستای شهرستان بیجار خبر داد و اعلام کرد که در ۲۵ روستای دیگر طرح هادی در حال انجام است.

به گفته کوشا، در حوزه مقاوم سازی مسکن بیش از ۶ هزار واحد مقاوم سازی شده  که از این تعداد، مقاوم سازی دو هزار و ۲۰۰ واحد در این دولت صورت گرفته است.

استاندار کردستان گفت: پوشش تلفن همراه در ۲۴۷ روستای شهرستان بیجار وجود دارد که شاخص استان ۹۶ درصد است و روستاهای دارای شبکه ملی ۱۴۳ روستا هستند.

وی از ارتقای روستای خسروآباد به اینترنت ۴ جی خبر داد و یادآور شد: تجهیزات ۴ جی و پوشش اینترنت در روستای خسرو آباد خریداری شده و تا هفته آینده راه اندازی می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در سفر استاندار به شهرستان بیجار چه گذشت؟
  • سرمایه گذاری در حوزه‌ گندم‌ به یک فرهنگ اقتصادی در کردستان تبدیل شود
  • راه اندازی سامانه پیش بینی ماهانه و فصلی بارش کشور
  • درهای سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران به روی مخاطبان گشوده شدند
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • ۱۳۰ هزار تن گندم در سیلوهای استان کرمان ذخیره شد