Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@10:24:18 GMT

موج دوم آنفلوآنزا در راه است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۰۷۳۰

موج دوم آنفلوآنزا در راه است

رویداد۲۴ مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز پنجشنبه گفت: موج نخست شیوع آنفلوآنزا در کشور و خراسان رضوی از نیمه دوم آبان‌ ماه شروع شد و در ابتدای دی ماه ابتلا به این بیماری فروکش کرد.

دکتر محمد جعفر صادقی بدون اشاره به آماری از مرگ و میر بیماری آنفلوآنزا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از ابتدای مهرماه تا پایان آذرماه از بین یک هزار و 200 نفر مشکوک به بیماری آنفلوآنزا در این دانشگاه، نتایج آزمایش 78 نفر مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او رعایت بهداشت فردی را مهم‌ترین راهکار پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزا دانست و ادامه داد: شستشوی مرتب دست‌ها، روبوسی نکردن و دست ندادن، استفاده از ماسک، استفاده از دستمال هنگام عطسه و دفع بهداشتی دستمال‌های آلوده نقش مهمی در پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا دارد.

او گفت: آنفلوآنزا به سه تیب ای، بی و سی تقسیم می‌شود که آنفلوآنزای نوع ای مشترک بین انسان و طیور است و دو نوع دیگر فقط بین انسان‌ها شیوع دارد.

بیشتر بخوانید: آخرین آمار تلفات آنفلوآنزا / افزایش موارد نوع B این ویروس

دکتر صادقی با بیان اینکه بیش از 15 نوع ویروس و میکروب عفونت‌های تنفسی را موجب می‌شود افزود: آنفلوآنزا یکی از عفونت‌های تنفسی شایع است که مهمترین خصیصه ویروس این بیماری همه‌گیری آن است به طوری که ویروس آنفلوآنزا به تنهایی می‌تواند حدود 15 درصد افراد جامعه را مبتلا کند اما سایر ویروس‌های بیماری‌های تنفسی در مجموع  2 درصد افراد جامعه را در بر می‌گیرند.

او مهم‌ترین تفاوت علائم آنفلوآنزا با سایر عفونت‌های تنفسی را تب ناگهانی و زیاد دانست و اظهار داشت: در سرماخوردگی و شبه آنفلوآنزا تب به تدریج افزایش می‌یابد ولی در بیماری آنفلوآنزا تب بیمار به طور ناگهانی به 39 درجه نیز می‌رسد.

او دوره درمان آنفلوآنزا را  سه تا پنج روز و حداکثر یک هفته دانست و گفت: خطر مرگ و میر این بیماری، بیشتر افراد دارای بیماران زمینه‌ای مانند مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی، پیوند کلیه، دیابت، کودکان و سالمندان را تهدید می‌کند.

بیماری آنفلوآنزا شناخته شده‌ترین عفونت حاد تنفسی به شمار می‌رود که بیشتر در فصل سرما شیوع می‌یابد و به علت همه‌گیری زیاد، پیشگیری و کنترل آن از اهمیت به سزایی برخوردار است.

طبق آمارهای وزارت بهداشت امسال 114 نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در کشور جان باختند که همه آنها بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های تنفسی، قلبی، نقص سیستم ایمنی، سرطانی و کلیوی داشته‌اند.

لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qLn خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 آنفلوآنزا ویروس آنفولانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۰۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟