Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ملکی تاکید کرد: مدیران حوزه‌های علمیه باید در مسائل تربیتی و تهذیبی برنامه مدون داشته باشند. هر مدیری که وقت کافی برای طلاب ندارد نباید در حوزه علمیه خود انتظار نقش‌آفرینی و تحول داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حمید ملکی» امروز (پنجشنبه، ۲۶ دی ماه) در نشست تخصصی «آسیب شناسی تهذیبی و تربیتی» که در مجموعه فرهنگی شهدای هفت تیر برگزار شد، اظهار کرد: باید مدیران حوزه‌های علمیه افزون بر فعالیت مدیریتی، مربی هم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: یک مدیر مربی در ارتباط همیشگی با طلاب اعتماد آنان را جلب کرده و در بخش تربیت می‌تواند موفق‌تر باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با استناد به آیه ۵۳ سوره مبارکه اسراء در قرآن کریم که می فرماید: «بندگانم را بگو که همیشه سخن بهتر را بر زبان آرند، که شیطان (بسیار شود به یک کلمه زشت) میان آنان دشمنی و فساد برمی‌انگیزد»، تصریح کرد: اگر ما به قرآن عامل هستیم باید در ارتباط با دیگران زیباترین سخنان را به کار بگیریم زیرا نیکوسخن گفتن اثر تربیتی بسیار بالایی دارد.

 

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه باید مدیران حوزه‌های علمیه برای حوزه‌ها و طلاب در زمینه مسائل تربیتی وقت کافی داشته باشند، ابراز کرد: هر مدیری که وقت کافی برای طلاب ندارد نباید در حوزه علمیه خود نقش‌آفرینی و تحول را انتظار داشته باشد.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمایش خود به تحول در حوزه‌های علمیه اشاره فرمودند که از نگاه بنده اخلاقی و معنوی است و به مجاهدت و تلاش مدیران و استادان حوزه علمیه نیاز دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه مدیریت حوزه علمیه همچون مدیریت یک کارخانه یا اداره نیست زیرا حوزه علمیه جایگاه تربیت انسان را دارد، گفت: طلاب امانت مردم و امام عصر(عج) در دست ما هستند بنابراین باید آنها را طوری تربیت کنیم که امام زمان(عج)‌ از ما راضی باشند، به همین منظور باید مدیران حوزه‌های علمیه همه وقت و دغدغه ذهنی خود را برای تربیت طلاب صرف کنند.

 

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه کشور ادامه داد: مدیر حوزه علمیه باید همواره در حوزه علمیه حضور داشته باشد و اعتماد طلاب را در پاسخ عالمانه به سوالات و شبهات آنان جلب کند، همچنین او باید در مسائل تربیتی و تهذیبی برنامه مدون داشته باشد و مانند پدری دلسوز و مهربان همواره به فکر طلاب خود باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه در تربیت طلاب استادان نقش اساسی دارند، خاطرنشان کرد: اگر مدیری به فکر طلاب خود باشد استادانی را برای تربیت آنان انتخاب می‌کند که همچون پدری دلسوز و مهربان آنها را خوب تربیت کنند، در این صورت حوزه‌های علمیه به تحولات معنوی و علمی دست پیدا می‌کنند.

 

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما سردار سلیمانی طرح ملی فهما مسجد طرح ملی فهما شهادت سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما طلاب و روحانیون طلاب حوزه علمیه طلاب جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   اولین نشست فصلی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی آذربایجان غربی با حضور رئیس کل دادگستری، معاونین قضایی، معاونین دادسرا و محاکم مرکز و حوزه‌های قضایی استان، در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در این نشست بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ علی‌رغم وجود تنگنا‌ها و مضایق کم‌کاری و سهل‌انگاری در کار نزد همکاران وجود نداشت و با ایثار و تلاش شبانه‌روزی امور دادگستری پیش رفت و توفیقات ارزشمندی به دست آمد که همگی حاصل تلاش همکاران خدوم و زحمتکش دادگستری استان است.

  عتباتی افزود: دستور کار این جلسه دایر بر مدار و سیر حرکتی برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ است که تلفیقی از سند تحول قوه قضاییه، دستورالعمل دادستانی کل کشور و معاونت راهبردی و مقتضیات استان است و باید همان طور که اسناد بالادستی تحولی بودند سیر حرکت در استان به سمت ترقی، ارتقاء و تحول و تعالی باشد.

وی  با تاکید بر حرکت صعودی به سمت رشد و تعالی گفت: امسال چهارمین سال متوالی است که دستگاه قضایی استان بر مسیر برنامه عملیاتی حرکت خواهد کرد، برنامه عملیاتی که دو محور اصلی دارد، اولین محور مجری برنامه که روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی است و دومین محور نظارت معاونین ناظر هستند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به جذب بالغ بر ۴۰ قاضی و اعتبارات مرکز و استانی برای ارتقاء زیرساخت‌ها و تجهیزات خدمت‌رسانی و برگزاری دوره کارآموزی قضایی برای تقویت کادر قضایی در سال قبل گفت: این اقدامات تکلیف و وظیفه مدیریت دادگستری استان بوده و در قبال آن انتظار داریم مدیران قضایی با تلاش شبانه روزی برای پیشبرد اهداف برنامه عملیاتی تلاش کنند.

وی در ادامه به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای کنترل ورود پرونده‌ها و جلوگیری از وقوع جرم تاکید کرد و گفت: ما ناگزیر از اتخاذ تدابیر پیشگیرانه هستیم و باید مدیران قضایی پای کار باشند و به سمت شناسایی کانون‌های بزه و اختلاف که تولید پرونده می‌کنند بروند و با پای کار آوردن مدیران اجرایی و تدابیری که اتخاذ می‌کنند اجازه بروز اختلاف، بزه و تولید پرونده را ندهیم.

توجه جدی به اجرای احکام از دیگر مواردی بود که عتباتی به آن اشاره و تصریح کرد: مردم زمانی احساس اجرای عدالت را لمس می‌کنند که این احکام اجرا شود لذا باید توجه جدی به تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق هم در شعب و هم در اجرای احکام داشت و مدیران قضایی حوزه‌ها منتظر اعلام این پرونده‌ها نباشند و با رصد، به روز رسانی و تعیین تکلیف آن‌ها را پیگیر شوند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه افتخار و شأن مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت و سرباز رهبری و خدمت به مردم و تولید سرمایه‌های اجتماعی است بر لزوم تکریم مراجعین و همکاران از سوی مدیران قضایی تاکید کرد.

استفاده از ظرفیت قانونی دستگاه قضایی در گره گشایی از مشکلات واحد‌های تولیدی در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری، توجه ویژه به مقوله زندان و ساماندهی زندانی و کاهش جمعیت کیفری، بررسی پرونده‌های مهم در کمیته مشورتی پرونده‌های مهم و تلاش بر تسریع تثبیت اراضی کشاورزی و رسیدن به رقم ۸۰ درصد تا هفته قوه قضاییه از دیگر تاکیدات عتباتی به مسئولان قضایی استان در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه