Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:59:57 GMT

شهر کرمانشاه ۲۳۸ بوستان کوچک و بزرگ دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۱۳۳۱

شهر کرمانشاه ۲۳۸ بوستان کوچک و بزرگ دارد

فرامرز طالب زاده روز پنجشنبه در نشست خبری که در سرسرای روابط عمومی شهرداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: سرجمع فضای سبز شهر کرمانشاه شامل بوستان‌ها و بلوارها در اختیار شهرداری، باغ های سطح شهر، درختان واحدهای مسکونی، فضای سبز نهادها و دستگاهای اجرایی ۱۱ متر و ۵۰ سانتی متر است.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته فضای سبز ۱۵ بوستان کوچک و بزرگ و تقاطع ها بازسازی، احداث و در دستور اجرا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین بیان داشت: ۵۶۸ چشمه سرویس دستشویی با ۲۲ نمازخانه در بوستان های شهر کرمانشاه وجود دارد که در برنامه استقبال از بهار مورد به مورد آنها بررسی و تجهیز می شود.

بیشتر به دنبال فضای سبز با کیفیت هستیم نه کمیت آن

طالب زاده در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم ترین برنامه های شهرداری کرمانشاه را طرح استقبال از بهار دانست و گفت: برای استقبال از نوروز و بهار ۷۰ هزار نوع درختچه، گیاه، گل، درخت و گلدان بسیار متنوع انبار شده که برای استقبال از بهار طی ۱۵ روز کاشته می شود که مردم تغییرات را احساس کنند.

این مقام مسوول در ادامه با بیان اینکه در شهرداری بیشتر به دنبال فضای سبز باکیفیت هستیم نه کمیت آن ها؛ از برنامه های متنوعی مانند طرح های فرش با چیدمان گل های رنگارنگ و گلدان ها در مکان هایی مانند تقاطع ۹ دی خبر داد.

طالب زاده همچنین اعلام کرد در طرح استقبال از بهار درختان بی کیفیت و بیمار، چمن های بی کیفیت و زمین های خاکی بوستان ها بازسازی و به جای آنها درختان سالم و چمن باکیفیت کاشته می شود.

وی همچنین عنوان کرد: بزودی در۲ طرف خیابان مدرس درخت های بلند مانند چنار و گل و گیاهان متنوع با سیستم آبیاری نوین کاشته می شود که می تواند فضای بسیار زیبا به این خیابان مهم شهر بدهد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: شهرداری کرمانشاه در تولید انواع گل و گیاه، درخت و درختچه ها متنوع خودکفا شده و دیگر لازم نیست برای زیباسازی و فضای های سز در دست اقدام گل و گیاه و درخت بخرد.

طالب زاده، همچنین اعلام کرد شهرداری در راستای توسعه فضای سبز شهر به کسانی که برای باغچه منزل به درخت نیاز دارند درخت و درختچه رایگان بدهد.

وی در ادامه با اشاره به طرح نگهداری فضای سبز به کمک دانش آموزان افزود: شهرداری با کمک آموزش و پرورش و به منظور فرهنگ سازی و نشان دادن اهمیت آن به کودکان طرح همیاران سبز را اجرا می کند.

او اضافه کرد: قصد داریم کارت همیاران سبز به سه هزار دانش آموز که با اهمیت فضای سبز آشنا شده و نسبت به قطع درختان و خرابی فضای سبز حساس و مشارکت داشته باشند، داده شود.

طالب زاده بر فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و تبلیغات برای نگهداری فضای سبز و افزایش مشارکت مردم در استفاده بهینه از فضای سبز تاکید کرد.

وی بازسازی و فعال کردن آب نماهای سطح شهر، تامین روشنایی بوستان ها و معابر، رنگ آمیزی جداول خیابان ها، گل کاری، تعمیر و تجهیز سرویس های بهداشتی، بوستان ها، نمازخانه ها و نور پردازی ها را از جمله برنامه های شهرداری از طرح استقبال بهار عنوان کرد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در ادامه گفت: درصدد شناسایی زمین برای توسعه فضای سبز با کمک اداره راه و شهرسازی، اوقاف و منابع طبیعی هستیم.

طالب زاده با بیان اینکه در جنوب شهر کرمانشاه فضای سبز کمتری نسبت به شمال این شهر است، افزود: ۴۰ هکتار از بوستان سراب قنبر با درختان بلوط، کاج سیاه، ارغوان و غیره جنگل کاری شده است.

 احداث بوستان بانوان نیاز به اجماع دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای احداث پارک بانوان مسوولان باید به اجماع برسند و  زمین آن را شناسایی و تعیین کنند تا شهرداری ظرف ۲ ماه آن را احداث و تحویل دهد.

او در خصوص احداث بوستان کودکان نیز گفت: این بوستان باید متناسب با سن کودکان، وسایل مورد نیاز آن نیز خریداری و تجهیز شود، نه فقط اسم آن کودک باشد.

طالب زاده در باره باغ گلهای شهر کرمانشاه نیز بیان داشت: برای تکمیل و متنوع شدن باغ گلها نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی است تا بهتر و باکیفیت تر و متنوع گیاهان بیشتری در آن ارایه شود.  

وی  در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به دنبال استانداردسازی تمام وسایل بازی در بوستان های شهر کرمانشاه هستیم و تاکنون با خیلی از افراد که در بوستان ها وسایل بازی داشته اند فسخ قرارداد کرده ایم و تحت هیچ شرایطی به هیچ کس اجازه داده نمی شود وسایل غیراستاندارد در بوستان ها نصب کنتد.

او در پایان اظهارداشت: در بدترین شرایط مالی و اعتباری ممکن قرار داریم اما باید با هم افزایی دیگر سازمان ها، ارگان ها و مردم تمام تلاش خود را برای بهبود وضع موجود به خرج دهیم.   

برچسب‌ها شهرداری کرمانشاه روز درختکاری بوستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری کرمانشاه روز درختکاری بوستان شهرداری کرمانشاه روز درختکاری بوستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۱۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری حصار‌کشی در پارک لاله را متوقف می‌کند؟!

حصار کشی در بوستان لاله تهران طی روز‌های اخیر با واکنش‌های مختلفی از سوی شهروندان روبه رو بوده و به نظر می‌رسد پروژه مد نظر شهرداری به دلیل واکنش‌ها فعلا تعلیق شده است.

به گزارش مهر، پارک لاله یکی از خاطره‌انگیزترین پارک‌های تهران با وسعت ۳۵ هکتار است و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به پایتخت سفر کرده باشد و نام پارک لاله را نشنیده یا از آن بازدید نکرده باشد.

پارک لاله گونه‌های مختلف گیاهی مثل چنار، اقاقیا، کاج، سرو نقره‌ای، نارون، پالم، اقاقیا، افرا، ماهونیا، بربریس و صنوبر وجود دارد و فضای سبز زیبای آن محلی مناسب برای آرامش و استراحت و رهایی از شلوغی و آلودگی‌های شهر است. در قسمت جنوبی پارک نیز آب‌نما‌ها و جوی‌های مارپیچ به سبک ژاپنی ساخته شده است که با جلوه زیبای خود، این بوستان را به یکی از معروف‌ترین پارک‌های تهران تبدیل کرده‌اند.

طی روز‌های اخیر تصاویری از سوی برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد قطعه‌ای از پارک لاله به مساحت بیش از سه هزار هزار متر مربع حصارکشی شده و ظاهراً قرار است در این زمین تغییراتی حاصل شود. این تغییرات در جنب غربی ایستگاه آتش‌نشانی و روبه‌روی خیابان پورسینا بوده و آنجا حصار‌هایی نصب شده است.

درباره این ماجرا به سراغ برخی از مسؤولان شهرداری تهران اعم از سازمان بوستان‌ها و شهرداری منطقه ۶ رفتیم.

روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ در این زمینه اعلام کرد: هر گونه دخل و تصرف در بوستان‌ها برعهده سازمان بوستان‌ها است و شهرداری مناطق فقط در بحث نگه داشت بوستان‌ها دخیل است.

یکی دیگر از مدیران شهری هم به مهر گفت: سرانجام حصار کشی مشخص نیست و شاید کلاً طرحی که مد نظر بوده لغو شود و اجرایی نشود.

وی افزود: ساخت فرهنگسرا و سرویس بهداشتی از جمله پروژه‌های مطرح شده بوده است که اجرای آن فعلاً تعلیق شده و سرانجام آن مشخص نیست

همچنین تلاش خبرنگار با مدیران سازمان بوستان‌ها به نتیجه نرسید و مسؤولان این حوزه حاضر به پاسخگویی نشدند.

هنوز موضوع بوستان قیطریه و حواشی مربوط به آن تمام نشده که ماجرای بوستان لاله آغاز شده است و اکنون باید دید سرانجام حصارکشی چه خواهد شد و آیا پروژه در نظر گرفته شده اجرایی یا کامل تعلیق خواهد شد؟

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری از همایش بزرگ تای چی ووشو در بوستان ملت
  • شهرداری حصار‌کشی در پارک لاله را متوقف می‌کند؟!
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • حیوانی که دایناسور‌ها در کنار آن کوچک به نظر می‌رسند!
  • عکس| تغییر چهره بازیگر «بزرگ‌مرد کوچک» در کنار رامبد جوان
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری از ایران فردا | برخوردها از سال ۸۸ جامعه را پیچیده‌تر کرده | تنش‌های بزرگ در دل رخدادهای کوچک است!
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر
  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار