Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران رییس جمعیت هلال‌احمر بابل گفت: بابل صدرنشین کمک‌های مردمی در استان مازندران است.

علی محمدعلی‌تبار عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور رسانه‌ها در جریان‌های مختلف اجتماعی و سیاسی، نقش پررنگ و اثربخشی دارد، اظهار کرد: در بحث زلزله کرمانشاه، نقش رسانه‌ها در مشارکت عمومی بسیار اثربخش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اراده‌های انسان‌ دوستانه انسان‌های بزرگ در اتفاقات کوچک، خرد و حذف نمی‌شود.

رییس جمعیت هلال‌احمر بابل خاطرنشان کرد: ما در مشکلات دیگران با رویکرد اصل انسانیت، نباید بی‌تفاوت باشیم.

علی‌تبار ادامه داد: در بحث مدیریت بحران هنوز نتوانستیم به جایگاه لازم برسیم، مدیریت بحران ما در کشور ضعیف است و باید با برنامه‌ریزی درست شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند ظرفیت‌ها، کاستی‌ها، توانمندی‌ها و نیازها را برجسته کنند، گفت: رسالت خبرنگاری، رسالت سنگینی است که این امانت را بر هر کسی نمی‌سپارند.

رییس جمعیت هلال‌احمر بابل افزود: کشور ما کشوری آسیب‌پذیر از لحاظ مخاطرات طبیعی است، یک اتفاق کوچک اگر مدیریت نشود، ایجاد بحران می‌کند.

علی‌تبار تصریح کرد: مدیریت بحران باید به روز ورود کرده و حلقه‌های ارتباطی را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه توزیع اقلام فقط مختص به بازه زمانی کوتاه‌ مدت نیست و به صورت سالیانه نیز برنامه توزیع در سطح استان انجام می‌شود، اظهار کرد: اشخاص حقیقی نمی‌توانند مستقیما جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشته باشند و این تخلف قانونی است.

رییس جمعیت هلال‌احمر بابل عنوان کرد: با موسسات خیریه و تشکل‌های مردم نهاد به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی جلسه توجیهی خواهیم داشت و جمع‌آوری فقط توسط هلال ‌احمر قانونی است.

علی‌تبار خاطرنشان کرد: در سیل سیستان ‌و بلوچستان فعلا فقط هلال ‌احمر مسئول جمع‌آوری کمک‌های مردمی است.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی در قالب شماره حساب ۹۹۹۹۹ در تمامی بانک‌ها آماده دریافت کمک‌های مردمی است، گفت: از مردم تقاضا داریم کمک‌های اقلام خود را به صورت نو اهدا کنند، اقلام پتو، موکت و زیرانداز در حال حاضر ضرورت دارد.

رییس جمعیت هلال‌احمر بابل یادآور شد: بابل تاکنون در بحث کمک‌های مردمی در صدر کمک‌های مردمی استان بوده و بسیار درخشان عمل کرده و همچنین در بحث خیرین و کمک‌های مردمی در کشور و استان زبانزد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمک رسانی سیل سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌گرفتگی در 4 استان! هلال احمر به امدادرسانی شتافت

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع آب‌گرفتگی در ۴ استان، از امدادرسانی به مناطق درگیر حادثه در این استان‌ها خبر داد.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به آغاز بارش‌ها از روز پنجشنبه گفت: بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، همدان و اصفهان، امروز تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: عملیات امدادرسانی به مناطق درگیر حادثه در ۴ استان که بارش‌ها منجر به آبگرفتگی شده، با اعزام تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر آغاز شده است.

به گفته محمودی، در استان خوزستان با آبگرفتگی در شعب دزفول، لالی و آغاجاری مواجه هستیم و امدادرسانی در این شعب توسط تیم‌های امدادی در حال انجام است.

در استان بوشهر نیز آبگرفتگی در شعب دیلم، کنگان، گناوه، جم و دشتی گزارش شده و امدادرسانی در شعب دیلم و گناوه که شدت حادثه بیشتر بوده، در حال انجام است.

همچنین استان‌های اصفهان و فارس نیز امدادرسانی از طریق شعبه هلال‌احمر در شاهین شهر و شعب سپیدان، فسا و بختگان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر از شهروندان خواست از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها در این استان‌ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه ۱۱۲ ندای امداد و نجات هلال‌احمر تماس بگیرند.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی کشور، از صبح پنجشنبه بارش باران در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز نیز آغاز شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یسنا زنده پیدا شد
  • یسنا سالم پیدا شد
  • آب‌گرفتگی در 4 استان! هلال احمر به امدادرسانی شتافت
  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • هیچ نظر قاطعی در خصوص ربوده شدن «یسنا» وجود ندارد
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • رییس جمعیت هلال‌احمر روز معلم را تبریک گفت
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل